Spring naar bijdragen

welke gps???


Stampertje

Aanbevolen berichten

Ik ben vanaf februari aan het geocachen met een Etrex (de simpele gele)

nu is deze mij 2 weken geleden afgestolen in de trein.

Maar inmiddels heeft het geocaching virus mij geinfecteerd dus wil ik graag een nieuwe kopen.

en dan 1 die de knoppen aan de voorkant heeft (dit lijkt mij handiger) . maar ik twijfel heel erg aan welke ik zou kopen.

daarom heb ik aan jullie een paar vragen.

 

ik twijfel tussen de gps 60, de gps map 60cx, gps map 60csx of een magelan explorist 210 of 500.

een heleboel keuze en ik zie door de bomen het bos niet meer.

en dan vraag ik me ook nog af of de collorado grote voordelen heeft op de bovenstaanden.

 

 

Neemt een kaartfunctie niet een gedeelte van de spanning van het zoeken weg??

en heb je met de gps map 6o de topokaarten en de citynavigator kaarten nodig. Ik vind die namelijk best prijzig.

en heeft een ingebouwd kompas grote voordelen.

 

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. In de winkel werd ik namelijk niet veel wijzer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De vraag is al eens vaker gesteld. Kort gezegd komt het er op neer dat elke machine wel zo zijn voordelen heeft, hoe hoger de prijs hoe meer mogelijkheden is vaak de vuistregel. Vraag is welke mogelijkheden jijzelf belangrijk vind....

 

Zelf cachen we al drie jaar met de Etrex Venture, en tot volle tevredenheid. Is ook niet zo heel duur, maar inmiddels misschien een beetje verouderd als je ziet wat er nu in de handel is. Maar.... de keus en beslissing is aan je zelf......

 

Trouwens flink balen dat je GPS is gestolen! ;)

 

edit, de kaartfunctie gebruiken we nooit.... blijft het spannender, inderdaad. Je staat wel eens opeens voor een kanaal of zo.......

bewerkt door De Oliva's
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In ben van de Etrex overgestapt naar de Venture cx (verloren in de trein ;) ) en vervolgens naar de 60CX. In eerste instantie dacht ik dat het kaartje een stukje plezier wegnam, maar dat valt reuze mee, of juist het tegenovergestelde. Je loopt efficiënter, waypoints zie je links of rechts van het pad liggen. Overigens schakel ik de laatste meters toch nog vaak over op de pijl als er weinig variatie op de kaart te zien is.

Het klopt dat de kaarten een extra uitgave is, deze afweging moet je zelf maken.

 

Overigens heeft de 60-serie een beter en sneller ontvangst dan de extrex (en venture), dus daar ga je echt op vooruit.

 

Qua kosten en zeker met de huidige dollarkoers is aanschaf in de VS een aanrader (zie ander draadje). Je moet wel even wachten en met de vrije dagen op komst is dat minder. Maar voor het verschil heb je wel de set kaarten gekocht.

bewerkt door silkwood
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar kan ik inkomen. De ontvangst van de Venture is niet altijd geweldig, zeker in bosrijk gebied is het nog wel eens: "lost satelite reception" ;)

 

Valt me trouwens wel op in dit draadje dat de trein niet zo'n aan te raden vermoermiddel voor geocachers is? :dribble::lol1:

bewerkt door De Oliva's
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag de knoop doorgehakt en een GPSmap 60CSx gekocht.

De Cx was niet op vooraad, en anders had ik nog een los kompas nodig. dus had het ook niet echt zin om nog een week te wachten voor een iets goedkopere.

 

nu vraag ik me alleen nog wel af wat de makkelijkste manier is om geocaches in te voeren via de computer. kan iemand me hier wat uitleg over geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik ben in het bezit van de GPSmap60CSX. Via GC.nl of GC-com een keuze maken uit een of meerdere cahces die je wilt gaan doen,

imiddels heb je het GPS apparaat al via de bijgeleverde USB kabel op je pc aangesloten en aangezet. (je kunt het zoeken naar satellieten uit zetten) en vervolgens kun je via de gewenste cachepagine gebruik maken van de functie ''Send to GPS''. Het syteem zoekt en vindt jouw Garmin en binnen luttele seconden is de boel op de GPS overgezet. Succes met dit alles en goede vondsten gewenst. Zoekbaars. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

die functie heb ik al gevonden, maar ik wil de cache zelf graag een naam geven enz.

ook krijg je dan beginplek, of een fictieveplek.

kan ik die gegevens ook naar mapsource downloaden, daar aanpassen en daarna pas naar mijn gps?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kan volgens mij ook via mapsource en daar je gewenste bewerkingen uitvoeren om ze vervolgens te uploaden naar je GPS. Meestel sla ik dat deel over en bewerk de direct op de GPS verzonden cahce gegevens op mijn GPS apparaat zelf. Ook ik vindt de coderingen (bijv. GCZ14J) wel lastig en geef ze via de functies Find > Waypoints een andere naam, in dit voorbeeld dan de naam zoals die door de cachelegger is gegeven. (in dit voorbeeld Pier v.n.) Maar misschien hebben de meer ervarenen onder ons een nog snellere methode. Zoals ik het doe, werkt het wel. Zoekbaars

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een kort antwoord? GSAK. :thumbup:

 

Je laadt alle caches via een Personal Query of via de Loc-file van Geocaching.nl in GSAK. Daar maak je een selectie van de caches die je wilt gaan doen. Vervolgens stuur je alles in een keer naar je GPSr.

In GSAK kun je instellen wat de naam moet worden van de geocaches op je GPSr (bijvoorbeeld de naam ipv de code). Ook informatie als de difficulty en/of de terrain kun je meesturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik gebruik Mapsource. Ik download alle caches in de buurt (middels een pocketquery maar dat kan alleen als je premium member bent) en dan bewerk ik ze. Ik pas de namen aan, ik zet bij de opmerkingen de hints als die er zijn. Ook bij puzzelcaches die ik heb uitgepuzzeld zet ik er op deze manier de gevonden coördinaten in. Dan is het ook soms wel handig om te vermelden of het om een micro, normal etc. gaat. De puzzelcaches doen we vaak als oppikker als we ergens in de buurt aan het wandelen zijn en ik heb dan niet altijd een uitdraai bij me.

Ik vind het niet zo'n werk om het via Mapsource te doen. Eventueel nieuwe caches voeg ik steeds toe en caches die we hebben gedaan, verwijder ik. Zo heb ik steeds een bestandje dat voor mij actueel is en dat kan ik steeds weer naar mijn apparaatje sturen. GSAK heb ik niet, Ozi ook niet.

 

Groeten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt voor de laatste 2 toevoegingen.

Inmiddels heb ik een gps-systeem gekocht.

de gps60csx.

In eerste instantie wilde ik voor de gps60cx gaan. maar die was op dat moment uitverkocht in de winkel.

en aangezien ik toch geen kompas meer had en die dus ook nog zou moeten kopen. heb ik toch maar de uitgebreidere versie gekocht. nog eens 2 extra weken wachten werd me teveel.

 

De reden dat ik voor de 60 serie ben gegaan inplaats van de etrex is de plek van de knoppen. bij de etrex kreeg ik een lamme duim van de zijkant knoppen. ook wil ik hem op de fiets gebruiken. en dan zijn knoppen aan de voorkant ook wel een pluspunt.

 

Na aan het begin ben ik flink aan het klooien geweest met mapsource en nu heb ik de voor mij makkelijkste manier gevonden. pocketquery heb ik nog niet, dit komt in de toekomst misschien ook nog wel.

 

bedankt voor jullie hulp!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...