Richard & Kerstin Geplaatst 15 december 2008 Geplaatst 15 december 2008 Hallo, ik heb vorige week een Oregon 400t gekocht, en er zijn een aantal dingen die nogal tegenvallen, weet iemand hoe dit op te lossen? 1. Wherigo werkt niet: de demo loopt vast, de tocht door Amersfoort loopt vast, de andere anywhere-wherigo zijn traaaaaag Hoe los ik dit op? Ik heb de laatste versie van de Garmin software al gedownload, maakt niks uit. 2. Ik zie geen water (rivieren, beekjes etc) op de oregon, heel vervelend als je net aan de andere kant van de rivier moet zijn. Moet ik daarvoor een aparte Topo (a la 125 euro) kopen of zijn er andere mogelijkheden. Ik hoor ze graag! (Zelfs mn tomtom geeft water aan, ik snap niet dat een navigatieapparaat van 530 euro dat niet doet...) 3. Ik zie geen hoogtelijnen, de man bij beversport gaf aan dat dit er wel opzit. Hoe zet ik dat aan? Alvast bedankt! Richard
LTeunis Geplaatst 15 december 2008 Geplaatst 15 december 2008 1. Wherigo zit nog in een ontwikkelfase, tenminste de ervaring is dat niet alles even lekker werkt. Punt is wel dat je de juiste cartridge moet laden (die voor de colorado) 2. Ja om rivieren, watertjes en sloten te zien moet je de topo aanschaffen. 3. Zie punt 2 (hoogtelijnen staan op de topokaart) Een vergelijk met een TomTom gaat hier slechts ten dele op. Bij de outdoortoestellen van Garmin moet je de kaarten afzonderlijk aanschaffen. Op de 400T zit wel een uitgeklede topo Europa op maar daar heb je in de praktijk (in het veld) niet zo veel aan. Topo NL biedt hier uitkomst.
smeule Geplaatst 15 december 2008 Geplaatst 15 december 2008 1. Wherigo zit nog in een ontwikkelfase, tenminste de ervaring is dat niet alles even lekker werkt. Punt is wel dat je de juiste cartridge moet laden (die voor de colorado) Ondertussen heb je meer mogelijkheden: - Garmin Oregon - Garmin Colorado - Garmin Nuvi 500 - Pocket PC Device Voor de punten 2 en 3 zou je misschien idd andere kaarten moeten hebben.
delta123 Geplaatst 15 december 2008 Geplaatst 15 december 2008 Maar op die 400t zitten toch topokaarten? Heb je daar dan niks aan?
Remunj Geplaatst 15 december 2008 Geplaatst 15 december 2008 Maar op die 400t zitten toch topokaarten? Heb je daar dan niks aan? De kaart die daarop staat is niet te vergelijken met de Topo kaarten zoals die los te koop zijn. De kaart die op de oregon staan zijn 1:100.000 en zijn dus niet zo gedetailleerd, het lijken wat uitgeklede topo kaarten zoals LTeunis al schreef. Wil je echte kaarten zoals we die al kennen, dan zul je deze toch los moeten aanschaffen, heb je ze al, dan kun je ze gewoon op de oregon zetten en werken ook de hoogtelijnen. Of Wherigo dan beter werkt weet ik niet. Bij de Wherigo cache hier in Reuver hadden we geen probleem daarmee.
team_heidehippers Geplaatst 17 december 2008 Geplaatst 17 december 2008 In dit topic vindt ik al een aantal antwoorden op vragen die ik heb. Ik ben van plan een Oregon aan te schaffen maar twijfel daarbij sterk of de 400T z'n topografische kaarten meerwaarde bieden ten opzichte van de 300 die ik voor nagenoeg evenveel geld kan aanvullen met de Topografische kaarten die een veel gunstigere schaal hebben. Mijn vraag is dan eigenlijk ook: Zijn de topografische kaarten op de Oregon van voldoende detail voorzien om te geocachen...of ren ik binnen een maand alsnog naar de winkel om de topo kaarten? Wil je echte kaarten zoals we die al kennen, dan zul je deze toch los moeten aanschaffen, heb je ze al, dan kun je ze gewoon op de oregon zetten en werken ook de hoogtelijnen. Deze hoogte lijnen zijn die een gevolg van de 1 op 100000 kaarten die in de 400T zitten of heb je die sowieso in de topo kaarten (die je ook op de 300 kan zetten)?
