Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Beste Medegeocachers,

Ik heb een vraag over de verantwoordelijkheid over een cachelocatie.

Binnekort wil ik een cache plaatsen op zo'n 10meter hoogte. Echter hier kan alleen bijgekomen worden door verschillende klimtechnieken toe te passen, en met het verstandig omgaan met abseiltouw/ jezelf zekeren.

Maar hoe zit het me de verantwoording? Wat als er bijv. een tak van een boom afknapt? Iemand zichzelf niet goed zekert? ed?

Zijn deze personen dan zelf verantwoordelijk?

Geplaatst
Beste Medegeocachers,

Binnekort wil ik een cache plaatsen op zo'n 10meter hoogte. Echter hier kan alleen bijgekomen worden door verschillende klimtechnieken toe te passen, en met het verstandig omgaan met abseiltouw/ jezelf zekeren.

Maar hoe zit het me de verantwoording? Wat als er bijv. een tak van een boom afknapt? Iemand zichzelf niet goed zekert? ed?

De cacher zelf is natuurlijk altijd verantwoordelijk voor zijn acties.

Maar de cachelegger heeft ook zo zijn verantwoordelijkheden.

In dit geval lijkt mij een duidelijke vermelding bij de cacheomschrijving voldoende. Niet dat iemand er onvoorbereid heen gaat en dan toch maar iets probeert.

Dus heel duidelijk aangeven in de cacheomschrijving wat de cacher te wachten staat.

Geplaatst (bewerkt)

Dit staat in de disclaimer van een geocachepagina.

Geocaching.com Disclaimer

Cache seekers assume all risks involved in seeking a cache.

Geocaching.com is owned and operated by Groundspeak Inc. Information in the Geocaching.com database is updated regularly. Neither Groundspeak Inc., nor any agent, officer, employee or volunteer administrator of Groundspeak Inc. warrants the accuracy, reliability, or timeliness of any information and shall not be liable for any losses caused by such reliance on the accuracy, reliability, or timeliness of such information. While every effort is made to ensure the accuracy of this information, portions may be incorrect or not current. Any person or entity that relies on information obtained from Geocaching.com does so at his or her own risk.

Geocaching, hiking, backpacking and other outdoor activities involve risk to both persons and property. There are many variables including, but not limited to, weather, fitness level, terrain features and outdoor experience, that must be considered prior to seeking or placing a Cache. Be prepared for your journey and be sure to check the current weather and conditions before heading outdoors. Always exercise common sense and caution.

In no way shall Groundspeak Inc. nor any agent, officer, employee or volunteer administrator of Groundspeak Inc., be liable for any direct, indirect, punitive, or consequential damages arising out of, or in any way connected with the use of this website or use of the information contained within.

This website is for personal and non-commercial use. You may not modify, copy, excerpt, distribute, transmit, publish, license, create derivative works from, or sell any information, or services obtained from this website.

Other products and companies referred to herein are trademarks or registered trademarks of their respective companies or mark holders.

Individual geocaches are owned by the person(s) who physically placed the geocache and/or submitted the geocache listing to geocaching.com.

Groundspeak Inc. reserves the right to change the terms, conditions, and notices under which this website is offered.

bewerkt door De Roode Loper
Geplaatst
Dit staat in de disclaimer van een geocachepagina.
Geocaching.com Disclaimer

Cache seekers assume all risks involved in seeking a cache.

Geocaching.com is owned and operated by Groundspeak Inc. Information in the Geocaching.com database is updated regularly. Neither Groundspeak Inc., nor any agent, officer, employee or volunteer administrator of Groundspeak Inc. warrants the accuracy, reliability, or timeliness of any information and shall not be liable for any losses caused by such reliance on the accuracy, reliability, or timeliness of such information. While every effort is made to ensure the accuracy of this information, portions may be incorrect or not current. Any person or entity that relies on information obtained from Geocaching.com does so at his or her own risk.

Geocaching, hiking, backpacking and other outdoor activities involve risk to both persons and property. There are many variables including, but not limited to, weather, fitness level, terrain features and outdoor experience, that must be considered prior to seeking or placing a Cache. Be prepared for your journey and be sure to check the current weather and conditions before heading outdoors. Always exercise common sense and caution.

