Miniatuur Geplaatst 8 augustus 2008 Geplaatst 8 augustus 2008 Hallo, Ik ben nu al een aantal keren in een cache tegengekomen: ga naar x meter van WP1, y meter van WP2 en z meter van WP3. Hoe moet je dat snijpunt vinden? Ik weet wel hoe ik moet projecteren, maar daar lukt het niet mee. Kan iemand mij het uitleggen. Ik heb een 60 CSX. Alvas dank. Henriette
@rend Geplaatst 8 augustus 2008 Geplaatst 8 augustus 2008 Dit brengt mij gelijk tot de volgende vraag. Hoe bepaal je dat op een Colorado, ik ben dat in de gebruikershandleiding nog niet tegengekomen . Bij de 60CSx heb je de drie WP's (WP1 - WP2 - WP3) en nu zoek je in het menu naar de mogelijkheid alarmgrens. Hier kun je voor elk WP een alarmgrens instellen. Voor WP1 in jouw geval x meter enz. Als je dat gedaan hebt ga je naar de kaart en zie je drie cirkels op je scherm Rond elk WP een cirkel met de opgegevens afstand x - y - z. En nu kun je met je curser naar het snijpunt gaan en dan de coördinaten aflezen. Veel plezier.
De Armadillo's Geplaatst 8 augustus 2008 Geplaatst 8 augustus 2008 (bewerkt) Dit brengt mij gelijk tot de volgende vraag. Hoe bepaal je dat op een Colorado, ik ben dat in de gebruikershandleiding nog niet tegengekomen . Bij de 60CSx heb je de drie WP's (WP1 - WP2 - WP3) en nu zoek je in het menu naar de mogelijkheid alarmgrens. Hier kun je voor elk WP een alarmgrens instellen. Voor WP1 in jouw geval x meter enz. Als je dat gedaan hebt ga je naar de kaart en zie je drie cirkels op je scherm Rond elk WP een cirkel met de opgegevens afstand x - y - z. En nu kun je met je curser naar het snijpunt gaan en dan de coördinaten aflezen. Veel plezier. Afhankelijk welke taal je kiest op de 60CSx: Alarm grens = Proximity alert Ter volledigheid: met twee cirkels krijg je twee snijpunten (in een bijzonder geval 1). De derde cirkel bepaalt welke van de twee reeds bepaalde snijpunten de goede is. Tevens is het een goede check: Mocht er geen gemeenschappelijk snijpunt uitkomen, dan heb je iets verkeerds gedaan. Voor zover ik weet kent de Colorado geen proximity alerts. 8 augustus 2008 bewerkt door De Armadillo's
Miniatuur Geplaatst 8 augustus 2008 Auteur Geplaatst 8 augustus 2008 Ik ben nu een tijdje bezig met de beide reacties. De afstand geef ik in (jammer dat dat alleen in km. kan). Maar vervolgens zie ik geen cirkel verschijnen. Moet ik daar nog iets anders voordoen. En ik weet wel hoe ik 1 waypoint op de kaart moet zetten, maar niet meerdere waypoints tegelijk. Want dat is toch nodig om snijpunten te bepalen.
@rend Geplaatst 8 augustus 2008 Geplaatst 8 augustus 2008 Die km kun je gewoon aanpassen, ga naar het hokje waar je km ziet staan en daarna op enter en je ziet een wereld voor je open gaan. Hoe dat verder op de 60CSx moet kan ik niet meer exact vertellen de mijne is inmiddels van eigenaar gewisseld. Waarschijnlijk kunnen anderen je even verder helpen.
Miniatuur Geplaatst 8 augustus 2008 Auteur Geplaatst 8 augustus 2008 Bij projecteren lukt het wel om van km meters te maken. Maar bij gevarenzone lukt dat niet. Ik krijg nu wel drie waypoints op de kaart. Maar nog steeds geen cirkels. Wat doe ik verkeerd?
