Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Voor ons is het in ieder geval een reden om een volgend event als dit niet meer te bezoeken. Simpelweg krijg je niet wat je verwacht, nl gc.com caches.

Fire5

Ik hoop niet dat je het MZLE bedoeld want alle mzle2007 caches zijn te loggen op gc.com en zijn door de review gegaan van KRuimel. Ja er zijn er 2 verdwenen maar dat is te wijten aan feit dat de jeugd ter plekke er niet kon afblijven.

Ook voor MZLE2008 geldt dat alle caches te loogen zijn en voorzien zijn van een GC nummer met de daarbij behorende listing op gc.com..

Zonder te loggen caches toch geen event?

JK

Geplaatst
Wat ik niet snap is dat als er prints van een cache worden uitgedeeld met een GC-nummer (GC17CC8, print van de site), je deze later niet kunt loggen op gc.com.

Als bij navraag dan blijkt dat als excuus wordt aangevoerd dat eendaagse caches niet mogen.

Mee eens, snap ik ook niet. Waarschijnlijk met de bedoeling om een officieel lijkend cachepagina te hebben.

Dan was mijn eigen conclusie al duidelijk (voor mij). Men heeft je verkeerd geïnformeerd is dan een officiele reactie. Mijn persoonlijke, privé reactie zou zijn, men heeft je wat wijsgemaakt, men heeft gewoon gelogen tegen je.

Ik was nog helemaal niet zo ver dat ik bij gc.com zelf wilde navragen.
Hun antwoord zou duidelijk zijn:

Caches placed in connection with an event must be placed with the intention of leaving them in place after the event, temporary caches are not accepted.

Blijkbaar worden er uitzonderingen gemaakt (GME).
Er WERDEN uitzonderingen gemaakt. Het GME had deze eendaagse caches al voordat de regel over eendaagse caches bestond. Van daaruit is de regel voor het GME "grandfathered". De guidelines zijn richtlijnen waaraan een reviewer zich zoveel mogelijk moet houden. toch mag een reviewer ook nog wat eigen initiatief hebben. Vandaar dat we, de NL reviewers, halverwege 2007 hebben besloten om niet meer zo nauw te kijken naar een eendaagse cache tbv een event. Let wel, eendaagse cache tbv een EVENT. Gewone eendaagse caches zullen niet goedgekeurd worden. Immers daarvoor geldt, zoals ook met verjaardagscaches, dat ze minimaal 3 maanden te zoeken, te vinden en te loggen zijn. Dit vooral om de anders o zo grote hoeveelheid eendaagse caches te voorkomen. Ieder zichzelf respecterend dorp heeftw een een of meerdere evenementen per jaar en dan zou voor ieder evenement een cache verschijnen die daarna gelijk weer verdwenen is. De bedoeling is dat ook bij tijdelijke caches iedere cacher in de gelegenheid moet kunnen zijn zo'n cache te zoekn, te vinden en te loggen. Daar heeft geocaching.com dan 3 maanden voor gereserveerd ;)

Wat ik de organisatie van het Paasevent heb gevraagd is om vooral toch te kijken of ze de bewuste cache nog kunnen laten activeren als tijdelijke event-cache. Niet om het puntje wat je zo graag wilt hebben, maar omdat je verwacht dat het een reguliere cache is (met een duidelijke print van de gc.com-site). Nu worden je als bezoeker voor het loggen van deze cache verwezen naar een voor mij gehele onbekende site. Tikje frustrerend .......
Ze mogen nu proberen wat ze willen, er zal geen cache achteraf online komen, vooral niet om de leugen die men aangevoerd heeft en vooral niet omdat men schijnbaar op een vreemde site moet loggen. En ja, ik weet niet welke vreemde site je bedoeld, maar ik ken er eentje die als voorwaarde heeft dat caches op hun site aangemeld, niet op de site van geocaching.com mogen staan.

