Spring naar bijdragen

Kabouterkaarten afdrukken


w.vdsnoek

Aanbevolen berichten

Ik wil graag een paar kabouterkaarten af (laten) drukken zodat ik deze tijdens een geocache mee kan nemen. De kaart die ik af wil laten drukken (die van Maastricht e.o.) wordt afgedrukt op een grootte van 20x25 cm zonder verlies van details.

Momenteel bij het Kruidvat een aanbieding om voor E1,70 afdrukken te laten maken van 30x45 cm.

Ik wil deze laten lamineren zodat tijdens een cache 1 de gps kan bedienen en de ander met de kaart mee kan kijken.

 

Hebben meer geocachers dit gedaan en wat is jullie ervaring hiermee of is dit heel raar om dit te doen?!

 

Gr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Al een paar jaar gebruik ik de online fotoprint dienst van het Kruidvat voor o.a. met Povray (raytracer) gemaakte beelden. Die firma is redelijk goedkoop voor 20 x 30 cm prints. Reken ik de inktkosten en de papierkosten voor zelf-printen dan is dit zelfs goedkoper. En die Kruidvat fotoprints: ze zijn niet-vlekkend en kleurecht plus op stevig papier en hoogglans.

Het afgelopen jaar is de printboer van Kruidvat over gegaan op laser-technologie. En helaas: die is niet streepvrij (nog) is mij gebleken. Een goede uitwijk is de Hema. Die doen het met Fuji.

Tip: laatst heb ik wat jarige mensen verblijd met een grote luchtfoto van hun huis (via Nederland Fly gemaakt).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Draaien we de zaak nu niet om?

De digitale kaarten zijn digitale versies van de originele topografische kaarten. Deze zijn gewoon in de winkel te koop, met alle details er helder op.

Is het niet het meest logisch om gewoon een topokaart te kopen als je vaker een gedetaileerde afdruk nodig hebt? Weet je ook zeker dat een grid vierkant ook de maten heeft die je kaarthoekmeter gebruikt om RD coordinaten op de kaart te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De afdruk van een kabouterkaart op a4 is detail niet waar te nemen (dit voor degene die hierin geinteresseerd is).

Gr. Walter

Ik heb een oude Epson Stylus Pro color prntr en druk al mijn kabouterkaarten af via Ozi en zorg dat ik tussen de 75 en 125 procent blijf. Ik heb nog nooit het idee gehad dat ik details miste. Als ik met de kaart niet verder kon lag het aan mij en niet aan de kaart.

Van iedere cache die wij doen, of het nu een multi of een stop en go is, alle WP's die bij mij bekend zijn worden erop gezet en daarna wordt de kaart geprint. Geen Problemen hier voor wat de details betreft.

Om wat voor details gaat het hier eigenlijk?

 

GRTZ

 

Kruimeldief ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen moet het natuurlijk zelf weten.

 

Maar ik neem nooit geen afdruk van de kaart mee als ik ga cachen. Ik vind het minder leuk als er een obstakel in de wegstaat om dan via de kaart naar een andere weg te zoeken. Ik werk alleen met de GPS. Dat vind ik zelf verreweg het leukste.

 

Als ik een cache uitzet ga ik er ook van uit dat men de kaart niet gebruikt. Als men de kaart er wel bij heeft, dan gaat voor een groot deel het verassingseffect van de cache weg. en dat vind ik zonde.

 

Als ik een kaart uitprint dan doe ik dat altijd op een kleuren printer. Als je een gehele kaart wilt uitprinten op een A4'tje dan gaat natuurlijk veel detail verloren, je verkleind de kaart dan enorm.

Als je de kaart op orgineel formaat zou uitprinten dan kom je ongeveer op A2 terecht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...