reej Geplaatst 11 mei 2008 Geplaatst 11 mei 2008 En hij is binnen... Nu snel topo nl, duitsland en City Navigator 2008 v10 erop. Zondag testen. Mijn bekkie viel open hoe snel hij al een fix kreeg... Douane kosten 70 euro. totaal 282+70=352 euro .. en 345 in een Nederlandse winkel met goede service. Waar ? Bij knaagdier buitensport. Ik durf de naam niet te noemen anders zegt men weer of ik aandelen bij deze zaak heb. zelf ben ik er nog niet uit of dat ik mijn nieuwe gps uit amerika laat komen of kies voor een zaak in nederland. kwibus voor 345 zou ik hem in nederland halen....maar ik kan die zaak niet vinden ? heb je een url.
TheFamily Geplaatst 11 mei 2008 Geplaatst 11 mei 2008 En hij is binnen... Nu snel topo nl, duitsland en City Navigator 2008 v10 erop. Zondag testen. Mijn bekkie viel open hoe snel hij al een fix kreeg... Douane kosten 70 euro. totaal 282+70=352 euro .. en 345 in een Nederlandse winkel met goede service. Waar ? Bij knaagdier buitensport. Ik durf de naam niet te noemen anders zegt men weer of ik aandelen bij deze zaak heb. zelf ben ik er nog niet uit of dat ik mijn nieuwe gps uit amerika laat komen of kies voor een zaak in nederland. kwibus voor 345 zou ik hem in nederland halen....maar ik kan die zaak niet vinden ? heb je een url. http://www.bever.nl/merken/ecatalog/10335....264.60csx%20map
Team jemar Geplaatst 11 mei 2008 Geplaatst 11 mei 2008 Een aantal postings op 'invisible' gezet, die mijn inziens meer op reclame leken, dan een informatieve waarde hadden. Met andere woorden: informeren oké, reclame niet oké. En ja, natuurlijk besef ik mij dat wat de één informatief vindt, de ander een reclame-uiting vindt ...
Davince Geplaatst 11 mei 2008 Geplaatst 11 mei 2008 (bewerkt) He jongens jullie praten al een hele tijd over de 60csx voor 345 euro. Volgens mij heeft Reej een colorado besteld. Die is ffkes wat duurder in NL en zelfs, als ik hun website mag geloven, nog niet bij bever te koop. Groetjes Vince (in afwachting op vakantiegeld ) 11 mei 2008 bewerkt door Davince
Beukenootje Geplaatst 11 mei 2008 Geplaatst 11 mei 2008 en zelfs, als ik hun website mag geloven, nog niet bij bever te koop. Gisteren wel in hun winkel gezien
reej Geplaatst 11 mei 2008 Geplaatst 11 mei 2008 (bewerkt) Ik heb geen 60csx gekocht, maar een colorado 300. En het een vriend van mij die hem ook had besteld had GEEN douanekosten... wrah...waarschijnlijk koop ik te veel vanuit amerika en sta ik op een watchlist .... lol 11 mei 2008 bewerkt door reej
Haai Geplaatst 14 mei 2008 Geplaatst 14 mei 2008 In het kader van de vermakelijke verhalen, het bovenstaande maar even relativeren. Mijn broertje woonde in Letland en dacht ook slim te zijn (op mijn advies) om een de 60 in Amerika te bestellen ;-) Dat ging dus ongeveer zo: Mogen wij toch niet klagen in Nederland he.... Wij zagen het op een hokje: zo'n houten keet die er voor een paar jaar neer is gezet en waar je liever niet in zou willen werken: MUITAS. Het stond op het vliegveld en we gingen ernaartoe in onze strooptocht naar stempels om onze goedkopere, want in Amerika gekochte, GPS handheld receiver voor onze nieuwe hobby los te krijgen (die is nu toch iets duurder uitgevallen). Achter de deur van MUITAS schuilt hét douanekantoor van Letland. Waar in NL je met goedkope dollars ingekochte waar wordt thuisbezorgd door een vriendelijke postbode met een extra rekening van de douane, gaat dat hier toch ietsje anders. Stap 1: je gaat naar FedEx die het pakje