Waarom noem ik de reden van de organisatie een leugen? Heel simpel, er is over de cache geen communicatie met welke reviewer dan ook geweest, de cache is niet eens ter review aangeboiden geweest tbv van het paas-event. Mij is grvaagd om cache nummer 3 online te zetten op bewuste paasdag en dat heb ik voor hun gedaan. Cache nr 1 is eerder door me teruggetrokken, de reden kun je vinden in een andere topic en via Skypecontact is me verteld dat bewuste cache (nr 1) ook niet meer online hoefde te komen. Op mijn vraag of er ook een nr 2 tussen nummer 1 en nummer 3 zat, was het antwoord dat die er niet was, dat die niet hoefde (let wel, is dus ook niet aangeboden) . naar aanleiding van de door jou aangevoerd GCnummer heb ik bewuste cache erbij kunnen halen, ondanks dat het dus niet aangeboden is. En wat schets mijn verbazing, een eendaagse cache tbv het event een eieraapfestijn. Ik geloof dat er 7 eieren gezocht moesten worden.

En dan nog even dit:

1. ik zie geen reklame voor de andere site op bewuste cachepagina.

2. Cache was al van een oudere datum en is door mij in november als een andere listing afgekeurd omdat het een movingcache was op dat moment. De listing, de oude GCnummer, is dus voor het event gewoon door hun gebruikt.

Kortweg:

- hoe is de regelgeving omtrent dergelijke caches

- kan en mag je gebruik maken van GC-nummers voor caches die geen caches blijken te zijn maar bedoeld zijn voor een andere site. Nu wil ik geen reclame maken voor die site, maar ik heb wel het gevoel dat ik genept ben.

- kan de cache alsnog via gc.com geplaats worden op de normale wijze?

- hoe kunnen we dit in de toekomst voorkomen?

- hoe is de regelgeving omtrent dergelijke caches: De regelgeving omtrent tijdelijke caches is dat ze minimaal 3 maanden te zoeken, te vinden en te loggen zijn. De regelgeving omtrent eendaagse event caches is dat de organisatie geen eendaagse caches kan aanbieden en het dan zo zouden moeten regelen alsorganisatie van het Paasevent heeft gedaan. Wat dat betreft hebben ze daarin correct gehandeld.

Wat wij in Nederland doen is gewoon afwijken van de regels van geocaching.com en toch een eendaagse cache goedkeuren bij een event. Vooral omdat het GME daar al toestemming voor had en daarbij dat het in de regel wel leuk is. Eendaagse eventcaches zijn meestal bedoeld om wat meer samen te komen als geocacher en zijn daarbij ook vaak leuk voor de kids. Daarom wijken we er van af. Dit terwille van "jullie" Maar als "jullie" willen dat ook deze afwijkende regel weer de officiele regel wordt, dan hoor ik het graag en dan is na het GME de eendaagse cache vervallen voor events, het volgend jaar ook voor het GME.

- kan en mag je gebruik maken van GC-nummers voor caches die geen caches blijken te zijn maar bedoeld zijn voor een andere site. Nu wil ik geen reclame maken voor die site, maar ik heb wel het gevoel dat ik genept ben. Nee, natuurlijk kan en mag dat niet. Dat zou ff leuk worden. Natuurlijk gaat geocaching.com er niet mee akkoord dat er op "hun' cachepagina's reklame wordt gemaakt voor andere cachesites, anders dan in beheer bij geocaching.com. Andersom is dit ook zo hoor :lol1: Ik denk ook dat je genept bent. in zoverre, je is voorgehouden dat het een cache van geocaching.com was, met aanhangend GCnummer en men heeft je dus verteld dat de cache er niet is gekomen omdat eendaagse caches niet goedgekeurd worden. Dat is wel de regel, maar is niet gevraagd of overlegd met me en velen weten, zoals ook jij, dat er meer events zijn waar eendaagse caches tbv het event goedgekeurd worden. Caches waarvoor het niet verantwoordelijk is dat ze blijven liggen of gewoon niet kunnen blijven bestaan. Een heeee wie ben jij kan niet als er verder niemand is en de container van het Snertevent kon natuurlijk niet blijven staan. De cache is er volgens mij nog wel, maar dan in een andere vorm. (andere container)

- kan de cache alsnog via gc.com geplaats worden op de normale wijze? Gezien de gang van zaken (niet de juiste info verstrekken, reklame voor anderesoortige cachesites, nooit ter review aangeboden als eendaagse cache tbv het Paas-event), moge duidelijk zijn dat ik daar in geen geval aan zal meewerken.

