Spring naar bijdragen

Earthcache-eigenaar geeft geen reactie


Gast JackHoe

Aanbevolen berichten

Inmiddels heb ik 10 Earthcaches gevonden. Het valt me op dat niet elke eigenaar reageerd op de vragen die je hebt beantwoord en opgestuurd. Persoonlijk vind ik het wel prettig om iets van een reactie te krijgen, waardoor je weet dat je het goed hebt gedaan. Tot nu toe is niet één van mijn "earth"-logjes verwijderd, wat dan volgens mij inhoud dat ze dan waarschijnlijk allemaal goed waren.

 

Is hier een richtlijn voor of kan de earthcache-eigenaar naar eigen goeddunken al dan niet reageren op de antwoorden die hij/zei heeft ontvangen? En hoe wordt hier door andere earhtcache-loggers over gedacht?

 

Met een vriendelijke groet,

 

JackHoe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

als eigenaar van een earthcache en als vinder van earthcaches:

 

Als eigenaar sturen we altijd een mailtje terug met een bedankje en dat het de goede antwoorden waren!

 

Als vinder krijgen we idd niet altijd een mailtje terug. Maar aangezien er ook mensen zijn die niets meer met cachen doen of het druk hebben met andere dingen snappen we dat je soms geen bevestiging terug stuurt. En als het antwoord achteraf fout blijkt te zijn mogen ze wat ons betreft de log weghalen maar dat zal niet vaak gebeuren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is het grote nadeel van deze cache’s, oeps het zijn helemaal geen cache’s, het is om commerciële redenen in leven geroepen, en helaas zijn er ook zat mensen die om een uiterlijke vertoningen (een pin of zo iets) daar aan meegewerkt hebben.

 

En net als het met sommigen hobby’s gaat is het na verloop van tijd bij enkele geocachers de spanning er af en gaan ze een andere thrill seeker zoeken en kijken niet meer om naar wat ze achterlaten bij ons.

Bij gewone goed geplaatste cache’s maakt het niet zo veel uit, die gaan jaren mee, maar als ze verplichten dat je een bericht stuurt, en niet meer op reageren dat wekt toch wel enige vragen op,de meeste maakt het niets uit wandt zo hebben ze er natuurlijk wel weer een makkelijk puntje bij, maar dat hoort bij het moderne geocachen heb ik hier al een paar keer gehoord.

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is het grote nadeel van deze cache’s, oeps het zijn helemaal geen cache’s, het is om commerciële redenen in leven geroepen, en helaas zijn er ook zat mensen die om een uiterlijke vertoningen (een pin of zo iets) daar aan meegewerkt hebben.

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

off line:

Pfff, daar gaan we weer. Er zijn blijkbaar een aantal nieuwe (nou ja nieuw) ontwikkelingen waaronder de earthcaches. Als Groundspeak ze zo noemt, dan houden we het daar maar even bij, hoewel ze het wat mij betreft gerust iets anders hadden mogen noemen. Benchmarks bijvoorbeeld. Om die commerciele redenen moet ik eerlijk gezegd toch enigszin lachen... Alles aan Groundspeak is toch commercieel? Mij maakt dat overigens niet uit. Ik heb er lol aan om te cachen. Puntjesjager? Nee, daar ga ik niet hard genoeg voor. Dan kijk ik richting de top 20 oid van de ranglijst (o ja de ranglijst, die is er niet?). Ach we kennen ze. Negatief beeld? Nee, ook niet. Ieder zijn zin. Dat zou je toch eigenlijk moeten aanspreken Barny, niet dan? Jij bent toch juist wars van regeltjes etc....?

 

online:

Als earthcache'legger' stuur ik altijd een antwoord. Het kan soms iets langer duren omdat ik geen mail beschikbaar heb, maar antwoord krijg je.