silkwood Geplaatst 8 augustus 2008 Geplaatst 8 augustus 2008 (bewerkt) Ik doe het altijd anders (hoewel altijd, de eerst keer toen ik deze vraag in het veld tegenkwam heb ik 2 vergelijkingen opgesteld en het snijpunt bepaald na 20 minuten). Maak een route tussen de waypoints op een zodanige manier dat er snijlijnen ontstaan. Zoom in op het snijpunt en prik er een waypoint. EDIT: Ik heb gereageerd op de kopregel. Bij het lezen van het bericht lukt bovenbeschreven manier niet. Wat ik dan meestal doe: ik maak een grove schatting van de positie en kijk op 'find waypoints', in het overzicht zie je de afstanden en kan je door verplaatsen op de juiste positie uitkomen. 8 augustus 2008 bewerkt door silkwood
Bloodwoosj Geplaatst 8 augustus 2008 Geplaatst 8 augustus 2008 Ik ben nu een tijdje bezig met de beide reacties. De afstand geef ik in (jammer dat dat alleen in km. kan). Maar vervolgens zie ik geen cirkel verschijnen. Moet ik daar nog iets anders voordoen. En ik weet wel hoe ik 1 waypoint op de kaart moet zetten, maar niet meerdere waypoints tegelijk. Want dat is toch nodig om snijpunten te bepalen. Eerst moet je zorgen dat alle drie de waypoints in je GPS staan. Vervolgens ga je naar "gevarenzone" met behulp van de page en de pijltjesknop. Kies voor enter en je krijgt een nieuw scherm met "naam" en "straal" Als je op "naam" staat kun je met "find" via de keuze "waypoints" het gewenste eerste waypoint uitzoeken. Vervolgens kies je voor "gebruik" , het waypoint zal nu getoond worden en je kunt daarna de gewenste afstand/straal instellen. Daarna met het pijltje een stap omlag en hetzelfde herhalen voor het tweede waypoint en daarna nog eens voor het derde. Wat betreft de nauwkeurigheidafstand in meters, bij mij gaat ie slechts op 10 meter (eigenlijk 0.01 km) nauwkeurig. Ik kan de km niet omzetten in meters (iets wat bij projecteren op dezelfde 60csx overigens wel gaat op de door @arend beschreven wijze). Als je vervolgens op de kaart een van de drie waypoints opzoekt, zie je dat er een rood gestippelde cirkel om de waypoints heen staat en kun je mbv cursor en inzoomen het snijpunt redelijk nauwkeurig bepalen. Hoop dat het een beetje duidelijk is. Succes ermee, greetz Bloodwoosj.
@rend Geplaatst 8 augustus 2008 Geplaatst 8 augustus 2008 Let op het zijn heel dunne lijnen op het scherm. Met hoeveel meters zit je te werken. Ga eens op die (x-y-z)afstand inzoomen vanaf het WP1, WP2 of WP3 en dan zou je toch een cirkel moeten zien. Heb je de gevarenzone ingesteld? Dat van die afstanden terugbrengen naar meters weet ik niet meer zeker.
Bloodwoosj Geplaatst 8 augustus 2008 Geplaatst 8 augustus 2008 Ik doe het altijd anders (hoewel altijd, de eerst keer toen ik deze vraag in het veld tegenkwam heb ik 2 vergelijkingen opgesteld en het snijpunt bepaald na 20 minuten). Maak een route tussen de waypoints op een zodanige manier dat er snijlijnen ontstaan. Zoom in op het snijpunt en prik er een waypoint. Volgens mij is dat niet wat de topicstarter bedoelde. Jij hebt het over het snijden van lijnen, de topic starter heeft het over snijden van cirkels, maar heeft waarschijnlijk per ongeluk de draadtitel een verkeerde omschrijving meegegeven. Greetz, Bloodwoosj. Let op het zijn heel dunne lijnen op het scherm. Met hoeveel meters zit je te werken. Ga eens op die (x-y-z)afstand inzoomen vanaf het WP1, WP2 of WP3 en dan zou je toch een cirkel moeten zien. Heb je de gevarenzone ingesteld? Dat van die afstanden terugbrengen naar meters weet ik niet meer zeker. Dat laatste gaat dus met projecteren wel, maar met die cirkels/gevarenzone heb ik die mogelijkheid ook niet. Afstand en "km" zijn één geheel, in tegenstelling tot de losse vakjes "afstand" en "km" bij projecteren.
IkbenMamma Geplaatst 8 augustus 2008 Geplaatst 8 augustus 2008 Dit is een heel handige site waar je online (ook via je mobiel) snijlijnen en projecties kunt maken...
@rend Geplaatst 8 augustus 2008 Geplaatst 8 augustus 2008 Beste Mam maar niet onderweg . PCGT is daar meer toepasselijk.
IkbenMamma Geplaatst 8 augustus 2008 Geplaatst 8 augustus 2008 Beste Mam maar niet onderweg . PCGT is daar meer toepasselijk. Beiden in de apparatuur zetten kan ook ! Maar in ieder geval, geef dan die link aan die beste miniatuur , komt ie : PCGT
Miniatuur Geplaatst 8 augustus 2008 Auteur Geplaatst 8 augustus 2008 Ik heb nu de waypoints met gevarenzone in de computer gezet. Ja, en daar zie ik de rode cirkels wel. Heel dun, maar toch. Alleen op de GPS zie ik ze niet. Kun je die lijnen ook dikker maken? Iedereen wel bedankt voor de reacties.
De Armadillo's Geplaatst 8 augustus 2008 Geplaatst 8 augustus 2008 Ik heb nu de waypoints met gevarenzone in de computer gezet. Ja, en daar zie ik de rode cirkels wel. Heel dun, maar toch. Alleen op de GPS zie ik ze niet. Kun je die lijnen ook dikker maken?Iedereen wel bedankt voor de reacties. Kijk even of ze netjes in de gevarenzone/proximity alerts tabel ingevuld staan en of de radius klopt. De cirkels (rood, onderbroken strepen) moeten dan zichtbaar zijn op het scherm. Het zijn inderdaad dunne lijntjes!
Aanbevolen berichten