Team Luchtloper Geplaatst 11 februari 2008 Geplaatst 11 februari 2008 (bewerkt) Ik had het idee om een mystery te maken die gevonden kan worden door middel van een barcode. Ik ben er namelijk achter gekomen dat op vele mobiele telefoons een bar code scanner geïnstalleerd kan worden waardoor je dus barcodes kan scannen. Ik heb inmiddels ook al een progie gevonden die een barcode voor mij kan maken, kortom alles staat al klaar! Echter vraag ik mij een aantal dingen af. Ten eerste gaat dit een concept cache worden, of hoewel een test cache. Ik heb hier thuis maar één telefoon liggen waarmee ik kan testen en dat gaat goed, maar andere mensen hebben andere telefoons en moeten daarvoor dus andere software installeren of gebruiken. Het wordt dus al een cache die exclusief voor gebruikers wordt die wat technisch aangelegd zijn en die in bezit zijn van een mobieltje met een camera. Ik was van plan om links neer te zetten met uitleg over barcode scanning voor Nokia telefoons maar ook links naar software voor andere telefoons (een tweetal links lijkt mij voldoende) op mijn cache pagina. Mag dit? Het concept is al eerder naar voren gebracht in het verleden maar ik kan er nu niks meer over terug vinden, daarom wil ik het ook graag proberen. Ik denk dat het best wel grappig kan zijn, zeker als je meerdere barcodes gebruikt in bijvoorbeeld een multicache. De gene die ik neer wil gaan leggen is een simpele micro cache die vlakbij huis ligt en waarvan de barcode bij mij eerste cache gaat hangen. Tips? Ideeën? Aanwijzingen? Ik hoor het graag! 11 februari 2008 bewerkt door Team Luchtloper
Honsbeek Geplaatst 11 februari 2008 Geplaatst 11 februari 2008 Leuk idee met barcodes gaan werken, ik hoop alleen dat het niet te moeilijk word met de software. succes groet meaneye
GeoGerard Geplaatst 11 februari 2008 Geplaatst 11 februari 2008 Mijn nokia heeft ook zo'n scanner. Werkt alleen als je de camera zeer langdurig doodstil kan houden. Niet praktisch in weer en wind. Dit vind ik dus niks.
TuuronTour Geplaatst 11 februari 2008 Geplaatst 11 februari 2008 Volgens de richtlijnen van gc.com zijn caches waarvoor software geinstalleerd moet worden om deze te kunnen oplossen niet toegestaan.
gpsgek Geplaatst 12 februari 2008 Geplaatst 12 februari 2008 Hier is het eerder gebruikt: http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...49-627d807eea87
MRmcb Geplaatst 12 februari 2008 Geplaatst 12 februari 2008 Hier is het eerder gebruikt: http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...49-627d807eea87 Tja, zo vroeg ben ik nu ook weer niet wakker om direct te reageren Bedankt GPSgek voor deze link. Misschien nog wat meer founds nu
De Scheertjes Geplaatst 12 februari 2008 Geplaatst 12 februari 2008 Tja, zo vroeg ben ik nu ook weer niet wakker om direct te reageren Bedankt GPSgek voor deze link. Misschien nog wat meer founds nu Nou zeg dat wel......37 founds voor een cache die echt leuk is om te doen is toch wel errug weinig.
Team Luchtloper Geplaatst 12 februari 2008 Auteur Geplaatst 12 februari 2008 (bewerkt) Mijn nokia heeft ook zo'n scanner. Werkt alleen als je de camera zeer langdurig doodstil kan houden. Niet praktisch in weer en wind.Dit vind ik dus niks. Dat zijn de normale barcodes, die werken bij mij ook voor geen meter! Probeer hier eens een code te maken en dan te scannen zou ik zeggen: Nokia Barcode Creator Dit werkt bij mij stukken beter! Trouwens, je kan in veel gevallen ook gewoon direct van het beeld scannen. Betreft de software, dat deze niet volgens de richtlijnen van GC geinstaleerd mag worden. Dan vermeld ik geen software en zet ik alleen de telefoons neer die out-of-the-box ondersteunen en dat er nog een tal van andere mogelijkheden zijn. Populaire telefoon die barcodes kan scannen is de N95 en mijn N82 ondersteund het ook out of the box. 12 februari 2008 bewerkt door Team Luchtloper
kipchen Geplaatst 12 februari 2008 Geplaatst 12 februari 2008 Dus dan moet je persé een Nokia hebben om deze cache te vinden?
De Oliva's Geplaatst 12 februari 2008 Geplaatst 12 februari 2008 Hier is het eerder gebruikt: http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...49-627d807eea87 Tja, zo vroeg ben ik nu ook weer niet wakker om direct te reageren Bedankt GPSgek voor deze link. Misschien nog wat meer founds nu 't is wel in de buurt moet ik zeggen, dus wie weet binnenkort. Bij gebrek aan barcode telefoon, eerst maar eens met de printout naar de locale Albert Heyn....
De GEO Ridders Geplaatst 12 februari 2008 Geplaatst 12 februari 2008 En wat denk je van 'De Supermarkt': http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...e5-cc8870ad85f5 Was ook heel leuk om te doen! -Marco
MRmcb Geplaatst 12 februari 2008 Geplaatst 12 februari 2008 't is wel in de buurt moet ik zeggen, dus wie weet binnenkort. Bij gebrek aan barcode telefoon, eerst maar eens met de printout naar de locale Albert Heyn.... Daar zal het waarschijnlijk niet helemaal goed komen. maar in de bieb geef ik je een goede kans!
Gast Team_Maju Geplaatst 12 februari 2008 Geplaatst 12 februari 2008 Vind het een verschil of ik de barcode op een pagina neerzet... of dat je barcodes in het veld verwerkt die je zonder een bepaalde telefoon niet doen kan. Dus ik ben nog steeds erg benieuwd of dit mag... en idd, zoals al eerder vermeld, of dit te doen is in weer en wind.
Janivanda Geplaatst 12 februari 2008 Geplaatst 12 februari 2008 Vind het een verschil of ik de barcode op een pagina neerzet... of dat je barcodes in het veld verwerkt die je zonder een bepaalde telefoon niet doen kan. Dus ik ben nog steeds erg benieuwd of dit mag... en idd, zoals al eerder vermeld, of dit te doen is in weer en wind. Waarom zou het niet mogen? In een Mystery mag toch eigenlijk alles? Wanneer je hulpmiddelen nodig hebt om de cache te vinden, is dat toch net de uitdaging? Wanneer je de hulpmiddelen ONDERWEG nodig hebt, zal je dit op je cachepagina aan moeten geven, lijkt mij. Zo weet je waar je aan toe bent: wil je jouw (toekomstige) cache gaan lopen? Dan weet je dat je iets mee moet nemen om de cache te kunnen vinden. Heb je dat niet? Doe je toch gewoon een andere cache waar je wel de hulpmiddelen voor hebt?
Gast Team_Maju Geplaatst 12 februari 2008 Geplaatst 12 februari 2008 Was eerder vraag of het mag Tuur schrijft dat het volgens richtlijnen niet zou mogen, maar ik vind het niet terug in de richtlijnen, maar ergens overheen lezen is natuurlijk zo gebeurd
Aanbevolen berichten