 

Fire5

bewerkt door Fire5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is het grote nadeel van deze cache’s, oeps het zijn helemaal geen cache’s, het is om commerciële redenen in leven geroepen, en helaas zijn er ook zat mensen die om een uiterlijke vertoningen (een pin of zo iets) daar aan meegewerkt hebben.

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

off line:

Pfff, daar gaan we weer. Er zijn blijkbaar een aantal nieuwe (nou ja nieuw) ontwikkelingen waaronder de earthcaches. Als Groundspeak ze zo noemt, dan houden we het daar maar even bij, hoewel ze het wat mij betreft gerust iets anders hadden mogen noemen. Benchmarks bijvoorbeeld. Om die commerciele redenen moet ik eerlijk gezegd toch enigszin lachen... Alles aan Groundspeak is toch commercieel? Mij maakt dat overigens niet uit. Ik heb er lol aan om te cachen. Puntjesjager? Nee, daar ga ik niet hard genoeg voor. Dan kijk ik richting de top 20 oid van de ranglijst (o ja de ranglijst, die is er niet?). Ach we kennen ze. Negatief beeld? Nee, ook niet. Ieder zijn zin. Dat zou je toch eigenlijk moeten aanspreken Barny, niet dan? Jij bent toch juist wars van regeltjes etc....?

 

online:

Als earthcache'legger' stuur ik altijd een antwoord. Het kan soms iets langer duren omdat ik geen mail beschikbaar heb, maar antwoord krijg je.

 

Fire5

 

Als earthcache-eigenaar;

 

Als mensen het antwoord mailen en ten hoogste een paar dagen geduld kunnen opbrengen; ja dan krijgen ze perfect antwoord.

Als er meteen gelogd wordt en de antwoorden zijn goed, dan doe ik niets meer. Zijn de antwoorden fout, dan volgt er vaak een online vragengesprekje wat altijd een log ten gevolge heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

knipperdeknip

 

Als earthcache-eigenaar;

 

Als mensen het antwoord mailen en ten hoogste een paar dagen geduld kunnen opbrengen; ja dan krijgen ze perfect antwoord.

Als er meteen gelogd wordt en de antwoorden zijn goed, dan doe ik niets meer. Zijn de antwoorden fout, dan volgt er vaak een online vragengesprekje wat altijd een log ten gevolge heeft.

 

De goeie cachers ruimen alles op als ze stoppen met hun hobby, maar niet iedereen denkt er zo over merk ik dikwijls.

 

Maar we hadden het hier over de (verwaardeloosde) aarde cache’s niemand kan mij nog uitleggen wat de meerwaarde van aarde caches is, en wat de reden is dat het niet een gewone cache zou kunnen worden.

Maar nee, men kan menzen weer (onzin) dingen opdragen en er valt weer wat uiterlijk vertoon (een pin) en dat nog wel in verschillende gradaties te “verdienen” zodat er als een tochtige kip gepocht mee kan worden met al de opgepinde versierselen. Dat is wat me daarin tegen staat, niet zo moeilijk toch.

 

Minder regels, heerlijk, 1 regel = cache vinden en als bewijs van je aanwezigheid dan gewoon je naam in het logboekje krabbelen en een leuk verhaaltje op de pagina voor het puntje, klaar is het, ,ook niet zo moeilijk toch, en als je tegenwoordig geluk heb dan ben je ook nog op een interessante plaats geweest

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels heb ik 10 Earthcaches gevonden. Het valt me op dat niet elke eigenaar reageerd op de vragen die je hebt beantwoord en opgestuurd. Persoonlijk vind ik het wel prettig om iets van een reactie te krijgen, waardoor je weet dat je het goed hebt gedaan. Tot nu toe is niet één van mijn "earth"-logjes verwijderd, wat dan volgens mij inhoud dat ze dan waarschijnlijk allemaal goed waren.

 

Is hier een richtlijn voor of kan de earthcache-eigenaar naar eigen goeddunken al dan niet reageren op de antwoorden die hij/zei heeft ontvangen? En hoe wordt hier door andere earhtcache-loggers over gedacht?

