Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)
Bij deze is er volgens mij ook nog niemand gewond geraakt. Volgens mij bulken de geocachers in Nederland van het gezonde verstand! :)

Hmmm, mijn EGO heeft een behoorlijke kwetsuur opgelopen doordat ik halverwege onvericht ter zake op heb mogen geven.

bewerkt door steensnoeper
Geplaatst

Er zijn bloedlinke caches zat. Maar autorijden is heel veel gevaarlijker en toch stelt niemand de ANWB aansprakelijk als hij een aanrijding krijgt tijdens het rijden van een toeristische route van die club. Dat heeft ook niet veel zin, want je kent de risico's. Waar het om gaat is verwijtbaarheid, en die is -zeker als je de cache juist omschrijft- nul. Je komt, kijkt en gaat al dan niet het risico aan. Elke cache heeft risico's. Als je op de bijzondere risico's wijst -en veel cachers doen dat in hun cache beschrijvingen- dan heb je niets te vrezen. Zou een saaie boel worden anders... Denk er wel om dat je geen bestaande regels (toegang van een terrein, verboden op te klimmen e.d.) overtreedt; dan kan er verwijtbaatheid om de hoek kijken en kun je 'aan de beurt zijn'.

Geplaatst
Bij deze is er volgens mij ook nog niemand gewond geraakt. Volgens mij bulken de geocachers in Nederland van het gezonde verstand! :thumbup:

Maar daar heeft de cachelegger volgens mij wel uit voorzorg vast een kuil gegraven voor als het toch fout gaat.

Geplaatst

Oke, het verhaal word me duidelijk. Als ik er bij zet op eigen verantwoording kan ik "niet" in de problemen komen hiermee.

Echter heb ik nog een vraag, heb al contact met kruimeldief er over gehad. Maar aangezien ik deze week de cache graag wil plaatsen vraag ik ook even jullie raad?

In de checklist van ruud4 kom ik dit tegen:

Ik heb erop gelet dat de eindcache (en waypoints) niet dichter dan 161 meter bij een cache (of waypoint) van een collega ligt. Dit is een richtlijn waar in overleg van afgeweken kan worden.

In welke gevallen kan hiervan afgeweken worden? Aangezien de enige plaats is waar ik deze cache kan plaatsen op 100m afstand van een andere cache is.

Alvast bedankt,

Menno

Geplaatst (bewerkt)
Oke, het verhaal word me duidelijk. Als ik er bij zet op eigen verantwoording kan ik "niet" in de problemen komen hiermee.

'op eigen verantwoording' is in principe niet voldoende; je zult ook redelijk moeten inschatten dat de beoogde 'activiteit' enigzins veilig is uit te voeren. (ik hoop dat ik je daar niet al te bang door maak :) )

In de checklist van ruud4 kom ik dit tegen:

Ik heb erop gelet dat de eindcache (en waypoints) niet dichter dan 161 meter bij een cache (of waypoint) van een collega ligt. Dit is een richtlijn waar in overleg van afgeweken kan worden.

In welke gevallen kan hiervan afgeweken worden? Aangezien de enige plaats is waar ik deze cache kan plaatsen op 100m afstand van een andere cache is.

Voorzover ik weet:

- het is niet mogelijk om de andere cache per ongeluk te vinden (wederzijds); bv door een grote sloot, hekwerk, ...

- je moet toestemming hebben van de andere cachelegger om zo dichtbij de cache te plaatsen

- goed humeur van de reviewer (in een ander postje las ik de de reviewers het meer zwart/wit willen gaan beoordelen; en dan is 100m waarschijnlijk toch te krap)

bewerkt door kalkendotters
Geplaatst
QUOTE(Beukenootje @ November 25 2008, 13:32:46 )

Bij deze is er volgens mij ook nog niemand gewond geraakt. Volgens mij bulken de geocachers in Nederland van het gezonde verstand!

Maar daar heeft de cachelegger volgens mij wel uit voorzorg vast een kuil gegraven voor als het toch fout gaat.

Er is inderdaad nog geen cacher uit de Beuk gevallen en de kuil was trouwens al aanwezig voor het plaatsen :thumbup: .

Het enige dat er sporadisch uit viel was de kist. Dat probleem is ook opgelost, alles zit nu vast :)

Zonnig spoor

ZUURTJE

Geplaatst
Er is inderdaad nog geen cacher uit de Beuk gevallen en de kuil was trouwens al aanwezig voor het plaatsen :thumbup: .

Het enige dat er sporadisch uit viel was de kist. Dat probleem is ook opgelost, alles zit nu vast :)

Oei... volges mij was dat bij mij ook het geval ;) Een voordeel... de cache laag kunnen loggen :)

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...