uit Amerika ontving. Daar krijg je een pakbon. Stap 2: je gaat naar een ander hokje beneden, waar een norse mevrouw (die hopelijk geen woord van ons Nederlands heeft verstaan) je bars vraagt wat dat wel mag zijn, een handheld receiver. Een GPS (maar geen TomTom, dat kennen ze hier al wel). En vervolgens 10 minuten bezig is met zoek- en typwerk. Stap 3: je betaalt 10 Ls bij een loketje omdat die mevrouw toch ook moet eten. Of dit bij de normale procedure behoort betwijfelen we zeer, maar we kregen wel een stempel op ons gevraagde bonnetje. Stap 4: je krijgt een formulier dat je 2 bedragen bij de bank moet betalen. Nee, dat kan niet bij het loketje waar je net de 10 Ls hebt betaald ook al staat daar gewoon een kassa, maar dat moet echt bij de bank. Stap 5: naar de bank, alwaar je 2x commissie moet betalen over de luttele bedragen van enkele latten. Stap 6: je gaat naar de MUITAS. De blonde mevrouw bekijkt de formulieren en legt ze op een grote stapel. Morgen klaar. Wij hebben gesmeekt en gebeden, ze leek er bijna in te trappen (stel dat je op enkele uren van Riga woont?), maar helaas. Stap 7: je gaat de volgende dag weer naar het vliegveld. Je naam? O ja, dat komt me bekend voor van de stapel met een foutje. Dus. Want handheld receiver en GPS systeem zijn niet hetzelfde. Kun je aantonen dat dat wel hetzelfde is? Zucht. Tot 10 tellen. Stap 8: je gaat enkele dagen later (want het is vakantie geweest) met je printjes van internet weer naar de muitas. Het werd geaccepteerd. Maar die mevrouw is ook niet gek, die zoekt het op internet op en komt erachter dat we een stuk meer hebben betaald dan dat de vriendelijke Amerikaanse webwinkel op de pakbon heeft gezet. (Dat klopte en voorzagen we al, vandaar dat ik in de auto wachtte, zodat manlief de schuld aan vrouwlief kon geven want die had het geregeld zogenaamd). Haha. Stap 9: hier verging ons het lachen weer. Want er diende meer tax betaald te worden. Dus weer een bonnetje, weer naar de bank en weer 2 betalingen met commissie te voldoen. Stap 10: terug naar de Muitas, met het bewijs van betaling van de bank. En ja hoor, eindelijk waren de felbegeerde stempels dan daar. Gelukkig waren het er 12, dat maakte veel goed. Stap 11: terug naar het FedEx kantoor. Die maakte een mooi kopietje van onze stempels en ging naar het magazijn. Komt terug; hij kon het niet vinden. De mevrouw uit stap 2 had het tracking nummer verkeerd overgetikt. En de originele pakbon had de Muitas ingepakt (zie je wel, muiters!). We hebben hem (...tot 10 tellen...) vriendelijk weer terug gestuurd dat hij vooral dat ding voor ons moest gaan halen. NU! Stap 12: en jawel hoor, daar was het pakketje!!! Hij doet het ook nog eens, er zit een micro kaart in, alleen moeten we nu nog de gedetailleerde kaarten regelen en installeren zodat ook eindelijk ons schatzoekavontuur kan beginnen. Wordt vervolgd!
Tismilucas Geplaatst 14 mei 2008 Geplaatst 14 mei 2008 (bewerkt) Dat je je GPS hebt ontvangen en dat ie inmiddels Nederlands kan is prachtig, maar het voegt weinig toe aan de oorspronkelijke vragen... Mij lijken de oorspronkelijke vragen al lang en breed beantwoord. En is topic-starter al of niet tot een aankoop in de VS aangegaan. Om als moderator op deze tot op zekere hoogte bandinerende wijze op een bijdrage te reageren acht ik beneden peil temeer omdat dit topic al langzaamaan is afgeweken van zijn oorsprong. Daar bent u als moderator meen ik toch (mede)verantwoordelijk voor. Ergo: 1. u gooit