Nyxbug Geplaatst 2 december 2008 Geplaatst 2 december 2008 Weet iemand hoe ik mijn GPS weer zichtbaar krijg bij bijv. downloaden van WP's op .com of bij downloaden vanuit Mapsource. Heb deze GPS net nieuw. Eerst deed hij het wel gewoon: met Etrex naam etc. Maar nu herkent hij 'm niet meer. Kan het te maken hebben met het feit dat ik op USB Interface geklikt heb (in de GPS)? Opnieuw de cd Trip & Waypoint Manager installeren heeft geen effect. Via configuratiescherm hardware detecteren is ook nutteloos. Kan iemand mij helpen??
Bloodwoosj Geplaatst 2 december 2008 Geplaatst 2 december 2008 Heb je al eens geprobeerd de GPS op een andere USB-poort aan te sluiten? Soms wil het wel eens zijn dat de GPS op slechts 1 van de poorten herkend wordt, bv alleen die waar je hem aan had zitten toen je alle software en drivers geïnstalleerd hebt. Wellicht (als dit niet helpt) dat er nog meer oorzakelijke ideeën komen. Succes ermee, greetz Bloodwoosj.
Peetee Geplaatst 2 december 2008 Geplaatst 2 december 2008 Vaak helpt het om de USB-drivers nogmaals te installeren.
Remunj Geplaatst 2 december 2008 Geplaatst 2 december 2008 Inderdaad, meestal zit het probleem in de USB driver, installeer de drivers even opnieuw en het zal weer werken. Hier heb ik dat probleem ook regelmatig, zeker als ik mijn gsm aan de laptop heb gehad voor de update van mijn agenda. 99 van 100 keer moet ik dan weer de driver van Garmin opnieuw installeren, daarna werkt alles weer zoals het hoort.
Nyxbug Geplaatst 23 december 2008 Auteur Geplaatst 23 december 2008 Vanwege een verhuizing even een fikse vertraging opgelopen, maar vanavond eindelijk jullie tips kunnen uitproberen en..... HET WERKT! Ik kende het trucje van dezelfde USB poort gebruiken al, dus moest het het opnieuw installeren van de USB driver zijn. Het ging in mijn geval om de grmnusb.sys. Bedankt!
W.Heineken Geplaatst 9 januari 2009 Geplaatst 9 januari 2009 hallo, Hetzelfde probleem heb ik met mijn Legend HCx en heb bovenstaande truucs al geprobeerd, helaas zonder resultaat. Via apparaatbeheer eerst alles verwijderd en geprobeerd de nieuwste driver te installeren, werkt dus ook niet. Nog eens geprobeerd en de oude driver meegeleverd met de cd-rom waar mapsource ook op staat en je raad het al, weer niet. Pc. ziet wel de micro SD met de geïnstalleerde kaart maar verder communiceerd de gps niet met de pc. Heb enkele dagen geleden al een mail gestuurd naar Garmin maar heb nog steeds geen reactie gehad. Het besturingssysteem waar ik mee draai is windows vista waarmee ik eerder gewoon kon communiceren met mijn gps, misschien dat er verkeerde update van microsoft is geweest waardoor het niet meer werkt, maar dan zouden er veel meer mensen last van moeten hebben lijkt mij. wie komt er met de gouden tip ? bvd.
R&P Geplaatst 5 april 2009 Geplaatst 5 april 2009 Ik heb hetzelfde probleem. WinXP pro met service pack 3. Het gekke is, dat hij wel herkend wordt op een andere pc... Maar mijn laptop kent hem niet
Lighthouse777 Geplaatst 5 april 2009 Geplaatst 5 april 2009 Ik had vorige week ook dus zo'n probleem en ook werkelijk alles geprobeerd. Dit was wel met een Oregon 300, maar bij mij zat het in de versie van IE. Ik had er nog 6 op staan, waar hij het altijd mee deed en nu dus opeens niet meer. Na IE 7 erop gezet te hebben, zijn mijn problemen opgelost. Misschien hebben jullie hier iets aan?! Lighthouse777
Aanbevolen berichten