Spring naar bijdragen

Opschoning ledenbestand


Xaa

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Op het moment zijn we bezig met het opschonen van allerlei bestanden. Een daarvan is het bestand met aangemelde forumleden. Om een voorbeeld te noemen: Er zijn ruim 5000 mensen die nog nooit een bericht gepost hebben en al sinds 1 januari 2007 nooit ingelogd zijn op dit forum.

 

 

 

Lijkt mij wel een goed idee, maar er zijn ook veel mensen die alleen lezen maar die kunnen zich natuurlijk weer opnieuw aanmelden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees de forumberichten heel regelmatig en reageer nu voor het eerst. Niet aan briefwisselingen meedoen wil natuurlijk niet zeggen dat je niet bent geinteresseerd. Laten we de reacties op het een en ander nu gewoon bij 'reageren op eigen wens' houden i.p.v. niet reageerders eruit gooien. Een andere mogelijkheid: ieder die niet de behoefte heeft om te reageren, maar ook niet wil worden 'opgeschoond' (=verwijderd) reageert een keer 'nietsbetekenend' en kan dan berichten blijven ontvangen. Ik neem aan dat we daarop ook niet zitten te wachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hoeft niet te reageren op het forum om te voorkomen dat je 'opgeschoond' wordt: het gebruik van de kaarten en stastitieken is genoeg. En dat zullen al veel mensen doen. deze zullen natuurlijk niet worden opgeschoond...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lees eerst rustig de berichten hierboven van Xaa voor dat je reageerd :)

 

Goeie actie, als IT'er weet ik dat databases snel vervuilen en dit soort acties nodig zijn.

 

Ook is het duidelijk dat veel mensen iets te snel lezen en dan antwoorden (doe ik soms ook).

 

In dit geval dus wel even lezen!!!!!!

 

 

Groet,

Cyb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie actie en netjes hoor hoe je dat doet!

 

Zouden meer fora mogen doen en dan zou ik op hun mail niet reageren. Ik heb zo vaak ergens me aangemeld om informatie te kunnen zien, of om 1 enkele vraag te kunnen posten, maar daarna kom ik er eigenlijk nooit meer. Vergeet zelf ook het account te wissen, maar met zo'n opruiming als dit is dat meteen opgelost.

 

Hier zal ik er vast niet uitgegooid worden om mijn afwezigheid, eerder door mijn overvloedige aanwezigheid.

 

Ik zal eens kijken of het me lukt om ipv 1x per dag, 1x per week in te loggen en eens wat aan mijn huisje te gaan doen. Eerlijk gezegd kan ik de meeste berichten makkelijk missen, maar is het meer een gewoonte geworden om bij het wakker worden en voor het naar bed gaan te kijken of er nog nieuwe berichten zijn. En dan vaak ook nog af en toe tussendoor nog een keer of ...

 

GeoVlinder gaat cold turkey!!!!!

 

Hoe lang zou ik het volhouden?

 

groetjes GeoVlinder

 

ps Moet er morgen niet iets bijzonders gebeuren, want dan moet ik dat natuurlijk wel effe hier kwijt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De essentie is om dood hout te snoeien. Mensen die wel meelezen of ingelogd op de site komen, hoeven in principe nergens bang voor te zijn (hoogstens dat ik programmeerfouten maak)

 

Xaa, Misschien heb je toch een programmeer fout gemaakt (dat kan de beste overkomen) Ik had vanochtend twee mailtjes in m'n mailbox met de mededeling dat m'n account sinds 1 jan 2007 niet meer gebruikt is. Nu was ik op 1 jan 2007 niet eens lid (misschien dat daar de bug zit). Mar heb ik daarna toch wel wat kaarten bekeken en een aantal berichten gepost.

 

Groetjes Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ze inloggen om kaarten te bekijken, zijn ze actief, en vallen ze hier niet onder.

Als ze inloggen om het forum te lezen, zijn ze actief, en vallen ze hier niet onder.

 

Dus dat zal wel loslopen. Als mensen wel een account hebben, maar niet inloggen, hier als guest de forums lezen en zo, mjah, dan vallen ze er wel onder, maar goed, dan maakt het ook weinig uit, niewaar?

 

Hoi Xaa,

ik vind het vreemd, ik kijk inderdaad niet veel op het forum, maar maak weldegelijk gebruik van de kaarten. Ik log dus regelmatig in bij Geocaching.nl. En toch kreeg ik ook het mailtje dat ik sinds 1 jan 2007 geen gebruik had gemaakt.

Is er een verschil tussen forum.geocaching.nl en geocaching.nl?

 

Zandhap

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk dat men probeert de boel te op te schonen hier.

Maar mag ik even een kanttekening plaatsen bij de email die verstuurd word !

 

Quote email:

 

Denk er hierbij wel aan dat alle aanmeldingen (om spammers te voorkomen)

handmatig goedgekeurd worden, en dat in principe aanmeldingen vanaf

mailadressen als gmail.com,hotmail.com e.d. geweigerd worden. Het is wel

mogelijk om u te registreren met een ander adres en dan na registratie uw

mail adres aan te passen.

 

end quote

 

Ten eerste, het weigeren van aanmeldingen op basis van email slaat totaal nergens op.

Het is duidelijk dat niet elk email adres te verifieren valt op de manier van de echte persoons gegevens,

maar waarom zou dat uberhaupt nodig zijn ?

Ten tweede,..je mag aanmelden met een ander adres en dan wijzigen in Gmail.

Dit slaat als een tang op een varken !!

ik ben zelf een Gmail gebruiker, omrede ik doodziek wordt van het wijzigen van email adressen als ik weer eens van provider verande, of zonder internet zit.

in de gevallen van geen internet hebben, gebruik ik dan mijn mobieltje als modem, zodat ik toch mijn zaken kan doen zoals email versturen etc.

Ik kan me ook goed voorstellen dat ik echt niet de enige ben die dit doet op deze manier.

 

Daarom, kijk nog even naar de eigen policy hier, die kan ook wel een opfris beurt gebruiken.

 

Gegroet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik volg vaak de berichtgeving op het forum. Maar sinds vandaag kijk weer eens op de kaart en zie dat diverse caches die ik al gelopen en gelogd en gevonden heb weer op mijn kaart staan als zijnde niet gevonden. Ik hoop dat bij de aanpassingen alles goed blijft gaan , suc6 er mee. :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...