het topic op slot, of 2. verwijderd off-topic bijdragen, 3. maant iedereen on-topic te blijven, 4. laat het topic de richting op gaan die schijnbaar door de meesten wordt gedragen: ervaringen uitwisselen over het bestellen in de VS. Maar ik ben niet te beroerd om topic-starter of anderen die daar belang bij hebben te antwoorden gebaseerd op ervaringen tot op heden: A. ook werkt in nederland: Ja B. hoe de garantie geregeld is: Via Engelse vestiging C. of hij dan ook in het nederlands wordt geleverd: Nee D. de handleiding in het nederlands is: Nee E. er problemen te verwachten zijn met het importeren uit de VS, denk aan invoerrechten etc.: Geen problemen. De kosten die ik kwijt zou zijn heen en weer te rijden naar de meest gunstige aanbieder liggen hoger dan een eventuele nafheffing. DHL heeft de snelheid niet uitgevonden.... Bestellen in de VS valt zeker aan te raden. Alhoewel ik me kan voorstellen dat op enig moment de dames en heren van de douane de 'enorme' hoeveelheid op $78 gewaardeerde pakketjes vreemd gaat vinden. 14 mei 2008 bewerkt door Tismilucas
Track_leader Geplaatst 14 mei 2008 Geplaatst 14 mei 2008 Dat je je GPS hebt ontvangen en dat ie inmiddels Nederlands kan is prachtig, maar het voegt weinig toe aan de oorspronkelijke vragen... Mij lijken de oorspronkelijke vragen al lang en breed beantwoord. En is topic-starter al of niet tot een aankoop in de VS aangegaan. Om als moderator op deze tot op zekere hoogte bandinerende wijze op een bijdrage te reageren acht ik beneden peil temeer omdat dit topic al langzaamaan is afgeweken van zijn oorsprong. Daar bent u als moderator meen ik toch (mede)verantwoordelijk voor. Ergo: 1. u gooit het topic op slot, of 2. verwijderd off-topic bijdragen, 3. maant iedereen on-topic te blijven, 4. laat het topic de richting op gaan die schijnbaar door de meesten wordt gedragen: ervaringen uitwisselen over het bestellen in de VS. Maar ik ben niet te beroerd om topic-starter of anderen die daar belang bij hebben te antwoorden gebaseerd op ervaringen tot op heden: A. ook werkt in nederland: Ja B. hoe de garantie geregeld is: Via Engelse vestiging C. of hij dan ook in het nederlands wordt geleverd: Nee Te downloaden van de Garmin site D. de handleiding in het nederlands is: Nee E. er problemen te verwachten zijn met het importeren uit de VS, denk aan invoerrechten etc.: Geen problemen. De kosten die ik kwijt zou zijn heen en weer te rijden naar de meest gunstige aanbieder liggen hoger dan een eventuele nafheffing. DHL heeft de snelheid niet uitgevonden.... Zie hier onder Bestellen in de VS valt zeker aan te raden. Alhoewel ik me kan voorstellen dat op enig moment de dames en heren van de douane de 'enorme' hoeveelheid op $78 gewaardeerde pakketjes vreemd gaat vinden. Onze 60csx'en zijn afgelopen vrijdag bezorgd, na 2 weken bij de douane te hebben gelegen, de verzender in de USA had op de pak bon $300 vermeld, omdat het er 2 waren hadden we hier een mazzeltje. TNT post die het pakje voor US postal service verder afhandelen heeft de verplichting om bij een hoger dan toegestaan bedrag de administratieve handeling uit te voeren. In ons geval kwam er 30 euro per GPS bij. Dat maakt de GPS inclusief shipping kosten 250 euro. Wel zonder kaarten natuurlijk. Maar als je de veschillende aanbiedingen ziet met all toeters en bellen die je in het veld niet gebruilt is dit nog steeds een goeikoop Ik zag een csx 60 met 2gb sdkaart, topo nederland en navigator voor 549 euro.
