Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)
@nickels48: Of metaaljagers zich nu wel of niet aan de geldende regels houdt is een discussie die al geregeld gevoerd wordt en die hoeft niet weer gevoerd te worden.

Je vraag of een reviewer de tijdstip van pulicatie kan beïnvloeden of op kan geven is beantwoord als ik je zeg dat een reviewer iedere cche die hij gereviewed heeft, zelf handamtig publiceert oftewel, zelf online zet. Het is niet iets dat hij laat doen door een ander en het is niet dat hij/zij ergens een tijdklokje kan instellen dat het op die tijdstip gebeurd. Iedere cache zal hij handmatig moeten aanklikken dat de cache online kan op eenzelfde manier als "jullie" een cache loggen. De reviewer heeft er dus nog een publish knop bij. Ook de note die dus onder iedere cachepagina staat heeft hij/zij moeten plaatsen.

Als er dus overdag caches online komen dan is de reviewer op dat moment bezig, als ze in de nacht online komen, dan is de reviewer in de nacht bezig.

Komen er over de hele dag sporadisch caches online dan doet hij het stuk voors tuk en als soms in een keer een hele lading komen, dan heeft hij ze verzameld en zet ze dan allemaal in een keer (stuk voor stuk aanklikken, verhaaltje erbij zetten en verzenden) online. Als een cache door de reviewer gepubliceerd is, staat het ook direct zichtbaar online en is de cache vanaf dat moment te zoeken, te vinden en te loggen.

Het is aan de cache-eigenaar om bij zijn caches te zetten of ze wel of geen 24/7 zijn. Het is aan de geocacher om daar op te letten of om daar aandacht aan te besteden.

Zo kunnen er midden in de nacht caches online komen omdat zo'n reviewer dan al de hele dag bezig is geweest en tegen de tijd at hij op bed wil, al de voor die dag afgewerkte caches online gaat zetten. Daar kunnen dan ook caches tusen zitten die niet 24/7 zijn. Dat is niet iets voor de reviewer om daar op te letten. Hij/zij gaat er vanuit dat men de spelregels kent en hoopt dat men zich daar aan houdt.

Nu wil het ook niet altijd zeggen dat wel of geen 24/7 icoon op de cachepagina ook daadwerkelijk dan wel of geen 24/7 is. De geocacher zal het ter plekke moeten bekijken, inschatten en hopelijk zich aan de ter plaatse geldende regels houden.

De reviewer kan dus het tijdstip van online komen beïnvloeden. Het is aan hem/haar wanneer ze op de knop drukken :blush: Al is het diep in de nacht als hij/zij daar zin in heeft en.... wakker is.

Bedankt Kruimeldief voor de uitgebreide reactie.

Het is geenzins mijn bedoeling om het goudzoeken ter discussie te stellen en ook niet om de reviewers aan te vallen op hun publicatie van caches. Ik ben in ieder geval blij dat er nog mensen zijn die dit werk belangeloos willen doen.

Ik vroeg mij alleen af of een publicatie overdag van nieuwe caches enigzins de overlast voor de omgeving rond de cache iets kon beperken en of dat mogelijk was. Juist bij de start van een nieuwe cache doet zich de ergste drukte voor en zijn toestemmingverleners vaak erg alert of er geen regeltjes worden overtreden.

Misschien een idee om dan de caches die niet 24/7 zijn pas overdag te publiceren? Al ben ik mij er van bewust dat alles valt of staat bij het gedrag van de cachers en dat dit geen garantie is dat niemand deze caches op een verkeerd tijdstip gaat zoeken/loggen.

bewerkt door nickels48
Geplaatst

Je kunt een reviewer natuurlijk altijd vragen je cache op een bepaald tijdstip/dag te publishen. Ervaring leert dat alles (nou ja, veel) mogelijk is, mits je het netjes vraagt.

Zo hebben we (High tech campus crew ;-) ) wel eens een cache op een bepaalde dag tussen 2 en 6 laten publishen.

Geplaatst
Come writers and critics

Who prophesize with your pen

And keep your eyes wide

The chance won't come again

And don't speak too soon

For the wheel's still in spin

And there's no tellin' who

That it's namin'.

For the loser now

Will be later to win

For the times they are a-changin'.

Always look on the bright side of life ...!

(tada, tadatadatada ...)

Groetjes, Fangorn.

Geplaatst (bewerkt)
Wat is dit nu weer :dots: Een gehaktmolen voor lastige cachers of een hightech koffiezet apparaat?

Mooie banner ook trouwens, valt niet zo op ;)

Dat zie je toch zo, dat is de Dyson - DC16 Kruimeldief :blush:

bewerkt door smeule
Geplaatst

Publiceer ze ook maar af en toe 's nachts hoor, dat houdt ons lekker scherp. Bovendien was één van mijn mooiere cache-avonturen toen er ineens rond Hoogeveen ruim 20 caches online kwamen om half 11 's avonds. Er is niks leukers om dan om 02.00 uur zo'n andere halve gare tegen te komen en dan samen lol hebben om deze malle hobby (ik geloof dat dat trouwens ET4FR&CO was).

