Spring naar bijdragen

G.S.A.K


superstein

Aanbevolen berichten

Goed lezen mensen: ik had al aangegeven dat ik de I HAVEN'T FOUND aangevinkt heb. Dat betekend dat deze alleen mee zouden komen in de Pocket Query's. Maar dat is het probleem ook niet, de reden waarom ze wel nog steeds aanwezig zijn is dat de laatste FOUND van betreffende cache nog van vorig jaar is!!!

 

Kijk maar even naar de Print Screen:

 

printscreen_gsak_01.jpg

 

Zoals je kunt zien zitten er caches die wel up to date zijn maar vele ook niet, terwijl het dezelfde PQ is en die is eidn vorige week binnen gekomen!!!! Hoe kan dat?

 

Voorbeeld:

De Zeecontainer cache heb ik op 29 december gevonden maar hij staat nog steeds als laatste gelogd op 18 november!

 

Ja misschien is het iets heel klein wat ik over het hoofd zie maar dit is toch wel erg onlogisch.

bewerkt door Team GPSearching
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Goed lezen mensen: ik had al aangegeven dat ik de I HAVEN'T FOUND aangevinkt heb. Dat betekend dat deze niet mee zouden komen in de Pocket Query's. Maar dat is het probleem ook niet, de reden waarom ze wel nog steeds aanwezig zijn is dat de laatste FOUND van betreffende cache nog van vorig jaar is!!!

 

...

 

Zonder dat ik mij in je materie verdiep, toch twee opmerkingen. Misschien heb je er wat aan.

 

1. Als je I HAVEN'T FOUND aanvinkt, komen de caches die je niet hebt gevonden WEL mee. Is dat je bedoeling?

 

2. Let je wel op de datum onder LAST GPX? Zo te zien is bij de bewuste Zeecontainertcache niets meer bijgewerkt sinds je PQ van 22-12-2007.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een PQ vult alleen je database aan! Hij haalt er dus geen WP's uit!

 

De cacheregel met de Zeecontainer is volgens je printout voor het laatst met een GPX geupdate, aangepast met een PQ of GPX file (Last GPX) op 22-12-2007. Gevonden heb je die cache op 29-12-2007, dus in elke PQ na 29-12-2007 komt deze cache niet meer voor (je not found vinkje).

 

Als je deze na je PQ zonder founds niet zelf uit de database haalt blijft deze regel zo staan, en wordt niet meer aangepast.

 

Als je de database sorteert op Last GPX (klikken op Last GPX bovenaan de kolom) kun je zien welke "oude" niet bijgewerkte caches nog aanwezig zijn, en deze eventueel verwijderen. Filter, Dates, Last update GPX, voor een aan te geven datum. Dan kijken of dit filter is wat je bedoeld, en via Waypoint, delete waypoints de gefilterde caches verwijderen uit de lijst.

 

??? beantwoord ???

 

Groet, GeoFlowers

 

Oeps wilxlii was sneller

bewerkt door GeoFlowers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed lezen mensen: ik had al aangegeven dat ik de I HAVEN'T FOUND aangevinkt heb.

 

<knip>

 

Voorbeeld:

De Zeecontainer cache heb ik op 29 december gevonden maar hij staat nog steeds als laatste gelogd op 18 november!

 

Ja misschien is het iets heel klein wat ik over het hoofd zie maar dit is toch wel erg onlogisch.

Inderdaad, een kwestie van goed lezen :eek: .

 

De zeecontainer cache is op 18-2-2008 nog gevonden, maar dat staat niet zo in jouw GSAK omdat je in je PQ zelf hebt aangegeven dat je geen update wil van die cache (heb je immers zelf al gevonden).

 

Niks onlogisch aan toch?

bewerkt door Team Geo-cachet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed lezen mensen: ik had al aangegeven dat ik de I HAVEN'T FOUND aangevinkt heb. Dat betekend dat deze niet mee zouden komen in de Pocket Query's. Maar dat is het probleem ook niet, de reden waarom ze wel nog steeds aanwezig zijn is dat de laatste FOUND van betreffende cache nog van vorig jaar is!!!

 

...

 

Zonder dat ik mij in je materie verdiep, toch twee opmerkingen. Misschien heb je er wat aan.