- hoe kunnen we dit in de toekomst voorkomen? Dat is iets wat je aan de organisatie van het paas-event moet vragen. Het probleem ligt/lag niet bij geocaching.com of bij de reviewers.

Geplaatst (bewerkt)

Ik ben zelf ook wel benieuwd nu.

Twee onderwerpen gaan langs elkaar heen maar heb over beide een vraag.

1. Eendaagse event-caches zijn toegestaan?

2. Event-caches afgedrukt op een GC-wijze dus zoals we ze allemaal kennen, compleet met GC-nummer, die later niet logbaar blijken maar via een andere organisatie/site 'gelogd' kunnen worden zijn toegestaan?

Dit is een lastige denk ik want al worden ze niet gepubliceerd, de bezoeker denkt dat hij een GC-cache loopt en blijkt later zich ergens anders te moeten aanmelden.

Kiezersbedrog? :lol1:

update: zat tegelijk met Kruimeldief te typen vermoed ik ;)

De event-cache die nu niet logbaar is, behalve via die andere site had onderaan wel 2 reviewernotes staan. Er zou dus iets aan correspondentie geweest moeten zijn?

bewerkt door Lepman
Geplaatst

Wat mij vooral opvalt bij deze discussie is dat het - ook bij een event - veel mensen niet te doen is om een leuke activiteit waarbij je je GPS-ontvanger nodig hebt, maar op de eerste plaats (of alleen maar) om de puntjes die het oplevert ...

Ik ben niet op het Paasevent geweest maar maak uit de logs op dat de caches die niet op gc.com te loggen waren wel de moeite waard waren. Mensen wat zeur je dan? Je komt op een event om andere cachers te ontmoeten en een leuke dag te hebben. Het event zelf was te loggen dus levert al een puntje op. Er was volgens mij nog een nieuwe cache ter ere van het event, da's dus al 2 puntjes.

Nu snap ik waarom het op de GOTH zo rustig was. De hele dag sjouwen voor maar één (1 !!!) puntje ... zonde van de tijd? De cachers die daar zijn geweest weten wel beter.

Groetjes, Fangorn.

Geplaatst
Wat mij vooral opvalt bij deze discussie is dat het - ook bij een event - veel mensen niet te doen is om een leuke activiteit waarbij je je GPS-ontvanger nodig hebt, maar op de eerste plaats (of alleen maar) om de puntjes die het oplevert ...

Ik ben niet op het Paasevent geweest maar maak uit de logs op dat de caches die niet op gc.com te loggen waren wel de moeite waard waren. Mensen wat zeur je dan? Je komt op een event om andere cachers te ontmoeten en een leuke dag te hebben. Het event zelf was te loggen dus levert al een puntje op. Er was volgens mij nog een nieuwe cache ter ere van het event, da's dus al 2 puntjes.

Nu snap ik waarom het op de GOTH zo rustig was. De hele dag sjouwen voor maar één (1 !!!) puntje ... zonde van de tijd? De cachers die daar zijn geweest weten wel beter.

Groetjes, Fangorn.

Je neemt me de woorden uit de mond.

Tjongejonge, waar maken we ons druk om. ;)

Geplaatst

Groetjes, Fangorn.

Je neemt me de woorden uit de mond.

Tjongejonge, waar maken we ons druk om. ;)

Er zijn mensen die voor de puntje komen inderdaad, daar houden wij dan ook rekening mee. MAar het belangrijkste voor een event is het ontmoeten van elkaar uitwisselen van ideeën en vooral contact maken. Wil je de caches niet lopen en alleen maar lekker kleppen en hangen op het terrein nou dat is toch prachtig.