Geplaatst
@ topicstarter nickels48 die zich terrecht afvraagt of dit zo gunstig is voor de cachers. Nee. Ben ik met hem eens. Maar in dit geval is de cachelegger toch wel de veroorzaker. Niet de metaalhunter.

Groetsels WBKWADRAAT.

Daar ben ik het niet mee eens. Als cachezoeker ben je verantwoordelijk voor je eigen daden. Ik zie me al aankomen bij een rechter: Ja, ehm op de cachepagina stond dat het wel mocht, dus.......

Dat het niet handig is vande cachelegger is wat anders.

Ik heb toch helemaal niet gezegd dat je als cachelegger niet verantwoordelijk bent? En je doet voorkomen (nee, staat er niet maar de verwijzing naar de rechter....)dat er iets strafbaar is gepleegd. Er is niets gebeurd. Alleen was er een waakzame beveiligingsauto, die mij in de gaten hield. Prima.

Geplaatst
@ topicstarter nickels48 die zich terrecht afvraagt of dit zo gunstig is voor de cachers. Nee. Ben ik met hem eens. Maar in dit geval is de cachelegger toch wel de veroorzaker. Niet de metaalhunter.

Groetsels WBKWADRAAT.

Daar ben ik het niet mee eens. Als cachezoeker ben je verantwoordelijk voor je eigen daden. Ik zie me al aankomen bij een rechter: Ja, ehm op de cachepagina stond dat het wel mocht, dus.......

Dat het niet handig is vande cachelegger is wat anders.

Ik heb toch helemaal niet gezegd dat je als cachelegger niet verantwoordelijk bent? En je doet voorkomen (nee, staat er niet maar de verwijzing naar de rechter....)dat er iets strafbaar is gepleegd. Er is niets gebeurd. Alleen was er een waakzame beveiligingsauto, die mij in de gaten hield. Prima.

Je zegt dat de cachelegger de veroorzaker is, maar zie ik toch echt anders.

En die opmerking over de rechter was een algemene opmerking en niet direct aan de genoemde cache gerelateerd, maar meer een voorbeeld. Volgens mij geef ik in een eerdere post in dit draadje al aan dat ik me afvraag of er uberhaupt iets strafbaars is gedaan.

Geplaatst
Nadat ik vanmorgen deze log las vroeg ik mij af of dit wel zo gunstig is voor de mening over geocachen bij niet cachers. Ik kan mij best voorstellen dat er cachers zijn die graag voor eremetaal gaan (er wordt niet voor niets een klassement bijgehouden) maar of deze zich ook aan de regeltjes houden betwijfel ik wel eens.

Wat ik mij af vraag is of de reviewer het tijdstip van publicatie kan beinvloeden(liefst op kan geven).

Sommige caches en ik denk de meesten zijn niet zo geschikt om in het donker te doen maar door de nachtelijke publicatie verleidt dit de goudzoekers het toch maar te doen. Zeker voor de caches in gebieden met beperkte toegang en in woonwijken lijkt mij dit geen goede zaak. Over dag valt een geocacher niet zo op ( minder verdacht als s'avonds of s'nachts) en wordt het makkelijker geaccepteerd door de omgeving. Misschien makkelijker toestemming en minder rips?

Niemand vind het leuk als er ineens allerlei mensen met zaklantaarns rond je huis of in de buurt rondlopen. Zeker als je niet weet wat ze er doen. Goud zoeken lijkt mij niet te voorkomen maar door een juister tijdstip van publicatie kan men overlast rond een cache( juist bij de start belangrijk) misschien voorkomen.

Uiteidelijk is een Geocacher zelf verantwoordelijk voor voor het naleven van de regels, ik vind dit wel erg ver gezocht.

Je moet ook rekening houden met de dagindeling van een reviewer.

Geplaatst
Uiteidelijk is een Geocacher zelf verantwoordelijk voor voor het naleven van de regels, ik vind dit wel erg ver gezocht.

Je moet ook rekening houden met de dagindeling van een reviewer.

Ben het volkomen met je eens. Vandaar mijn vraag of er soms een "soort tijdklok" was voor de reviewers.

Zo als je een mailbericht ook vertraagd kan versturen.

Geplaatst
Vandaar mijn vraag of er soms een "soort tijdklok" was voor de reviewers.

Was het maar waar :thumbup: Het is allemaal handwerk. Tegen de tijd dat een cache online komt zit er dus echt een reviewer met de handjes bij de knopjes. ;)

Geplaatst
Vandaar mijn vraag of er soms een "soort tijdklok" was voor de reviewers.

Was het maar waar :thumbup: Het is allemaal handwerk. Tegen de tijd dat een cache online komt zit er dus echt een reviewer met de handjes bij de knopjes. ;)

Het lijkt me wel erg makkelijk voor bijvoorbeeld Events e.d.

Geplaatst
Precies, daarom heeft de reviewer ook lamme vingers tegenwoordig met al die eventcaches.

Daar moet toch een macro voor te maken zijn. 1 x klikken en 50 nieuwe caches online ;)

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...