Remunj Geplaatst 17 december 2008 Geplaatst 17 december 2008 (bewerkt) In dit topic vindt ik al een aantal antwoorden op vragen die ik heb. Ik ben van plan een Oregon aan te schaffen maar twijfel daarbij sterk of de 400T z'n topografische kaarten meerwaarde bieden ten opzichte van de 300 die ik voor nagenoeg evenveel geld kan aanvullen met de Topografische kaarten die een veel gunstigere schaal hebben. Mijn vraag is dan eigenlijk ook: Zijn de topografische kaarten op de Oregon van voldoende detail voorzien om te geocachen...of ren ik binnen een maand alsnog naar de winkel om de topo kaarten? Wil je echte kaarten zoals we die al kennen, dan zul je deze toch los moeten aanschaffen, heb je ze al, dan kun je ze gewoon op de oregon zetten en werken ook de hoogtelijnen. Deze hoogte lijnen zijn die een gevolg van de 1 op 100000 kaarten die in de 400T zitten of heb je die sowieso in de topo kaarten (die je ook op de 300 kan zetten)? Zoals ik in het vorige bericht al schreef, zijn de voorgeïnstalleerde kaarten niet erg gedetailleerd. Je kunt er wel mee cache, maar de kleine bospaden die wel op Topo Nederland staan zul je er niet op vinden, ook de brede en smalle sloten niet. Je loopt dus de kans aan de verkeerde kant van de sloot uit te komen. Aangezien ik al in het bezit was van de Topo kaarten heb ik voor de 400 gekozen, maar ik kan mij voorstellen als je zowel de gps als de topo kaarten nog moet komen zou ik voor de 300 gaan. Of de hoogtelijnen ook met de voorgeïnstalleerde kaarten staan weet ik niet, ik heb direct de Topo kaarten er op gezet. 17 december 2008 bewerkt door Remunj
Voronwë Geplaatst 17 december 2008 Geplaatst 17 december 2008 Ik heb juist voor de 400T gekozen omdat deze kaarten erin zitten. Ze zijn dan weliswaar niet zo gedetailleerd (1:100.000), maar het is wel bijna heel Europa. En aangezien ik nog wel eens in het buitenland zit, heb ik dan toch nog iets qua Topo ipv helemaal niets. Als je alle topo kaarten (1:50.000) los wilt kopen ben je zo 2000 Euro verder, dus voor die 100 euro zou ik het niet laten!
papillonphoto Geplaatst 17 december 2008 Geplaatst 17 december 2008 Ik heb juist voor de 400T gekozen omdat deze kaarten erin zitten. Ze zijn dan weliswaar niet zo gedetailleerd (1:100.000), maar het is wel bijna heel Europa. En aangezien ik nog wel eens in het buitenland zit, heb ik dan toch nog iets qua Topo ipv helemaal niets. Als je alle topo kaarten (1:50.000) los wilt kopen ben je zo 2000 Euro verder, dus voor die 100 euro zou ik het niet laten! En er zijn landen waar nog helemaal geen topo kaaarten voor zijn, voor geliefde Garmin
de winegum Geplaatst 19 december 2008 Geplaatst 19 december 2008 Wat ik heb begrepen van mijn 400T is dat als de kaartgegevens het toelaaten, ik deze kan tilten om op die manier hoogteverschil te zien. Een soort van vogelvlucht view dus. Dat is iets wat niet bij de 300 mogelijk is.
team_heidehippers Geplaatst 19 december 2008 Geplaatst 19 december 2008 (bewerkt) Het is toch nog wel een lastige keuze. Dat 3D zal toch ook wel op de 300 kunnen...die is volgens mij hardwarematig gelijk aan de 400T....ik heb alleen nog nergens los verkrijgbare DEM topografie kunnen vinden...(kan aan mij liggen natuurlijk). Ik neig toch wel steeds meer naar de 400. 19 december 2008 bewerkt door team_heidehippers
De Roode Loper Geplaatst 19 december 2008 Geplaatst 19 december 2008 Het is toch nog wel een lastige keuze. Dat 3D zal toch ook wel op de 300 kunnen...die is volgens mij hardwarematig gelijk aan de 400T....ik heb alleen nog nergens los verkrijgbare DEM topografie kunnen vinden...(kan aan mij liggen natuurlijk). Ik neig toch wel steeds meer naar de 400. Lees eens deze review. 3D alleen bij de 400. Voor het cachen is de 300 volgens mij meer dan genoeg.
smeule Geplaatst 19 december 2008 Geplaatst 19 december 2008 3D alleen bij de 400. 3D is niet geschikt voor mensen met hoogtevrees
De Roode Loper Geplaatst 19 december 2008 Geplaatst 19 december 2008 3D alleen bij de 400. 3D is niet geschikt voor mensen met hoogtevrees Valt wel mee ............ en nu weer On Topic
Aanbevolen berichten