Ik heb zelf ook 170km gereden voor een CITO in Drenthe, yep 1 puntje maar wel een dag vol plezier op de Drentse Heide...

Maar ik kan me wel voorstellen dat mensen graag het puntje loggen als ze de cache gelopen hebben, zet het dan ook in je event aankondiging wat er te verwachten valt....

valt het ook nooit tegen.

TL

Geplaatst

ik denk ook niet dat het specifiek om het puntje erbij ging, maar meer om het idee dat er de schijn was dat bij het ene event wel een eendaagsecache goedgekeurd wordt en bij de ander event niet. Dus een soort " hoe staat de kop van de reviewer" idee ;) Wat ik dus hopenlijk ontkracht heb.

Eerlijk is eerlijk, niet voor niets komen er bij veel events tegenwoordig een lading caches tegelijk op de dag van het event online. Dat is niet om de eventgangers bezig te houden, (misschien wel de reviewer bezig houden) maar toch speciaal om de eventgangers te lokken. Immers, er liggen meestal nog genoeg "oude" caches in de buurt die de eventbezoeker ook vaak nog niet gedaan heeft. Een lading nieuwe caches erbij op dezelfde dag trekt nu eenmaal meer bezoekers op een event. "Vroeger" had je dit niet. Dan was er gewoon het event en dat was het en dan natuurlijk de al bestaande oudere caches.

De eendaagse event caches zijn dan helemaal een lokkertje omdat dit meestal caches zijn die voor kinderen bedoeld zijn en dan is het wel de bedoeling om de kinderen mee te lokken met de ouders. En kinderen worden aangestoken door de ouders en willen ook graag een puntje erbij, al is het op de ouders hun account :lol1:

Geplaatst

Dan ben jij niet bij "HHE2004: "Elementalen" en bij Mystery Event 'Get Connected' geweest.

Bij de eerste was er een spel waar je de hele avond mee bezig was om bij de enige cache te komen, bij de tweede waren er caches op papier (en dus niet te loggen op GC.COM)

Allebei heel leuke events waarin met name voor de eerste heel veel werk door de organisatoren is gedaan.

Geplaatst

Het Paasevent was ons eerste event en je weet dan niet hoe de dingen gaan. Wij waren al verrast dat de eerste cache eerst wel online was en toen weer niet en hadden eigenlijk verwacht dat die dan op 1e paasdag weer online zou komen. Gelukkig hadden wij zodra die online ging hem uitgedraaid omdat wij enkele dagen voor het event al van huis zijn gegaan.

Bij het event aangekomen lagen er diverse uitdraaien van allerlei caches die er te doen waren. Zo ook het paaseieren zoektocht (met GC nr). Aan het eind een kistje verstopt met daarin een logboek. Thuis gekomen alle uitdraaien van het hele weekend naast de computer gelegd om de administratie bij te werken. Toen kwam ik tot de ontdekking dat de 1e en de 2e event cache niet te loggen waren. Ohhh, nou geeft het niet, want we hebben het event gelogd, maar je kijkt wel even raar.

Daarna het forum bezocht en kwam ik al gauw het één en ander tegen over dit onderwerp en werden mijn vragen beantwoord.

De andere caches zijn te loggen op www. boxsearch.org.

Wij hebben een leuk paasevent gehad, zeker ook vanwege het mooie weer en die extra puntjes kunnen we missen als kiespijn (maar raar vinden we het wel).

Geplaatst (bewerkt)

Voor ons is het in ieder geval een reden om een volgend event als dit niet meer te bezoeken. Simpelweg krijg je niet wat je verwacht, nl gc.com caches.

Fire5

Ik hoop niet dat je het MZLE bedoeld want alle mzle2007 caches zijn te loggen op gc.com en zijn door de review gegaan van KRuimel. Ja er zijn er 2 verdwenen maar dat is te wijten aan feit dat de jeugd ter plekke er niet kon afblijven.

