TeamTobi Geplaatst 6 februari 2008 Share Geplaatst 6 februari 2008 (bewerkt) Leuke domeinnaam registratie en forwarding (.NL) kost circa 10 euro p/j. Laat cacheinhethandje.nl forwarden naar je huidige webspace.. of met dyndns laten verwijzen naar je eigen thuis ip adres die dan als webserver gaat dienen (bv apache) edit: Voorbeeldlinkje starthosting 6 februari 2008 bewerkt door TeamTobi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cache in het handje Geplaatst 6 februari 2008 Auteur Share Geplaatst 6 februari 2008 Leuke domeinnaam registratie en forwarding (.NL) kost circa 10 euro p/j. Laat cacheinhethandje.nl forwarden naar je huidige webspace.. of met dyndns laten verwijzen naar je eigen thuis ip adres die dan als webserver gaat dienen (bv apache) edit: Voorbeeldlinkje starthosting Ik ben nog maar kort bezig met het knutselen aan een website en heb nog heel wat te leren . . . Zou je daar iets meer over willen vertellen ? Bij wie kun je dat goed doen die naam registratie en hoe gaat het "forwarden" in z'n werk ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
TeamTobi Geplaatst 6 februari 2008 Share Geplaatst 6 februari 2008 In het kort... Je bouwt je website en zet deze neer bij je provider zolas je het nu ook hebt. Je koopt een domeinnaam en laat deze dus doorverwijzen (blind) naar je homepage. Dus als je dan www.cacheinhethandje.nl koopt en intypt, kom je uit op je homepage (onzichtbaar). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kruimeldief Geplaatst 6 februari 2008 Share Geplaatst 6 februari 2008 Maar... dan zit je wel met de meestal beperkte ruimte die je van je provider hebt gekregen. Ik heb @home als provider en heb daar in totaal maar 50 Mb, das dus geen ene fluit an Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
TeamTobi Geplaatst 6 februari 2008 Share Geplaatst 6 februari 2008 Maar... dan zit je wel met de meestal beperkte ruimte die je van je provider hebt gekregen. Ik heb @home als provider en heb daar in totaal maar 50 Mb, das dus geen ene fluit an Je kunt hem ook forwarden naar een free "hoster". Die bieden vaak tot 200mb ruimte (en adds) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cache in het handje Geplaatst 6 februari 2008 Auteur Share Geplaatst 6 februari 2008 In het kort... Je bouwt je website en zet deze neer bij je provider zolas je het nu ook hebt. Je koopt een domeinnaam en laat deze dus doorverwijzen (blind) naar je homepage. Dus als je dan www.cacheinhethandje.nl koopt en intypt, kom je uit op je homepage (onzichtbaar). Helemaal goed . Ik heb gelijk bij Starthosting de domeinnaam gekocht! Ze hadden een aanbieding van € 5,49. Bedankt ! Van straks : "cacheinhethandje.nl" Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
TeamTobi Geplaatst 6 februari 2008 Share Geplaatst 6 februari 2008 uhhh, dat was gewoon een van de eerste google results, ik heb geen ervaringen verder met die registar/hoster... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hesselannema Geplaatst 6 februari 2008 Share Geplaatst 6 februari 2008 waarom zet je thuis niet zo iets neer als een synology ds-207 Dan heb je een apatch server met een sql data base. Met als bij komende voor deel een externe HD die in he netwerkhangt. Dit is nl goed koper dan volledig een pc in richten en die 24/7 met 350W laten draaien. zon sçhijfje zit nl onder de 50W Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
TeamTobi Geplaatst 6 februari 2008 Share Geplaatst 6 februari 2008 Yup of dit ding.. NSLU2, die kan zelfs hosten vanaf een usb stickje alleen wel ff de firmware aanpassen dan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blazez Geplaatst 6 februari 2008 Share Geplaatst 6 februari 2008 **mompelt stilletjes iets over geocacher.nl ** Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peetee Geplaatst 6 februari 2008 Share Geplaatst 6 februari 2008 **mompelt stilletjes iets over geocacher.nl ** ... dat deed de topicstarter dus ook al ... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blazez Geplaatst 6 februari 2008 Share Geplaatst 6 februari 2008 ai ai, lezen is idd erg moeilijk. vandaag maar eens vroeg gaan slapen Ik kan me herinneren dat ik een tijdje geleden ook al eens een draadje daarover was gestart. Maar idd het lijkt wel alof ze daar helemaal niet meer actief zijn. jammer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cache in het handje Geplaatst 6 februari 2008 Auteur Share Geplaatst 6 februari 2008 Heren Hessel en Tobi. Ik heb sinds 3 weken een webfrutseltje van welgeteld 9 bladzijden . Dusssss . . . .ehhh . . . uhhh, dat was gewoon een van de eerste google results, ik heb geen ervaringen verder met die registar/hoster... Wees niet ongerust ! Ik heb natuurlijk WEL eerst even gelezen daar en ik had er al een aantal gezien. Het bleek ( dan dus per ongeluk ) een prima aanbod. En voor het bedragje wat ik noemde kun je natuurlijk in het geheel geen breuk vallen, toch ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
TeamTobi Geplaatst 6 februari 2008 Share Geplaatst 6 februari 2008 Heren Hessel en Tobi. Ik heb sinds 3 weken een webfrutseltje van welgeteld 9 bladzijden . Dusssss . . . .ehhh . . . Wacht maar tot je subdomeins aan gaat maken of foto's gaat plaatsen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cache in het handje Geplaatst 6 februari 2008 Auteur Share Geplaatst 6 februari 2008 Heren Hessel en Tobi. Ik heb sinds 3 weken een webfrutseltje van welgeteld 9 bladzijden . Dusssss . . . .ehhh . . . Wacht maar tot je subdomeins aan gaat maken of foto's gaat plaatsen Tegen die tijd vraag ik jou gewoon hier weer wat ik DAN weer moet !! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden