*BaJo* Geplaatst 28 februari 2008 Geplaatst 28 februari 2008 (bewerkt) Bestaat er een programmaatje waarmee je een cache dag kunt plannen. Hiermee bedoelen we dus een programmaatje waar je de cache's die je wilt gaan doen (of de coordinaten daarvan) erin zet en dat het programmaatje de beste route die je kunt rijden voor je uitzet? 28 februari 2008 bewerkt door BaJo
tukkerboertje Geplaatst 28 februari 2008 Geplaatst 28 februari 2008 Bestaat er een programmaatje waarmee je een cache dag kunt plannen. Hiermee bedoelen we dus een programmaatje waar je de cache's die je wilt gaan doen (of de coordinaten daarvan) erin zet en dat het programmaatje de beste route die je kunt rijden voor je uitzet? Ik gebruik voor zoiets City Navigator en voor de wandelroutes TopNL. (betekend wel dat je printjes mee moet hebben zeg maa: niet paperless cachen) Tukkerboertje
@rend Geplaatst 28 februari 2008 Geplaatst 28 februari 2008 Zo'n programmaatje gebruiken we iedere week, het heet gezond verstand .
*BaJo* Geplaatst 28 februari 2008 Auteur Geplaatst 28 februari 2008 En er is geen programma waar je zeg 20 coordinaten in kunt gooien en die ze dan in de juiste rijvolgorde zet voor bij je tomtom. Nu doen we namelijk alles met de hand in de tomtom invoeren maar we hoopten dat het makkelijker kon
Lex Geplaatst 28 februari 2008 Geplaatst 28 februari 2008 Sommige toestellen, zoals de Garmin 2610, kunnen dat zelf. Je geeft een reeks posities, en het toestel zet ze zelf in een zodanige volgorde dat de rechte-lijnenroute langs al die punten een minimale lengte heeft. Dat wil echter niet zeggen dat de uiteindelijke route optimaal is. Als je de punten bijvoorbeeld afwisselend links en rechts van een rivier zet krijg je een routevolgorde die leuk is voor een boot, maar niet voor een wegvoertuig.
putput2 Geplaatst 28 februari 2008 Geplaatst 28 februari 2008 er is wel een manier met auto-route, zelf nooit uitgetest, maar ik zou zeggen, lees dit draadje eens.. http://forum.geocaching.nl/index.php?showt...=7262&st=30 Putput2
gpsgek Geplaatst 29 februari 2008 Geplaatst 29 februari 2008 Er is ook een soort van trip-planner van Microsoft. Deze plant de beste route tussen een x-aantal punten. Maar, waarom zou je dat gebruiken. De grap van het geocachen is toch dat je op een flinke cache-dag minimaal 20 keer fout rijdt?
LTeunis Geplaatst 29 februari 2008 Geplaatst 29 februari 2008 Bestaat er een programmaatje waarmee je een cache dag kunt plannen. Hiermee bedoelen we dus een programmaatje waar je de cache's die je wilt gaan doen (of de coordinaten daarvan) erin zet en dat het programmaatje de beste route die je kunt rijden voor je uitzet? Ja, Microsoft Autoroute.
gpsgek Geplaatst 29 februari 2008 Geplaatst 29 februari 2008 Ja, Microsoft Autoroute. Ohja... Duh....
dmace Geplaatst 29 februari 2008 Geplaatst 29 februari 2008 Dat kun je volgens mij redelijk makkelijk doen met Google Earth en de Geocaching.com-Network link. Die link staat op je GC-user-pagina. Of je gebruikt een GPX-file. Die kun je ook inlezen in Google Earth. En zo zijn er nog wel meer mogelijkheden, maar de bovenstaande is gratis.
Track_leader Geplaatst 29 februari 2008 Geplaatst 29 februari 2008 Ja, Microsoft Autoroute. Ohja... Duh.... Microsoft MAppoint is ook een goed alternatief....
Buzzardseye Geplaatst 29 februari 2008 Geplaatst 29 februari 2008 Ik gebruik daarvoor het programma 'Tyre' voor. Nadeel: je kan alleen coördinaten opgeven die aan een weg liggen. Dus niet ergens in een bos. Voordeel: tenminste als je een tomtom hebt, je kan de route in je tomtom opslaan. Nadeel: soms kom je via een andere route dichterbij. Voordeel: je kan het programma instueren hoe je de route wilt doen. Ik maak er ook gebruik van om vakantieroutes uit te stippelen. succers
hneel Geplaatst 22 april 2008 Geplaatst 22 april 2008 Een automatisch programma heb ik er niet voor. Maar ik gebruik wel Google Earth als hulpmiddel. Alle waypoints plot ik dan op de kaart en kijk dan zelf wat de handigste route/volgorde tussen die waypoints is.
novw Geplaatst 23 april 2008 Geplaatst 23 april 2008 Ik heb als reserve tomtom ooit MioMap geinstaleerd op de pda. daar kun je een hele berg waypoints (adressen !) invoeren, en dan optimaliseer route. Klinkt als wat jij bedoeld ?
Track_leader Geplaatst 23 april 2008 Geplaatst 23 april 2008 Ik gebruik Mappoint van Microsoft werkt perfect.
Aanbevolen berichten