Ook voor MZLE2008 geldt dat alle caches te loogen zijn en voorzien zijn van een GC nummer met de daarbij behorende listing op gc.com..

JK

Helemaal mee eens ;) . Misschien moeten we daar ook maar heen om een beter humeur te krijgen na de teleurstelling van afgelopen weekend. Het was tijdens het event gezellig, maar de nasmaak....

Wij waren daar niet vanwege de puntjes, want dan zijn er betere plekken om je te buiten te gaan. We zijn hele bewust naar een kleinschalig event gegaan. M.n. de verwachting die gewekt maar niet waargemaakt wordt, stuit mij tegen de borst. Een kleinschalig event waar je met 1 'puntje' thuis komt kan heel erg goed zijn en kan zich ook in onze interesse verheugen, mits maar vooraf duidelijk is wat de bedoeling is!

M.b.t. de vraagstelling is het antwoord helemaal duidelijk: de reviewer treft geen blaam.

Fire5

bewerkt door Fire5
Geplaatst

Volgens mij moet je de zg 1e event cache zien als aanloop naar het event terrein en niet als aparte cache. Dit is ook zo bij het GME en poffertjes event. Anders weet je niet waar het event gehouden wordt (nou ja als je vaker bent geweest weet je het onderhand wel).

Geplaatst

Groetjes, Fangorn.

Ik ben op beide events geweest dus misschien heb ik recht van spreken? :(

Ja, GOTH was geweldig en heb me prima vermaakt voor maar 1 puntje!

Ja, Paasevent was gweldig en me prima vermaakt voor meer puntjes...

Gaat het me dus om de puntjes? Nee, om het plezier.

Maar als je een cache loopt waar GC.com boven staat denk je toch dat je en plezier hebt, en een puntje hebt?

Zelf ben ik bereid 10 routes te maken waar GC.com boven staat die niet logbaar zijn en 10 andere die wel logbaar zijn. Welke 10 kies jij? :lol1:

Maar even voor de goede orde, ik maak me niet druk om het puntje want ik heb die paashaas-eierenzoekspeurtocht niet gedaan want voor ik terug was van de rest van de leuke caches in de omgeving was het al te laat. ;)

Geplaatst
Volgens mij moet je de zg 1e event cache zien als aanloop naar het event terrein en niet als aparte cache. Dit is ook zo bij het GME en poffertjes event. Anders weet je niet waar het event gehouden wordt (nou ja als je vaker bent geweest weet je het onderhand wel).

Hallo firechief,

Issue is niet de aanloop naar het event, die was prima, maar de verdere eventcaches.

en Lepman,

De zoek-de-paaseieren-cache was een prima idee voor de kids in ons gezelschap. Voor elk wat wils, zo leek het.

Fire5

Geplaatst
Maar even voor de goede orde, ik maak me niet druk om het puntje want ik heb die paashaas-eierenzoekspeurtocht niet gedaan want voor ik terug was van de rest van de leuke caches in de omgeving was het al te laat. :lol1:

Toch jammer hoor. Mijn zoon als een gek rennend van paasei tot paasei en bij vondst de aanwijzingen naar zijn grotere zus door het bos schreeuwend. Die het braaf noteerde. Gewoon bij de ingang gaan staan en goed luisteren ;) was voldoende? Dat heb je dan toch gemist. Ik vond het gewoon een uitstekend en gezellig event (en dat blijft het ook al werd box-searching wat onhandig aan de man gebracht). Volgend jaar wordt het nog leuker want dan is de grote speeltuin ernaast ook open :lol1::(

Geplaatst (bewerkt)
Zelf ben ik bereid 10 routes te maken waar GC.com boven staat die niet logbaar zijn en 10 andere die wel logbaar zijn. Welke 10 kies jij? :lol1:

Da's niet moeilijk, ik kies de 10 routes die me het leukst lijken en wat er boven staat (of waar ze gelogd moeten worden) zal me worst wezen. Hoeven ze niet allemaal op één dag ;) ?

Groetjes, Fangorn.

bewerkt door Team Aragorn
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...