 

Met een vriendelijke groet,

 

JackHoe

 

Ik ben geen earthcache eigenaar, maar heb/had wel nog een virtual cache.

Over het algemeen deed ik het zo:

antwoord goed => geen reactie.

antwoord fout => zeker wel een reactie en log verwijderen.

 

Maar mijn ervaring is wel, dat niet iedereen begreep dat ze bij een correct antwoord geen reactie kregen. Dan volgt er weer een mailtje en antwoord ik wel. Tja !

 

Hetzelfde zou ik met earthcaches doen, ware het niet dat ik ze niet heb , dat ik ze niet zie zitten en ze zelf ook niet doe en/of log.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als Earthcache-eigenaar:

Ik stuur altijd een email terug of het antwoord goed is.

 

Om antwoord te geven op de 'off-topic' discussie...

Mijn Earthcaches zijn niet voor een 'pinnetje' of om mensen bizarre opdrachten te laten doen.

Ze zijn bedoeld om cachers iets te laten zien (leren) over het onstaan en de ontwikkeling van de Aarde.

Vaak is dat op een bijzonder mooie plek.

Kan dat niet met een gewone cache? Jawel hoor, maar als er een type is wat daar speciaal voor is, waarom dat type niet gebruiken?

Of het 'simpele puntjes' zijn voor puntjesjagers durf ik te betwijfelen. Sterker nog, je moet er vaak wel wat voor doen.

Het is niet coordinaatje in de gps en een vraagje beantwoorden. Je moet een cache-beschrijving meenemen om aan de juiste opdrachten te kunnen voldoen. Dat is voor 'puntjesjagers' vaak al te veel moeite.

En ik ken voldoende Earthcaches waarbij ik aan het eind wel een zweetdruppeltje heb gelaten.

 

Wat is een simpel puntje? Is dat een Earthcache puur en alleen omdat er geen logboekje ligt aan het eind of is dat een traditional bij een lantaarnpaal of is dat een via via verkregen eindcoordinaat van een lastige mystery?.....

 

Kortom, ik vind het zolang de Earthcache nog mag bestaan een prima aanvulling op het 'assortiment' :newyear:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als Earthcache-eigenaar:

Ik stuur altijd een email terug of het antwoord goed is.

 

Ook wij als eigenaar van de eerste Earth Cache in Nederland:

 

http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GCZDDQ

 

sturen steeds trouw een kort mailtje terug n.a.v. het mailtje wat de cache bezoeker stuurt. Wel hebben we al eens overwogen om een scriptje op de cachepagina te plaatsen, waarmee de antwoorden gewoon online zijn te controleren en het over en weer mailen kan vervallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als Earthcache-eigenaar:

Ik stuur altijd een email terug of het antwoord goed is.

 

Om antwoord te geven op de 'off-topic' discussie...

Mijn Earthcaches zijn niet voor een 'pinnetje' of om mensen bizarre opdrachten te laten doen.

Ze zijn bedoeld om cachers iets te laten zien (leren) over het onstaan en de ontwikkeling van de Aarde.

Vaak is dat op een bijzonder mooie plek.

Kan dat niet met een gewone cache? Jawel hoor, maar als er een type is wat daar speciaal voor is, waarom dat type niet gebruiken?

Of het 'simpele puntjes' zijn voor puntjesjagers durf ik te betwijfelen. Sterker nog, je moet er vaak wel wat voor doen.

Het is niet coordinaatje in de gps en een vraagje beantwoorden. Je moet een cache-beschrijving meenemen om aan de juiste opdrachten te kunnen voldoen. Dat is voor 'puntjesjagers' vaak al te veel moeite.

En ik ken voldoende Earthcaches waarbij ik aan het eind wel een zweetdruppeltje heb gelaten.

