Spring naar bijdragen

hele ding doet niks meer, wat nu?

Aanbevolen berichten

Geplaatst

We liepen vorige week te cachen. Ineens wordt het beeldscherm zwart. Ding uit. Geen idee waarom.

Alle andere lekenoplossingen hebben we geprobeerd; andere batterijen, nog een keer andere batterijen, vanonder de bomen vandaan in de volle zon gaan staan, uurtje wachten, (weekje wachten).

Hij doet gewoon niks meer, als ik op de aan/uit knop druk gebeurt er niks. Moet ik m afschrijven of heeft er nog iemand een briljant idee?

Geplaatst

ik heb dat ook gehad met mijn Etrex Vista, hier op het forum gevraagd wat ik kon doen met de Vista; het antwoord was "geef er maar eens een harde klap op"

Zo gezegd, zo gedaan en jawel hoor; het hielp!!

Succes! ;)

Geplaatst

Wij dachten ook dat de onze dood was, alle tips opgevolgd en als laatste dan toch maar die klap(flinke tik). En ja eerst zwarte streepjes en met nog een klein tikje leefde ie weer.

Succes ermee, hoop dat het werkt!

groetjes GeoVlinder

• 9 months later...
Geplaatst

En ook ik heb nu een 'dode' Etrex Vista HCx...

Gisteren gebeurde er al iets vreemds tijdens het overzetten van waypoints uit MapSource naar de gps. Tijdens het cachen bleek dat de nieuwe punten er niet in stonden. Verder ging het nog goed. Vandaag wilde ik opnieuw de wp's vanuit Mapsource overzetten. GPS aan, dat ging goed, USB kabel erin en het scherm ging langzaam uit. Nog een keer geprobeerd, hetzelfde verhaal en nu krijg ik het hele ding met geen mogelijkheid meer aan.

Ik vind het wel wat vroeg om nu al op te zijn. Ik heb het ding nu precies een jaar. Wel intensief gebruikt, maar dat zou toch geen probleem moeten zijn? Hoe lang is de levensduur van een gemiddelde GPS eigenlijk? Het lijkt me dat dit langer dan een jaar is.

Ik baal als een stekker, want over een week gaan we op vakantie en ik word wel ongelukkig als ik dan geen gps heb. Eigenlijk was ik vandaag al ongelukkig dat onze cacheplannen in duigen vielen :blink: . Ik ben bang dat dit dus een onvoorziene extra uitgave, een nieuwe dus, gaat worden.

De harde tik methode heb ik ook al geprobeerd, maar nee hoor geen remedie. Hoe hard moet die tik zijn, ik durf ook weer niet te hard te slaan, ligt dat ding straks in diggelen! Iemand nog een goed idee? Of is het probleem herkenbaar?

Geplaatst
De harde tik methode heb ik ook al geprobeerd, maar nee hoor geen remedie. Hoe hard moet die tik zijn, ik durf ook weer niet te hard te slaan, ligt dat ding straks in diggelen! Iemand nog een goed idee? Of is het probleem herkenbaar?

Hoe hard de tik is maakt nu niet meer uit kapot is hij toch al, dus tik maar flink hard!

Wat ook weleens wilt helpen is de contactpuntjes waar de batterijen tegenaan gaan eens flink omhoog te buigen met een schroevendraaiertje, of iets anders wat er tussen past!

Geplaatst

Hoe hard de tik is maakt nu niet meer uit kapot is hij toch al, dus tik maar flink hard!

ja dat is waar :blink:

bedankt voor de tip!

maar geen leven meer in te timmeren. jammer, jammer, jammer!

Geplaatst
heb je al andere batterijen en de harde reset (staat in handleiding beschreven) geprobeerd?

Ja, de batterijen heb ik gelijk vervangen, zelfs meerdere nieuwe setjes geprobeerd, en de harde reset heb ik inmiddels ook geprobeerd, maar er gebeurt helaas helemaal niets. Hij weigert nog aan te gaan. Maar evengoed dankjewel voor de tip!

Geplaatst
En ook ik heb nu een 'dode' Etrex Vista HCx...

Gisteren gebeurde er al iets vreemds tijdens het overzetten van waypoints uit MapSource naar de gps. Tijdens het cachen bleek dat de nieuwe punten er niet in stonden. Verder ging het nog goed. Vandaag wilde ik opnieuw de wp's vanuit Mapsource overzetten. GPS aan, dat ging goed, USB kabel erin en het scherm ging langzaam uit. Nog een keer geprobeerd, hetzelfde verhaal en nu krijg ik het hele ding met geen mogelijkheid meer aan.

Ik vind het wel wat vroeg om nu al op te zijn. Ik heb het ding nu precies een jaar. Wel intensief gebruikt, maar dat zou toch geen probleem moeten zijn? Hoe lang is de levensduur van een gemiddelde GPS eigenlijk? Het lijkt me dat dit langer dan een jaar is.

Ik baal als een stekker, want over een week gaan we op vakantie en ik word wel ongelukkig als ik dan geen gps heb. Eigenlijk was ik vandaag al ongelukkig dat onze cacheplannen in duigen vielen :blink: . Ik ben bang dat dit dus een onvoorziene extra uitgave, een nieuwe dus, gaat worden.

Ik wil je wel helpen om tijdens je vakantietijd een gps te lenen. Het is een Vist CX, dus geen HCx.

Ik weet niet waar je vakantie is, maar Nederland, Belgie en Duitsland staan er op.

Je moet hem dan wel zelf afhalen en weer terug brengen.

Ik hoor het wel.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...