Spring naar bijdragen
  • 0

foutmelding mapsource

Vraag

Geplaatst

hallo,

ik kan mapsource niet meer openen ;) , hij heeft het wel goed gedaan.

maar nu krijg ik bij opstarten de melding:

" Er is een probleem met de installatie van MapSource. Installeer MapSource opnieuw en start het vervolgens opnieuw "

maar dit werkt niet, ook niet als ik eerst alles uninstalleer. :crybaby:

kan iemand mij helpen???

alvast bedankt voor de reactie :P

groeten Jacco

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst
na veel geklooi doet ie het weer, vraag me niet hoe......

Dat wou ik nou net wel weten heb het zelfde probleem al 2 xgeprobeert om het prog opnieuw erop tezetten

Maar dat werkt ook niet

Groetjes Joke

• 0
Geplaatst

Waarschijnlijk heb je een map naam met kaarten anders genoemd. Als dat zo is, hernoem dan de kaarten weer terug naar de oorspronkelijke naam. Bijv. het was TOPO Nederland en voor het makkelijke heb je daar Nederland TOPO van gemaakt.

Ook kan het zijn dat er in het register iets is veranderd. Dit was bij mij van de week namelijk zo, nadat ik kaarten van Griekenland had geinstalleerd.

Nadat ik mapsource had verwijderd (alle versies) en opnieuw had geinstalleerd, deed die het nog niet. Ik heb toen een versie update gedaan via www.garmin.com en toen was alles weer in orde.

Mocht je er niet uitkomen, op het forum van www.gps.nl staan nog meer tips om dit probleem op te lossen.

Succes!

• 0
Geplaatst

Ik had dat ook een maand of 2 geleden. Toen moest ik mapsource deinstalleren enalles verwijderen in het register. Toen Mapsource weer opnieuw geinstalleerd, en werken! :rolleyes:

Grzz,

Peter

• 0
Geplaatst

In mijn GPSr heb ik TOPO Nederland plus Nederland van City Navigator Europe NT v9 staan.

Dat werkt goed.

Vanwege een reis naar Kroatie zou ik ook Kroatie daaraan willen toevoegen.

Als ik dat gedaan heb en ik wil daarna via Mapsource bij tabblad: Overdragen --> Verzenden naar apparaat, krijg ik de volgende foutmelding:

Er is een communicatieprobleem met de gegevenskaart.

De bronlaadcache heeft geen geladen MUI-item.

Heeft iemand een idee wat er mis gaat en wat hiervoor de oplossing is?

groet, GeoTeeth

Probleem is al opgelost.

De techniek staat voor niets en ik ook :blush:

GeoTeeth.

• 0
Geplaatst (bewerkt)

Welke versie van Mapsource gebruik je?

Edit: OK, het is al opgelost. Wat was het probleem?

bewerkt door Peetee
  • 0
Geplaatst

Om niet nog een nieuw draadje aan te maken, maar even een oude omhoog.

Over 5 weken gaan wij naar Slovenie & Kroatie (Dalmatie).

Uiteraard willen wij de Colorado meenemen voor een paar caches.

Ik heb nu al de openstreetmap van kroatie te pakken, maar als ik deze in mapsource open, lijkt hij alleen de hoofdwegen te kennen.

Is er iemand bekend of deze kaart voldoende is voor de caches, of is er een betere alternatief.

• 0
Geplaatst (bewerkt)
Is er iemand bekend of deze kaart voldoende is voor de caches, of is er een betere alternatief.

Ik cache vaak zonder kaart, dus het is goed te doen.

Als een gratis (maar goede) kaart wil raad ik je aan eens naar OpenStreetMaps te kijken.

Je moet de kaarten trouwens eerst inladen in mapsource.

----

Dit is geen foutmelding, dit is gewoon standaard. Omdat mapsource geen detail kaarten heeft.

bewerkt door Waldio
  • 0
Geplaatst

Een paar weken geleden zijn we met de OSM kaart in Frankrijk in de buurt van Beaune wezen geocachen. De hoofwegen stonden redelijk op. Maar soms toch net niet. En eerlijk gezegd is het voor zo'n omgeving niet zo heel erg om achter het pijltje aan te rijden en soms dus wat extra kilometers te maken.

Overweeg natuurlijk wel om deze nieuwe wegen in OSM te zetten dan heeft de volgende geocacher er ook iets aan.

• 0
Geplaatst
Ik heb nu al de openstreetmap van kroatie te pakken
Als een gratis (maar goede) kaart wil raad ik je aan eens naar OpenStreetMaps te kijken.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...