Spring naar bijdragen

Cache niet gevonden; Not found loggen?


molle

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag de cache "Watermessien" gedaan.

Ik ben er absoluut zeker van dat ik op de goede plaats was (dichtbij huis en ken het gebied op mijn duimpje).

Echter geen cache te vinden. ;)

Nu moet ik ook wel zeggen dat ik tot mijn kin in de brandnetels stond. :P

 

Moet ik hem nu inloggen als "niet gevonden"?

Ik wil later nog eens teruggaan als de brandnetels doodgevroren zijn.

Als ik de cache dan toch nog vind, kan ik hem dan weer veranderen in "gevonden"?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als je hem niet gevonden hebt kun je een not found loggen, hoeft niet. Je kunt het altijd veranderen in een found of een nieuwe foundlog schrijven.

 

Als je zeker weet dat je op de goede plaats was is het handig een mail te sturen aan de eigenaar om je bevindingen te vertellen en te checken of je het bij het rechte eind had. En volg de logs door de cache op de watchlist te zetten.

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet ik hem nu inloggen als "niet gevonden"?

Als ik de cache dan toch nog vind, kan ik hem dan weer veranderen in "gevonden"?

 

Als mijn cache niet wordt gevonden vind ik het iig wel fijn als ik het te weten kom. Via een not found op de site geeft het andere cachers aan, afhankelijk van het aantal not founds in totaal natuurlijk, hoe moeilijk de cache is. Voor mij geeft het duidelijkheid of ik de gradatie moet aanpassen. Bovendien; 3 not founds op een rij kunnen voor mij een teken zijn dat er misschien iets met de cache aan de hand is, waarop ik passende actie dien te ondernemen.

 

Ik adviseer: not found loggen, en later als je de cache alsnog vind log je weer een found. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt via "edit log" het type achteraf wel wijzigen, maar zoals eerder aangegeven kun je beter een not found loggen en later als je hem eventueel alsnog mocht vinden gewoon een nieuwe found log plaatsen.

 

Zelf kan ik het altijd wel waarderen als mensen een not found op één van mijn caches loggen, ik ga dan meestal z.s.m. kijken of er iets aan de hand is. Op deze manier wordt je geïnfomeerd over een potentieel probleem.

 

Grote Griezel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal mee eens.

Kort geleden ook een 'not found' gelogd, maar heb nu een idee waar ie kan zijn.

In dat geval erg goed verstopt. Weer opnieuw proberen dus.

Indien gevonden, log ik gewoon opnieuw.

hm, vraag me af of ik wederom een 'not found' moet loggen, mocht ik hem niet vinden. hehe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie antwoorden. Het zal vast niet de laatste vraag zijn :dribble:

 

Ik heb hem gelogd als "not found" en hem op mijn watch-list geplaats.

Ik zou haast vandaag teruggaan met de maaimachine, maar het snoer is niet zo lang. :chef:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik een cache niet kan vinden, sla ik de laatst uitgerekende coördinaten op en stuur deze vervolgens via een PM naar de eigenaar. Het is me al een keer voorgekomen dat ik verkeerde coördinaten had uitgerekend, door het verkeerd tellen. Dan kan je uren blijven zoeken op de betreffende locatie, zonder resultaat. Als je dan schrijft niet gevonden, kan dat volgens mij tot gevolg hebben dat mensen de cache niet meer lopen, terwijl er niets mis is met de cache, maar met de berekening van de cacheloper.

Meestal na het sturen van een PM krijg je snel een antwoord en dan weet je of je goed zat. Dan kan je altijd nog de cache opnieuw zoeken. Als ik hem dan niet vind, log ik hem als not found. Dat laatste is mij trouwens nooit overkomen.

 

Groeten GonzAlex

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is ook nog eens zo dat wanneer je je log WEL via edit log aanpast van Not Found in een Found de owner van de cache (en de cachers die de cache op de watchlist hebben staan) hier geen bericht meer van krijgen en dus niet automatisch je log zullen lezen... tenzij ze op de pagina zelf even zoeken, maar ja dan moet je wel weten dat die wijziging er inmiddels is. Advies blijft dus : nieuwe found log aanmaken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik er een niet heb gevonden, dan geef ik (bijna altijd) not found op. Behalve als we al van tevoren zeggen: Jeempie, dan moeten we helemaal door de bush heen of de brandnetels in.

Dan komen we gewoon in de winter terug en loggen dan found (als we hem vinden natuurlijk).

Maar bij het niet vinden van een cache, waarbij we denken; hij zou hier toch moeten liggen, dan geven we het altijd door, want dan kan er iets mis mee zijn. Geript, of zo. :chef:

Happy caching verder.....Wij hebben er nog steeds veel plezier in, hoewel ik de ranking per hunter erg mis................Sorry :lol:

Groetjes, Cora

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...