In no way shall Groundspeak Inc. nor any agent, officer, employee or volunteer administrator of Groundspeak Inc., be liable for any direct, indirect, punitive, or consequential damages arising out of, or in any way connected with the use of this website or use of the information contained within.

This website is for personal and non-commercial use. You may not modify, copy, excerpt, distribute, transmit, publish, license, create derivative works from, or sell any information, or services obtained from this website.

Other products and companies referred to herein are trademarks or registered trademarks of their respective companies or mark holders.

Individual geocaches are owned by the person(s) who physically placed the geocache and/or submitted the geocache listing to geocaching.com.

Groundspeak Inc. reserves the right to change the terms, conditions, and notices under which this website is offered.

Dit is natuurlijk het standaard Amerikaans rideltje om te voorkomen dat een malloot rechtzaak aanspant tegen gc.com

Volgens mij zeggen ze ook dat de copyrights op de inhoud van de site bij hun ligt. Zelfs wat de cachelegger post.

Nah, de copyrights van de tekst wat ik post is niet van hun. Maar goed.

In Nederland kun je zoiets wel opschrijven, maar dit hoeft geen rechtsgeldigheid te hebben.

Zo kun je wel zeggen 'Eigen terrein betreden op eigen risico', maar voor de wet ligt het wel anders en kun je je niet beroepen op deze waarschuwing.

Hoe dan ook, gc.com aansprakelijkheid zegt niets over de aansprakelijkheid van de cacher/cachelegger hier in Nederland.

Geplaatst
Hoe dan ook, gc.com aansprakelijkheid zegt niets over de aansprakelijkheid van de cacher/cachelegger hier in Nederland.

Dus we hebben niets te maken met de regels van .com?

Met het aanmaken van een nieuwe cache heb je onderaan op 2 buttons geklikt en daarmee verklaar je akkoord te gaan met de voorwaarden van .com.

Geplaatst

Met het aanmaken van een nieuwe cache heb je onderaan op 2 buttons geklikt en daarmee verklaar je akkoord te gaan met de voorwaarden van .com.

We hebben wel degelijk te maken met de regels van .com, maar het kan zijn dat de Nederlandse wetgeving sommige van die regels buiten werking stelt als het puntje bij het paaltje komt.

Maar zolang dat niet gebeurd moeten gewoon de regels gehanteerd worden zoals ze zijn opgesteld, volgens mij.

Geplaatst

We hebben wel degelijk te maken met de regels van .com, maar het kan zijn dat de Nederlandse wetgeving sommige van die regels buiten werking stelt als het puntje bij het paaltje komt.

Maar zolang dat niet gebeurd moeten gewoon de regels gehanteerd worden zoals ze zijn opgesteld, volgens mij.

............. en natuurlijk een dosis gezond verstand :)

Geplaatst (bewerkt)

Nou, er zijn twee zaken hier aan de orde.

Wat wettelijk is in Nederland en de voorwaarden van gc.com

Hier gaat het om wettelijke verantwoordelijkheden (aansprakelijkheid). Wat gc.com schrijft kan (misschien) wel op gaan voor de Amerikaanse wet, maar niet voor de Nederlandse wet. Wat dat betreft hebben we dus absoluut niets te maken met de gc.com voorwaarden. Je kunt je daar bij de Nederlandse rechter niet op beroepen.

Naast de aansprakelijkheidsvoorwaarden heb je ook nog andere voorwaarden. Maar 1 ding is duidelijk: De Nederlandse wetgeving gaat boven de gc.com voorwaarden en de Europese wetgeving gaat weer boven de Nederlandse wetgeving. Staat er dus iets in de gc.com voorwaarden dat indruist tegen 1 van deze twee wetgevingen, dan zijn die voorwaarden voor ons Nederlanders niet van toepassing.

bewerkt door De broekies
Geplaatst (bewerkt)

Bij deze is er volgens mij ook nog niemand gewond geraakt. Volgens mij bulken de geocachers in Nederland van het gezonde verstand! :)

bewerkt door Beukenootje
Geplaatst
:);):P

Hoeven we tenminste niet naar het buitenland voor dit soort avonturen:

cache.jpg

Als het goed is binnenkort niet meer ;) Is alleen nog 1 probleem... dat er binnen 160m, nog een andere cache ligt....