 

Wat is een simpel puntje? Is dat een Earthcache puur en alleen omdat er geen logboekje ligt aan het eind of is dat een traditional bij een lantaarnpaal of is dat een via via verkregen eindcoordinaat van een lastige mystery?.....

 

Kortom, ik vind het zolang de Earthcache nog mag bestaan een prima aanvulling op het 'assortiment' :newyear:

 

Een reactie op de 'off-topic' die ook ontstaat;

Je geeft precies aan waarom ik earthcaches interessant vind: een mooie plek bezoeken, waar ik vaak ook nog wat leer (vroeger op school vond ik aardrijkskunde niet interessant en lette dus vaak niet op). Het is voor mij ook een sport om een foto van mezelf te maken, wat ook altijd gevraagd wordt, omdat ik vaak alleen op pad ga en het dan een uitdaging vind om met statief en timer toch een leuke foto van mezelf op locatie te maken.

 

on-topic:

 

Als ik het goed begrijp zijn er geen officieële richtlijnen over het al dan niet reageren op de antwoorden en kan dus een earthcache-eigenaar hier naar eigen inzicht en behoefte mee omgaan.

Misschien een idee voor de cache-eigenaren die niet altijd antwoorden om dit in de beschrijving aan te geven hoe je er mee omgaat.

Ik vind het prettig om wanneer ik thuis kom van het cachen om alles even te loggen, om dat het verhaal van mijn ervaring dan nog vers is. Ik heb al eens drie dagen gewacht tot ik een cach ging loggen en kreeg geen reactie. Toen ik hem ging loggen met de melding dat ik geen reactie kreeg op mijn mail, kreeg ik wel een reactie. Toen ik daar op reageerde, kreeg ik weer geen reactie (een beetje vreemd toch?). In mijn antwoord mail geef ik ook aan dat ik het prettig vind om een reactie te ontvangen. Als ik dan geen reactie ontvang, geeft mij dat te denken. Ik heb daarom maar mijn eigen weg hierin gezocht en vandaar ook nu mijn vraag hier.

 

Mijn dank voor alle reacties voor zover, ;)

 

met een vriendelijke groet,

 

JackHoe

bewerkt door JackHoe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik het goed begrijp zijn er geen officieële richtlijnen over het al dan niet reageren op de antwoorden en kan dus een earthcache-eigenaar hier naar eigen inzicht en behoefte mee omgaan.

 

Ook aan een Earth Cache is wat onderhoud verplicht.

 

1 de eigenaar moet wat educatieve vragen stellen

2 de bezoeker mailt de antwoorden naar de eigenaar

3 de eigenaar behoort hierop te reageren

4 als de antwoorden goed zijn, volgt het log

 

Zodra de eigenaar niet reageert (3) onderhoudt hij zijn cache op dat moment niet en zou er op een bepaald moment tot archivering over gegaan kunnen worden. Alleen hoe de GSA hiermee omgaat is mij een raadsel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als Earthcache-eigenaar:

Ik stuur altijd een email terug of het antwoord goed is.

 

Ook wij als eigenaar van de eerste Earth Cache in Nederland:

 

http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GCZDDQ

 

sturen steeds trouw een kort mailtje terug n.a.v. het mailtje wat de cache bezoeker stuurt. Wel hebben we al eens overwogen om een scriptje op de cachepagina te plaatsen, waarmee de antwoorden gewoon online zijn te controleren en het over en weer mailen kan vervallen.

 

Ik heb nog maar 1 earthcache gedaan tot nu toe, maar kreeg daarop vrijwel meteen een mail terug dat de antwoorden correct waren. Vind ik persoonlijk wel prettig, het is tenslotte lastig te verifiëren of je antwoorden wel goed waren.