edwinsp Geplaatst 14 mei 2008 Geplaatst 14 mei 2008 waar heb je hem gekocht? gewoon met credit card, of wire transfer?gr, Marcel. Via ebay bij MYRON GLOBAL, INC.betaald met paypal Bedankt, klinkt goed. Was twee en halve week de tijd tussen bestellen en ontvangen, of verstuurden ze hem pas na 2,5 weken en kwam daar nog de 'reistijd' bij? Ik heb hem via ebay gekocht bij kandrsolutions, heb hem betaald via paypal en binnen 4 dagen had ik hem in huis. Bij betaling met paypal moet je er even rekening mee houden dat je eerst je rekening moet toevoegen aan je paypal account, hier gaat een aantal dagen overheen, paypal maakt dan 2 kleine bedragen over die je moet bevestigen, als je dat gedaan hebt en je gaat dan iets met je paypal rekening betalen dan wordt het bedrag direct doorgeboekt naar de ontvanger en kan je bestelling, als de verkoper meewerkt, direct verstuurd worden. gr, Edwin
Team jemar Geplaatst 14 mei 2008 Geplaatst 14 mei 2008 Mij lijken de oorspronkelijke vragen al lang en breed beantwoord. En is topic-starter al of niet tot een aankoop in de VS aangegaan. Om als moderator op deze tot op zekere hoogte bandinerende wijze op een bijdrage te reageren acht ik beneden peil temeer omdat dit topic al langzaamaan is afgeweken van zijn oorsprong. Daar bent u als moderator meen ik toch (mede)verantwoordelijk voor. Ergo: 1. u gooit het topic op slot, of 2. verwijderd off-topic bijdragen, 3. maant iedereen on-topic te blijven, 4. laat het topic de richting op gaan die schijnbaar door de meesten wordt gedragen: ervaringen uitwisselen over het bestellen in de VS. Dus mijn reactie is beneden alle peil? Hmmm...daar heb ik andere ideeën over helaas. - Natuurlijk had ik deze topic al lang op slot kunnen gooien, maar de oorspronkelijke vragen zijn mijn inziens nog steeds actueel gezien de dollarkoers en de ervaringen van de forumgebruikers, die reeds een GPS in de VS hebben besteld. - Verwijderen alle offtopic bijdragen? Goed idee! Maar dit is al lang en breed gebeurd, waarbij ik mensen al lang en breed heb gevraagd ontopic te blijven (kijk eens een paar berichten terug, zou ik zeggen). Nu men weer offtopic ging heb ik dit wederom gedaan met een herhaald verzoek...Dit was het eerste verzoek: 'Dit waren de oorspronkelijke vragen waarmee Koppiekoppie deze topic begon een jaar geleden. Veel van de vragen zijn inmiddels beantwoord we zijn inmiddels ook 26 pagina's verder . Tussen de berichten stonden ook heel veel berichten, die niet aan de ooorspronkelijke vragen gerelateerd waren, daarom heb ik deze topic opgeschoond, om de overzicht te bewaren. Nu het verzoek: als je iets in deze topic post, hou even rekening met de oorspronkelijke vragen. Dat je je GPS hebt ontvangen en dat ie inmiddels Nederlands kan is prachtig, maar het voegt weinig toe aan de oorspronkelijke vragen...Deze berichten zullen op 'invisible' worden gezet bij de volgende opschoning (mocht dit nodig blijken te zijn)'. - Het topic de richting op gaan die schijnbaar door de meesten wordt gedragen: ervaringen uitwisselen over het bestellen in de VS??? Prima. Maar vertel mij dan eens de nieuwswaarde van dat je pakketje nu op Schiphol ligt in relatie tot de oorspronkelijek vragen? Niets, nadda, noppes...Vandaar mijn verzoek om ONtopic te blijven, want ondanks het feit dat de oorspronkelijke vragen al lang en breed beantwoord zijn heeft deze topic nog zekers een bestaansrecht en hoeft niet gesloten te worden... Hierbij...
jeroenenaman Geplaatst 19 mei 2008 Geplaatst 19 mei 2008 De prijzen van in ieder geval dit apparaat liggen nu een stuk dichter bij de Amerikaanse prijzen. Tja, misschien wordt de concurrentie vanuit de USA toch wat teveel gevoeld bij de Nederlandse leveranciers? Dat zou dan dus betekenen dat we deze prijsverlaging te danken hebben aan al die cachers die hun gps de afgelopen tijd in Amerika hebben besteld. Hoi allemaal, Ik zit eraan te denken om een Garmin 60 x-serie te kopen in de USA. Heeft een van jullie een betrouwbare internetsite? Op E-bay wordt er veel geadverteerd maar om nu zomaar een paar euri over te maken naar de USA zonder dat je weet dat de zaak betrouwbaar is... Iemand een tip? Thanks, Jeroen
de_som Geplaatst 22 mei 2008 Geplaatst 22 mei 2008 Maandag besteld via Ebay en vandaag bezorgd. Mijn 60CSX vanuit the USA. Kosten inclusief verzenden € 223,00. Er zat niets bij van de douane. Heb ik geluk gehad of kan er nog een rekening volgen?
Kiddooz Geplaatst 22 mei 2008 Geplaatst 22 mei 2008 Meestal komt dat iets later, maar wij hebben ook nog steeds niets ontvangen dus je weet maar nooit.....
de_som Geplaatst 22 mei 2008 Geplaatst 22 mei 2008 (bewerkt) Meestal komt dat iets later, maar wij hebben ook nog steeds niets ontvangen dus je weet maar nooit..... Ok, dus nog even afwachten dan, maar de kosten over 78 dollar zullen wel meevallen. 22 mei 2008 bewerkt door de_som
Aanbevolen berichten