Spring naar bijdragen

cache info mee op vakantie in notebook


djangom

Aanbevolen berichten

Als ik voorheen op vakantie ging printte ik al de benodigde info van caches vóóraf uit en nam die mee.

Nu ben ik in het bezit van een notebook en wil eigenlijk deze meenemen.

Ik ga er vanuit dat ik géén internet verbinding heb op vakantiebestemming. Bovendien heb ik een simpele gps die een automatische download niet toestaat.

Wat is de makkelijkste manier om de info van caches in een bepaald gebied op te slaan in de notebook en op plaats van bestemming een keuze te maken van de te zoeken caches?

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is kan me voorstellen dat er meerdere antwoorden mogelijk zijn.

Alvast bedankt.

René

bewerkt door djangom
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Je kunt de caches als PDF opslaan en daarnaast ook het GPX bestand downloaden. Het PDF bestand is dan door te lezen en aan de hand daarvan bepaal je dan of je wel of niet zin hebt in die cache. Indien wel dan stuur je het GPX bestand naar de GPSr en je bent klaar om te gaan.

 

Het probleem is dan natuurlijk nog wel dat je de uitdraai tijdens een multi bij je wilt hebben. Een PDA of een Colorado/Oregon geven dan de mogelijkheid tot paperless cachen. Ter plekke een uitdraai maken (printer meenemen) of de notebook de hele dag meeslepen zijn ook opties maar.

 

Omdat de vraag hier niet over de iPhone gaat zal ik de unieke features daarvan hier niet gaan uitleggen.

 

Groeten,

MacOZ58

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen bedankt voor jullie reactie.

Ik heb inmiddels de diverse mogelijkheden bekeken en denk dat GSAK inderdaad een prachtig tooltje is. Echter niet zomaar simpelweg te gebruiken voordat je daar enige tijd in gestoken te hebben. Voor het doel dat ik het nu wil gebruiken ga ik in eerste instantie voor de eenvoudige weg: "opslaan als" html of pdf.

Wellicht dat ik later wel de moeite neem om GSAK te doorgronden.

Nogmaals bedankt.

Groet,

Rene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben je premium member? Wat je dan kunt doen, is een pocket query maken (een vraag om info van alle caches binnen straal X van je vakantie-adres).

Je krijgt dan een GPX bestand.

 

Ik zet dit meestal om naar een TXT bestand zodat ik in mijn (simpele) telefoon de tekst van alle caches bij me heb.

 

Met een notebook is dat niet nodig - zolang je een programma hebt dat GPX kan lezen, heb je alles bij de hand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen zomer in Engeland hebben we ingternet verbinding gemaakt via https://secure.trustive.com/

Prepaid account aanmaken en zoeken naar een AccesPoint in de buurt waar je je bevind.

Voor mail checken en even naar de websites bezoeken vonden wij dit een goed alternatief.

Ook kan je zo je coins en TB snel registreren, en snel controleren of er nog iets in de status is vernaderd.

Snel zoeken kan je door even goed je huiswerk te doen, bv de links even opslaan in je favorieten of een andere plaats. Klik en go.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zijn net terug uit Engeland en voorheen maakten wij ook altijd een uitdraai op papier, maar de helft van de caches doe je bij nader inzien niet, en soms kom je opeens in de buurt van een cache en heb je die dus niet uitgedraaid. GSAK vond ik nogal ingewikkeld en daar moet je voor betalen. Nu ontdekte ik vlak voor de vakantie EasyGPS. Ik maak een pocketquery en lees die in EasyGPS in en ook nog in Mapsource. In Mapsource zit nl. de kaart en in EasyGPS zitten alle beschrijvingen. Het is ons op die manier aardig gelukt om te cachen, 40 in één week waarvan een hoop zonder dat ik vooraf de beschrijving had geprint. Nu bedachten we dat we b.v. in de buurt van een plaats wilden gaan wandelen omdat daar een leuke ronde vol caches lag, we schreven even de details over in een schriftje (soort cache, hint en evt. bijzonderheden) en zo konden we op stap. Een aanrader trouwens, de Cotswolds, vol met hele leuke caches en geweldige wandelingen. Dat wordt afkicken de komende weken! :)

MoonenMonkeys.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...