Spring naar bijdragen

Briefje naar GC.com?


Peetee

  

25 leden hebben gestemd

  1. 1. Briefje naar GC.com?

    • Voor
      17
    • Tegen
      2


Aanbevolen berichten

...Bepalen ze hoe wij het spelletje wel of niet mogen spelen. Bepalen zíj hoe creatief wíj met het spelletje mogen omgaan...

Volgens mij mag je nog steeds het spelletje spelen hoe je wilt, en is het alleen zo dat als je wilt dat je op hun (geocaching.com) site in de database wilt staan je je aan hun voorwaarden moet voldoen (het is per slot van rekening hun site en hun database).

Hoe je verder zelf je geocaching activiteiten inricht is helemaal aan jou....(wel binnen de perken van de normale zaken, je kan (naar mijn mening in ieder geval) niet gaan waar dat niet gewenst is door eigenaren / beheerders van terreinen).

 

Groeten remco

 

B):blink::blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Uiteraard heeft geocaching.com volledig de vrije hand bij het beheer van zijn website. Voor de deelnemers aan het spelletje is het alleen jammer dat geocaching.com (nog) een mondiaal monopolie heeft. Dat werkt arrogantie en klantonvriendelijkheid in de hand. Een uiting hiervan is naar onze mening het ondoorzichtige approvementbeleid voor Nederland. Het zou plezierig zijn als de liefhebber kon kiezen uit aanbieders van mondiaal geocachen. In Hongarije schijnt al met veel succes een onafhankelijke nationale database te draaien. We zouden het toejuichen als zoiets ook in Nederland mogelijk werd.

Of het aanstellen bij geocaching.com van een andere approver voor Nederland veel heil brengt valt volgens ons te betwijfelen, zeker als zo'n functionaris nauw verbonden is aan beheerders van natuurterreinen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als ik nou eens niet wil meewerken aan de amerikaanse policy? En als dat nou eens tot gevolg heeft dat ik mijn caches niet meer bij hen (.com) mag publiceren?

En als "we" dan eens voor onszelf beginnen? Met eigen regels? Iemand die me dat verbied?

 

Zoals al eerder geschreven. Als wij als Hollanders onze caches weghalen bij .com en in een eigen database zetten kunnen we eigen regels aanhouden. Maar of de wereld daar op zit te wachten......

 

Wij, als geocachers van de hele wereld, moeten er samen toch uitkomen? Dat betekent dan toch ook dat er wereldwijd geen Amerikaanse regels kunnen gelden. Straks worden we als Europese geocachers door de Amerikanen nog verplicht om rechts te rijden, voor ons geen probleem, maar in Engeland..... Ik denk dat er een nuance in de regels moet komen, en daar zou een brief over moeten gaan richting .com. Maar als er weinig constructiefs in zit, dan kappen en voor onszelf verder.

 

Een brief "de plas" over vind ik prima en daar mag mijn naam ook onder. Tekstueel vind ik 'm weliswaar niet sterk, en de zinsnede dat wij serieus genomen moeten worden zou ik eruithalen. Ik heb niet de indruk dat we niet serieus genomen worden. Nou ja, Amerikanen nemen niets en niemand serieus maar daar doen we niks aan :blink:

Maar de intentie van de brief is zeker prima B)

 

Hoe zit dat in Azie, Australie, Afrika? Als ik iets wil verstoppen in de Sahara, wie vraag ik dan om toestemming?? Gaat daar ook niet werken, dus hebben hetzelfde probleem. Toch ??! Kunnen we geen contact krijgen met personen in die contreien en hun mening vragen? Samen staan we sterk.

Wie moet ik trouwens toestemming vragen als ik iets in Irak wil verstoppen :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Remco,

 

Regels zijn toch niet statisch? Die kunnen toch worden aangepast als dat gewenst is? Dus een draadje van begin 2002 hoeft toch niet "de wet" te zijn?

 

Als we vinden dat de regels niet werkbaar, oncontroleerbaar of "uit de tijd" dan kunnen we dat toch aanpassen?

 

Wie bepaald de regels uiteindelijk? Wie is er "de baas"?

 

Misschien weer tijd voor een poll; wie vind dat de regels uit 2002 aangepast moeten worden?

 

Pffff, hier kom je toch nooit uit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk zijn de regels dynamisch....

we hebben grenzen (als we ons met de gc.com site willen blijven verbinden) maar binnen die grenzen is alles eigenlijk mogelijk...

 

Zijn er op dit moment uberhaupt "richtlijnen" die je anders zou willen zien dan?

 

Groeten remco

B):blink::blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na de discussies van de laatste dagen nog eens te hebben doorgelezen heb ik besloten op persoonlijke titel toch een briefje naar het GC.com team, in de persoon van Yotian Soldier, te sturen.

