Spring naar bijdragen

Onderhoud schoeisel en of verzolen ???


hesselannema

Aanbevolen berichten

Naar aan leiding van het topic Allround Wandelschoenen, Iemand die me kan helpen? en een artiekel hier in de krant. (LC 6 dec 2008) Wil ik jullie het volgende niet onthouden.

Schoenmaker speciaal voor bergschoenen Op hun site staat bv voorbeeld vermeld hoe je je schoenen goed kunt onderhouden. Ook bieden zij de mogelijkheid om je schoenen op te sturen waar na zij deze repareren en retour sturen. Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar een nieuw orgineel zooltje is nog altijd goed koper dan een nieuwe schoen die je vervolgens nog mag inlopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ben ooit bij Bever Hilversum geinformeerd over deze oplossing, zij waren zeer te spreken over dit bedrijf, het duurde wel even voordat je je schoenen terughad maar de kwaliteit was primaprima. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ooit bij Bever Hilversum geinformeerd over deze oplossing, zij waren zeer te spreken over dit bedrijf, het duurde wel even voordat je je schoenen terughad maar de kwaliteit was primaprima. :thumbup:

Bever is idd een van de aflever punten om je schoenen te laten op sturen naar boven genoemde bedrijf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alle wandelschoenen met Vibramzolen kunnen opniew van een Vibramzool worden voorzien, is onze ervaring.

Inderdaad wel prijzig (een paar jaar gelden hebben we er zo'n € 70 voor betaald) maar als ze verder nog heel zijn loont het dus zeker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pas gelezen: Naar aanleiding van de recessie zijn er altijd bedrijven die wel varen bij een recessie. De schoenmaker is er één van. Tijdens een recessie gaat men eerder de schoenen laten herstellen in plaats van ze weg te gooien en nieuwe aan te schaffen.

 

Wat is wijsheid. 70 euro voor een paar nieuwe zolen is niet mis. Maar als de schoenen verder goed zijn en ze lopen als een tierelier en nieuwe kosten een paar 100 euro, dan wist ik het wel als je echt voor een merk gaat. Vooral als "dezelfde" zolen er weer onder kunnen. Compleet nieuwe zolen lijkt met voor dit soort schoeisel beter dan stukjes eronder plakken.

 

Ik heb Meindl's en andere van die dure merken gehad. Na en jaar waren al die dingen ook gewoon versleten. Als het niet de zolen waren dan was het leer wel gescheurd bij de kleine tenen. Ik ben niet zo iemand die zulke schoenen maar blijft behandelen met ledervet en ander zooi. Een jaar geleden zag ik bij de Liddle ook van die half hoge trackingschoenen van leer en goretex. 25 euro. Ik heb er ook een jaar op gelopen en ze liepen net zo lekker :blink:

 

Een paar weken terug waren ze er weer. Helaas maar één maat 44 meer, anders had ik er een stuk of wat gekocht.

 

Ik bedoel maar....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ook al jaren op Meindl's van goretex, het bovenstuk is nog stuk is nog steeds goed. Deze al div malen laten voorzien van nieuwe zolen via een outdoorshop. Dit was vele malen goedkoper dan nieuwe van een paar honderd euro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...