 

In de omschrijving van de genoemde cache van team Firefox staat duidelijk dat ze terug mailen. Maar goed: Stel dat je een druk bezochte earth cache hebt, dan heb je het al best wel druk met het beantwoorden van alle mail die er dan binnenkomt. Geef dan in de omschrijving weer dat je de juiste oplossingen niet beantwoordt, maar alleen de foute of zoiets. Als het maar duidelijk is hoe er verder gehandeld gaat worden. Zomaar een logje verwijderen da's toch ook niet helemaal aardig... Misschien was er wel sprake van een typfout...

bewerkt door Mr.Atari
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk, zolang de eigenaars van aarde cache’s nog serieus aan het cachen zijn zullen ze echt wel regeren.

Net op zo als ze hun echte cache zouden onderhouden.

Het is wel leuk om te zien dat er nu weer heerlijk verdedigend gereageerd word door maar zoveel mogelijk te benadrukken dat enkele aarde cache’s eigenaars het wel doen zo als het hoort, maar daar gaat het nu niet over.

Maar nogmaals wat gebeurt er als de minder serieuze (die hier niet reageren natuurlijk) er mee stoppen, en de cache pagina’s niet goed afsluiten, dan krijg je die situatie waar de draatjsstarter over heeft,

 

 

Ik heb nog geen 1 aarde cache gezien die niet via een creatieve cq mooie manier omgezet kon worden naar een normale cache en er zijn fysiek lastige aarde cache’s en er zijn ook bij een paal of langs de weg aarde cache’s, net als de bestaande echte cache’s.

Het is inderdaad alleen maar om dat ene pinnetje te “kunnen” verdienen en een in de meeste gevallen(zo goed:)) apart icoontje bij je score listings te laten verschijnen, ik blijf er bij dat het ook met alle vragen er bij gewoon een echte serieuze cache had kunnen worden.

 

Want wat was geocachen ook al weer?

 

Kijk daar maar eens op de front pagina van .NL daar staat nog steeds duidelijk bij het eerste regeltje onder

banner_watis_sm.gif

Iemand verstopt op een bijzondere plaats, meestal in de natuur, een waterdichte doos.

Of zie ik daar staan? men stelt een paar (onzinnige) vragen verplicht het antwoord te melen naar de maker en verplicht gelijktijdig dan ook iemand om een foto te maken om dan het puntje en icoontje uit de delen?

 

Ik weet ook dat dit een treurige en vergeefse poging is om mensen tot andere gedachten te brengen maar ik blijf benadrukken dat een aarde cache niets met cachen te maken heeft maar een van de grootste vout van .COM is, wat voor een onzinnige dingen gaan er nog meer verzonnen worden om het cachen teloor te laten gaan……..

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is het grote nadeel van deze cache’s, oeps het zijn helemaal geen cache’s, het is om commerciële redenen in leven geroepen, en helaas zijn er ook zat mensen die om een uiterlijke vertoningen (een pin of zo iets) daar aan meegewerkt hebben.

 

online:

Als earthcache'legger' stuur ik altijd een antwoord. Het kan soms iets langer duren omdat ik geen mail beschikbaar heb, maar antwoord krijg je.

 

Fire5

 

Als earthcache-eigenaar;

 

Als mensen het antwoord mailen en ten hoogste een paar dagen geduld kunnen opbrengen; ja dan krijgen ze perfect antwoord.

Als er meteen gelogd wordt en de antwoorden zijn goed, dan doe ik niets meer. Zijn de antwoorden fout, dan volgt er vaak een online vragengesprekje wat altijd een log ten gevolge heeft.

 

Dat vind ik een goeie "online vragengesprekje" er zijn ook earthcaches waar je een fout antwoord geeft en dan heb je schijnbaar pech want dat mag ie niet gelogd worden. Dat is jammer van de moeite die er al gedaan is. Als eigenaar geef ik altijd antwoord, net zoals bij de antwoorden die ik krijg van mijn virtual cache. Er zijn zelfs earthcaches waarbij je het juiste email adres moet samenstellen en die geven automatisch antwoord met een reply.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...