Geplaatst
Beste Medegeocachers,

Volgens de nederlandse wet ben je volgens mij alleen verantwoordelijk als je gevaren verzwijgt, of verkeerde informatie geeft. Zolang er dus duidelijk waarschuwingen op de pagina staan, en je niet in een verrotte boom hoeft te klimmen zul je er geen problemen mee krijgen. Wel kun je problemen krijgen als je bv op de pagina uitlegt hoe je moet zekeren, en dat verkeerd of niet volledig uitlegt.

Overigens kun je op dit soort vragen alleen uitsluitsel krijgen als er werkelijk wat gebeurd en je je voor de rechter moet verantwoorden. Niemand kan je van te voren de garantie geven dat je niet aangeklaagd kan worden (helaas).

BTW de voorwaarden van op gc.com zijn alleen bedoeld om Groundspeak te vrijwaren van eventuele rechtszaken; en hebben voor dit topic geen enkele relevantie.

Geplaatst

Nou, er zijn twee zaken hier aan de orde.

Wat wettelijk is in Nederland en de voorwaarden van gc.com

Hier gaat het om wettelijke verantwoordelijkheden (aansprakelijkheid). Wat gc.com schrijft kan (misschien) wel op gaan voor de Amerikaanse wet, maar niet voor de Nederlandse wet. Wat dat betreft hebben we dus absoluut niets te maken met de gc.com voorwaarden. Je kunt je daar bij de Nederlandse rechter niet op beroepen.

Naast de aansprakelijkheidsvoorwaarden heb je ook nog andere voorwaarden. Maar 1 ding is duidelijk: De Nederlandse wetgeving gaat boven de gc.com voorwaarden en de Europese wetgeving gaat weer boven de Nederlandse wetgeving. Staat er dus iets in de gc.com voorwaarden dat indruist tegen 1 van deze twee wetgevingen, dan zijn die voorwaarden voor ons Nederlanders niet van toepassing.

Volgens mij spreek je jezelf hier tegen. Je laatste alinea klopt. Maar die daar boven (dus) niet. Alles wat in de gc.com voorwaarden staat, en waarmee je je akkoord hebt verklaard, geldt, tenzij het wordt overruled door Nederlandse of Europese regels. Maar dat is iets anders dan dat er niets van geldt omdat er Nederlandse wetten zijn.

Waarvoor de gc.com regels dan gelden is dan het volgende punt, zie de post van kalkendotters.oo

Geplaatst
Volgens mij spreek je jezelf hier tegen. Je laatste alinea klopt. Maar die daar boven (dus) niet. Alles wat in de gc.com voorwaarden staat, en waarmee je je akkoord hebt verklaard, geldt, tenzij het wordt overruled door Nederlandse of Europese regels. Maar dat is iets anders dan dat er niets van geldt omdat er Nederlandse wetten zijn.

Waarvoor de gc.com regels dan gelden is dan het volgende punt, zie de post van kalkendotters.oo

Ik zei ook: wat dat betreft...

Nog even voor de verduidelijking:

In veel arbeidsvoorwaarden staat bv.;

- maximaal 5 vakantiedagen meenemen naar het volgd kalenderjaar of

- concurentiebeding

Kijk, je mag wel akkoord gaan en de arbeidsovereenkomst tekenen, maar dat betekent niet dat deze punten rechtsgeldig zijn.

In de wet staat heel duidelijk dat je de wettelijke vakantie dagen (20 stuks) een looptijd hebben van 5 jaar. Zal je verder de details besparen)

En wbt concurrentiebeding heeft de Europese rechter al een uitspraak in gedaan en is ook niet rechtsgeldig.

Op dze manier moet je ook de voorwaarden van gc.com zien.

Geplaatst

Ik zei ook: wat dat betreft...

Da's flauw! Je schreef:

Wat gc.com schrijft kan (misschien) wel op gaan voor de Amerikaanse wet, maar niet voor de Nederlandse wet. Wat dat betreft hebben we dus absoluut niets te maken met de gc.com voorwaarden. Je kunt je daar bij de Nederlandse rechter niet op beroepen.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...