paulwandelaar Geplaatst 22 maart 2008 Geplaatst 22 maart 2008 Heeft iemand al eens een hartslagmeter aangesloten op zijn Colorado? Ik ben benieuwd naar welke gegevens je op je schermpje te zien krijgt, en of je deze gegevens ook kunt uitlezen in trainingscenter of mapsource.
Geopatra Geplaatst 22 maart 2008 Geplaatst 22 maart 2008 Heeft iemand al eens een hartslagmeter aangesloten op zijn Colorado?Ik ben benieuwd naar welke gegevens je op je schermpje te zien krijgt, en of je deze gegevens ook kunt uitlezen in trainingscenter of mapsource. Geen ervaring (natuurlijk), maar bij mij rijst het volgende: als je een hartslagmeter hebt heb je ook een ontvanger waarop je eea. afleest en waar je allerlei zaken kunt instellen en die vaak ook compatibel is met de apparatuur in een fitnesscentrum. Wat is dan nog de zin van de combinatie met de Colorado? Nog afgezien van betrouwbaarheid. Tenzij ik natuurlijk gemist heb dat de Colorado geleverd wordt met een borstgordel of zo? Groet, Geopatra.
Twin Peaks Geplaatst 22 maart 2008 Geplaatst 22 maart 2008 (bewerkt) Heeft iemand al eens een hartslagmeter aangesloten op zijn Colorado?Ik ben benieuwd naar welke gegevens je op je schermpje te zien krijgt, en of je deze gegevens ook kunt uitlezen in trainingscenter of mapsource. Ik heb geen Colorado, dus nee.... Ik heb wel een hartslagmeter en die gebruik ik tijdens het sporten (hardlopen). Ik loop op een bepaalde frequentie afhankelijk van het soort training of de lengte van een wedstrijd. Maar Geocachen is voor mij geen wedstrijd....dus ik leg de link niet zo Wat zou de toegevoegde waarde van hartslagmeting op je Colorado kunnen zijn? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar. 22 maart 2008 bewerkt door Twin Peaks
Jan en Jany Geplaatst 22 maart 2008 Geplaatst 22 maart 2008 Om te zien of je hart ook sneller gaat kloppen als je de cache in handen hebt
Twin Peaks Geplaatst 22 maart 2008 Geplaatst 22 maart 2008 Om te zien of je hart ook sneller gaat kloppen als je de cache in handen hebt Daar heb ik geen hartslagmeter voor nodig...
geo_taz Geplaatst 22 maart 2008 Geplaatst 22 maart 2008 Dinsdag over een week te lezen in alle dagbladen: Om tegemoed te komen aan de klacht dat Geo d'ors een puur subjectieve meting zijn van de kwaliteit van de geocaches, stelt Geocaching.com het verplicht om vanaf heden alle cache-logs vergezeld te laten gaan van de hartslag-log (HB-Log) van de caches. Deze HB-log geeft een veel objectievere meting van het genoegen en de spanning die de cacher beleefde tijdens het zoeken naar waypoints en het uiteindelijk vinden van de cache. Alle bestaande GPS ontvangers dienen te worden opgestuurd naar de landelijke importeur om daar (tegen betaling) te worden voorzien van een hartslagmeter.
Twin Peaks Geplaatst 22 maart 2008 Geplaatst 22 maart 2008 (bewerkt) Dinsdag over een week te lezen in alle dagbladen:Om tegemoed te komen aan de klacht dat Geo d'ors een puur subjectieve meting zijn van de kwaliteit van de geocaches, stelt Geocaching.com het verplicht om vanaf heden alle cache-logs vergezeld te laten gaan van de hartslag-log (HB-Log) van de caches. Deze HB-log geeft een veel objectievere meting van het genoegen en de spanning die de cacher beleefde tijdens het zoeken naar waypoints en het uiteindelijk vinden van de cache. Alle bestaande GPS ontvangers dienen te worden opgestuurd naar de landelijke importeur om daar (tegen betaling) te worden voorzien van een hartslagmeter. Ehhh... op 1 april is deze uitbreiding gratis, mits je je GPS zelf naar de importeur brengt. Probleem daarbij is wel, dat de verhoogde hartslag veroorzaakt kan worden door zowel de spanning, als door irritatie ; Een hogere hartslag betekent dus niet perse een hogere waardering voor de cache. 22 maart 2008 bewerkt door Twin Peaks
De Haelder Geplaatst 22 maart 2008 Geplaatst 22 maart 2008 Dinsdag over een week te lezen in alle dagbladen:Om tegemoed te komen aan de klacht dat Geo d'ors een puur subjectieve meting zijn van de kwaliteit van de geocaches, stelt Geocaching.com het verplicht om vanaf heden alle cache-logs vergezeld te laten gaan van de hartslag-log (HB-Log) van de caches. Deze HB-log geeft een veel objectievere meting van het genoegen en de spanning die de cacher beleefde tijdens het zoeken naar waypoints en het uiteindelijk vinden van de cache. Alle bestaande GPS ontvangers dienen te worden opgestuurd naar de landelijke importeur om daar (tegen betaling) te worden voorzien van een hartslagmeter.
Buzzardseye Geplaatst 22 maart 2008 Geplaatst 22 maart 2008 (bewerkt) Als Hartrate beneden het landelijk gemiddelde is, mag de betreffende cache niet gelogd worden. Maker van de cache moet standaard zijn eigen hartrate vermelden. Alle cachers moeten hun GPS(met hartslagmeter) op de appartuur aansluiten teneinde (moedwillige) misverstanden tegen te gaan. Apparatuur is gratis af te halen bij geocaching.com of gerelateerde sites. Caches mogen alleen in nabijheid van stopcontact gelegd worden, om een constante stroomvoorziening te bewerkstelligen. Ook een goedgekeurde generator is mogelijk. Alleen zal dan de moeilijkheidsgraad omlaag gaan van de caches. 22 maart 2008 bewerkt door buzzarsdseye
TeamTobi Geplaatst 22 maart 2008 Geplaatst 22 maart 2008 (bewerkt) Ik heb het ding voor hardloopdoeleinden er gelijk bijgesteld, meerprijs 50$ of daaromtrent. Colorado kent een fitnessmode, je kunt dus je hartslag monitoren en teruglezen. Tevens is er een kadanmeter beschikbaar (voor aantal omwentelingen op je trap as van je fiets gok ik). Mooie van deze combinatie is dus monitoren van hartsla voor als je met een schema traint en natuurlijk de afgelegde afstand/gemiddelde ed. Eerlijkheid bied mij wel te zeggen dat ik merendeel toch met een polar combi rondhuppel, scheelt weer gewicht buiten mp3, water ed. Als ik nog eens een wiebelvrije oplossing bedenk dan zal de colorado wellicht meer kans gaan maken... FITNESS PARTS (2 items) Price Buy! Garmin Cadence Sensor GSC 10 (010-10644-00) $44.95 Buy! Garmin Heart Rate Monitor & Strap (010-10997-00) $45.95 Buy! 22 maart 2008 bewerkt door TeamTobi
Aanbevolen berichten