 

Dus niet namens de geocaching-community. Dat zou ook niet kunnen, want de meeste mede-cachers komen niet op het forum en kennen deze discussie dus ook niet. Bovendien was de reactie op de poll niet echt groot, zodat ook niet van een algemeen gevoelen kan worden gesproken.

 

Ik heb de brief enigszins aangepast, maar niet wezenlijk. Ik heb iets meer om uitleg van het beleid gevraagd. Hieronder de tekst die ik wil versturen.

 

 

Dear Yotian Soldier,

 

On last August 29. Remco (aka Hawkeyes, one of the geocaching.nl moderators) informed us about your e-mail to the moderator-team of the Dutch Geocaching.nl forum.

In this e-mail you informed them about a ‘group of Dutch geocachers’ who asked you to force us, Dutch geocachers, to ask permission to the owners of the areas where we hide our caches in, and mention that in the cache-descriptions that you (dis-)approve.

 

In all cases:

- doesn’t matter in what place or area we hide our caches in.

- doesn’t matter whether the owner of the area thinks it’s neccessary to ask permission or not.

 

As geocachers we would like to ask you a few questions about that:

- What reasons do you have not to leave the responsibility for asking permission with the geocachers that place the caches?

- Why take the word of just a small group of Dutch cachers, that complain about Dutch caches, and act on that?

- Why just óne approving policy, where asking permission is concerned, for all areas in the Netherlands:

    - doesn't matter whether the area is a nature reserve or not

    - doesn't matter whether the area is public or private

 

We recognise the responsibility that you might feel as an organisation, but as you know: in Holland we have Dutch laws, and we would like you as American GC.com-team to respect that fact, and recognise the fact that we as Dutch geocachers can take our own responsibility.

 

We think we are all responsible, adult people, who feel they are not being taken too seriously by the sharp rules that you think you have to handle. We feel no need to being “mothered” by the .com-team.

 

Hope to hear from you soon.

 

 

A group of dutch geocachers.

(nick-)namen

...

...

 

Omdat enkele forum-leden eerder aangaven eventueel te willen mede-ondertekenen, houd ik de brief nog even vast, zodat zij die dit inderdaad nog willen in de gelegenheid worden gesteld dit nog even te bevestigen (bv. via PM).

 

Nogmaals: als je ondertekent dan teken je op persoonlijke titel, dus niet namens de een of andere groep.

 

Het is mijn bedoeling de brief donderdag of vrijdag te versturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Peetee,

 

met alle respect, en hoe zeer ik het ook met je eens bent, ik vind deze tekst te confronterend.... De reaktie hierop is voorspelbaar en ik ben bang dat je/we hiermee niets positiefs bereiken.

Ik kan en wil je natuurlijk niet tegenhouden om deze brief te versturen, maar een wat constructiever verhaal heeft mogelijk meer kans....

Ik wil graag meedenken maar dat lukt niet voor het weekend. (En vandaag moet ik cachen :cry: ) Heb je nog even geduld ? Wanneer je niet meer wilt wachten heb ik daar natuurlijk begrip voor...

 

Groeten,

 

Leo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Leo,

 

Als jij denkt dat een ander briefje meer kans maakt op verandering in de houding van de .com, dan zal ik daar graag aan meewerken, en dus mijn briefje even aanhouden. Zoals al eerder gezegd: het komt mij op enkele dagen niet aan.

 

Overigens, ik heb met mijn briefje vooral mijn persoonlijke onbegrip en kwaadheid over de ongenuanceerde houding van het .com-team willen uitdrukken.

Die gevoelens duidelijk maken, die bij mij (en inmiddels enkele andere ondertekenaars) leven, kan volgens mij niet verkeerd zijn. Als een ander daar moeite mee heeft, dan is dat zijn probleem. Misschien klinkt het je een beetje "kort door de bocht" in de oren, maar zo denk ik er wel over.

 

Maar nogmaals: ik zie graag jouw versie tegemoet, en zal mijn briefje nog enkele dagen vasthouden.

 

Bedankt voor je reactie. :xmas:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien weer tijd voor een poll; wie vind dat de regels uit 2002 aangepast moeten worden?

 

Pffff, hier kom je toch nooit uit?

Natuurlijk kom je er wel uit. Gewoon soepel blijven en vooral Dutch minded. Het is maar een spelletje, het gaat om maar een aantal mensen. Niet druk over maken. De meeste komen lopend naar een cache en niet per buldozer.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :xmas:

 

In Connecticut

in 'n waterput

verdronk mijn tante Eefje

Nog jaren later

dronk oom 't water

uitsluitend door een zeefje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig wel Lex. Er is niets ergers dan Leo's mt onsnuggere elandenkoppen die ok nog niets bij kunnen leren :xmas:

 

 

Waar haal je ze vandaan?

 

Niet bij V&D want die ontslaat weer 1800 man omdat de ze geen kopers hebben maar kijkers.

 

 

GRTZ

 

Kruimeldief

De nieuwe product manager voor Always moest zowel zelfstandig als intiemverband kunnen werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...