Spring naar bijdragen

Waypoints van een Multi laden in je GPS


Greatwhitexxl

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ja, ik ben een Noob. Domme vraag dus.

 

Ik heb een Garmin Colorado en ik heb een paar geocaches ingeladen.

 

Het eerste punt gaat prima.

 

Maar is het niet de bedoeling dat je - nadat je het eerste punt hebt gevonden -

op een knopje drukt en dat je dan op weg kan naar je volgende punt? Ik heb

het nu maar gedaan door een nieuw waypoint te maken en daar naartoe te lopen

maar dat lijkt me toch niet nodig te zijn?

 

Ik hoor graag of ik niet goed gezocht heb naar het knopje of dat de auto-

matisering nog niet zo ver gevorderd is als ik zou denken...

 

Groet - Greatwhitexxl (die dus een noob is)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Mij is ooit geleerd dat domme vragen niet bestaan, maar domme antwoorden wel.

 

Als ik de coordinaten van een multi on the fly moet uitrekenen, doe ik het op dezelfde manier als jij hier beschrijft. (Ik zou niet een andere manier weten, omdat de coordinaten van de verschillende waypoints onbekend zijn).

 

Als de coordinaten van een multi allemaal bekend zijn (omdat ik de vorige keer b.v. de cache niet heb gevonden) of zijn te berekenen, zonder dat je de cache al aan het lopen bent (mystery dus)) gebruik ik Mapsource om route te maken.

 

 

Of bedoel je dat je het 1e waypoint met de hand in je GPS zet? Zo ja, dat kan idd anders: (als je Mapsource hebt) sla de locatie als .loc file op. Laad die .loc-file in Mapsource en download de locatie naar je GPS.

(Er zullen vast nog meerdere methoden zijn, maar deze gebruik ik (op dit ogenblik, omdat ik geen andere methode weet :blush: ))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als de cache bestaat uit een aantal gegeven waypoints zou het inderdaad wel zo moeten werken....

als echter van de cache alleen een startcoordinaat gegeven is zal je "in het veld" de volgende waypoints moeten invoeren in je gps.

dus het ligt er maar net aan hoe de cache opgebouwd is.

 

hoop dat je hier wat aan hebt.

 

groetjes

 

johanvc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bijvoorbeeld bij 'Haarlemse Hofjes'. Daar zijn elf waypoints gegeven. Het lijkt mij

dan logisch dat die allemaal je GPS in vliegen en dat je met een klik naar de volgende

kan navigeren. Of werkt dat niet zo?

 

als ik een loc file opsla van deze haarlemse hofjes staat daar maar 1 waypoint in,

dus ik denk dat de maker de rest niet heeft ingevoerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook nog maar net de colorado. Als de maker van de cache childpoints heeft aangemaakt en je download de gpx file in de colorado zie ik het volgende: De cache vind je bij caches. De childpoints zie je bij waypoints. Dus als je dan opgeeft ga naar de dichtst bijzijnde waypoint zie je deze punten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een garmin vista HCX. Als de waypoints gegeven zijn zoals bijv bij "rontelom skon orskot 1" die ik pas gefietst heb, voer ik alle 26 (!) punten handmatig in. Ik had niet bedacht dat dit evt anders kon. Wel maak ik op de garmin een route waarbij ik de WP's gebruik. Als je dan onderweg bent ga je "vanzelf" van de ene WP naar de andere.

bewerkt door Dr-D
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de maker zogenaamde childwaypoints heeft aangemaakt dan kan je daar naar toe door een van deze punten te selecteren. Niet met een druk op de knop maar wel met enkele.

 

Het is best jammer dat ze dat niet verbeterd hebben. Het zou mooi zijn als de childwaypoints aan een cache worden gekoppeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...