 

1. Als je I HAVEN'T FOUND aanvinkt, komen de caches die je niet hebt gevonden WEL mee. Is dat je bedoeling?

 

2. Let je wel op de datum onder LAST GPX? Zo te zien is bij de bewuste Zeecontainertcache niets meer bijgewerkt sinds je PQ van 22-12-2007.

 

 

Een PQ vult alleen je database aan! Hij haalt er dus geen WP's uit!

 

De cacheregel met de Zeecontainer is volgens je printout voor het laatst met een GPX geupdate, aangepast met een PQ of GPX file (Last GPX) op 22-12-2007. Gevonden heb je die cache op 29-12-2007, dus in elke PQ na 29-12-2007 komt deze cache niet meer voor (je not found vinkje).

 

Als je deze na je PQ zonder founds niet zelf uit de database haalt blijft deze regel zo staan, en wordt niet meer aangepast.

 

Als je de database sorteert op Last GPX (klikken op Last GPX bovenaan de kolom) kun je zien welke "oude" niet bijgewerkte caches nog aanwezig zijn, en deze eventueel verwijderen. Filter, Dates, Last update GPX, voor een aan te geven datum. Dan kijken of dit filter is wat je bedoeld, en via Waypoint, delete waypoints de gefilterde caches verwijderen uit de lijst.

 

??? beantwoord ???

 

Groet, GeoFlowers

 

Oeps wilxlii was sneller

 

Zo zie je maar weer dat ik toch van de oude stempel, papieren en lopen maar!

 

Ik snap het nog steeds niet :lol1:

 

Wilxlii: vraag 1 - klopt (ik snap wat je bedoeld, ik heb de regel aangepast bij vorig log)! vraag 2 - dat het niet bijgewerkt is zal zo zijn maar hij hoort helemaal niet in die GPX te zitten want ik heb hem al gevonden dus!

 

Ach ik ga wel verder sleutelen misschien lukt het nog wel. Wat ik gewoon niet begrijp is dat wanneer ik een PQ aanvraag waar staat dat ik alleen de NOT FOUNDS wil, ik dan alsnog alles krijg! Let op: mijn database van GSAK was helemaal leeg dus er stonden geen oude waypoints in!

 

Een PQ vult alleen je database aan! Hij haalt er dus geen WP's uit!

 

De cacheregel met de Zeecontainer is volgens je printout voor het laatst met een GPX geupdate, aangepast met een PQ of GPX file (Last GPX) op 22-12-2007. Gevonden heb je die cache op 29-12-2007, dus in elke PQ na 29-12-2007 komt deze cache niet meer voor (je not found vinkje).

 

Nu ik deze regel beter lees snap ik wat jij bedoelt maar toch vind ik het raar omdat ik voor het eerst GSAK nu gebruik en de PQ is van vorige week, dus je zou zeggen dat je de allernieuwste info en gegevens moet hebben?

Maar het slimste is dus eigenlijk gewoon alle caches binnenhalen zodat je een betere selectie kunt maken... probeer ik dat!

 

 

Ok, ik denk dat ik snap waar het probleem ligt... eind deze week krijg ik nieuwe PQ en dan is het de uur van waarheid :)

 

In iedere geval bedankt voor de snelle hulp en ik zal melden of het gelukt is. :eek:

bewerkt door Team GPSearching
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

Bij mij zijn de gegevens in GSAK helemaal actueel, maar nu wil ik ook graag dat de statistieken bij mijn profiel op .com bijgewerkt worden. Daar staat nl. nog steeds dat ik 225 caches heb gevonden, terwijl dat er nu 236 zijn. Wat moet ik dus doen om de stats te actualiseren in mijn profiel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij zijn de gegevens in GSAK helemaal actueel, maar nu wil ik ook graag dat de statistieken bij mijn profiel op .com bijgewerkt worden. Daar staat nl. nog steeds dat ik 225 caches heb gevonden, terwijl dat er nu 236 zijn. Wat moet ik dus doen om de stats te actualiseren in mijn profiel?

 

De gegevens die je uit GSAK haalt met die GenStats macro opnieuw in je profiel zetten. Dat is statische informatie die niet elke keer dat jij iets in GSAK doet bijgewerkt wordt, dat moet je zelf doen

 

Bedankt!

 

dat moet lukken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...