mms-team Geplaatst 29 januari 2008 Geplaatst 29 januari 2008 Wij willen beginnen met geocaching en zijn daarom druk opzoek naar een GPS ontvanger. Wij hebben helemaal geen ervaring met een GPS ontvanger. Nu hebben we een GPS60 van Garmin aangeboden gekregen. Wie heeft er ervaring met dit apparaat en is het geschikt voor een beginner om hiermee te gaan geocachen. Is de bediening van het apparaat erg moeilijk of is dit goed te begrijpen voor beginner. We zijn erg benieuwd naar uw ervaringen.
smeule Geplaatst 29 januari 2008 Geplaatst 29 januari 2008 (bewerkt) Je kan eigenlijk met elke GPS cachen, het is net hoeveel je portomonnee toelaat. Kijk ook even hier. 29 januari 2008 bewerkt door smeule
GPSiegurd Geplaatst 29 januari 2008 Geplaatst 29 januari 2008 Aangezien wij niet alleen Geocachen en bezitters van een GPS60 zijn geweest maar ook GPSen verhuren, moet ik erbij zeggen dat de 60 serie van Garmin de meest eenvoudige GPS is in de bediening waarbij je ook nog veel mogelijkheden hebt. Eigenlijk bijna alle mogelijkheden voor het Geocachen. Van coördinaten invoeren tot peilingen. Van routes uitzetten tot routes inladen. Enz, enz. Als het een goeie prijs is zou ik het zeker doen. Anders zou ik eerder voor de CSx serie kiezen van de 60 serie. Een groot pluspunt zijn de losse geheugen kaarten die je kunt gebruiken.
Peetee Geplaatst 29 januari 2008 Geplaatst 29 januari 2008 Ik heb ook een tijdje met de Gps60 gecached en dat is een apparaat waar goed mee te cachen is. De ontvangst is wat beter dan de originele Etrex, maar minder goed als die van de nieuwe Etrex H. Maar op zich dus een apparaat waar je bij het cachen goed mee uit de voeten kunt.
Pruttelpotje Geplaatst 29 januari 2008 Geplaatst 29 januari 2008 Wij zijn ook in het bezit van een Garmin 60. Wij zijn nu een kleine twee jaar met deze hobby begonnen en op goed geluk deze Garmin aangeschaft. De ontvangst van deze gps niet altijd optimaal, maar daar is dan de prijs ook naar. De bediening is vrij eenvoudig en duidelijk bescheven in de bijgeleverde handleiding. Overigens is de verslaving bij ons zo ernstig dat we overwegen binnen kort een GPS60csx aan te schaffen. onclusie om te beginnen is de jullie aangeboden gps een prima apparaat.
mms-team Geplaatst 29 januari 2008 Auteur Geplaatst 29 januari 2008 Aangezien wij niet alleen Geocachen en bezitters van een GPS60 zijn geweest maar ook GPSen verhuren, moet ik erbij zeggen dat de 60 serie van Garmin de meest eenvoudige GPS is in de bediening waarbij je ook nog veel mogelijkheden hebt. Eigenlijk bijna alle mogelijkheden voor het Geocachen. Van coördinaten invoeren tot peilingen. Van routes uitzetten tot routes inladen. Enz, enz. Als het een goeie prijs is zou ik het zeker doen. Anders zou ik eerder voor de CSx serie kiezen van de 60 serie. Een groot pluspunt zijn de losse geheugen kaarten die je kunt gebruiken. Wat mag de GPS60 ongeveer kosten en wat zijn de eventuele extra bijkomende kosten? We hebben helemaal geen ervaring met het geocachen en weten in onze omgeving (Ommen)ook niemand die dit doet om eventueel een keer mee te gaan. Wij willen er daarom ook niet teveel aan uitgeven omdat we het nog niet kennen en het eventueel tegen valt.
smeule Geplaatst 29 januari 2008 Geplaatst 29 januari 2008 Wat mag de GPS60 ongeveer kosten en wat zijn de eventuele extra bijkomende kosten? We hebben helemaal geen ervaring met het geocachen en weten in onze omgeving (Ommen)ook niemand die dit doet om eventueel een keer mee te gaan.Wij willen er daarom ook niet teveel aan uitgeven omdat we het nog niet kennen en het eventueel tegen valt. Nieuwleusen meld zich, ik zou wel een keer met jullie mee willen.
De Roode Loper Geplaatst 29 januari 2008 Geplaatst 29 januari 2008 Wat mag de GPS60 ongeveer kosten en wat zijn de eventuele extra bijkomende kosten? We hebben helemaal geen ervaring met het geocachen en weten in onze omgeving (Ommen)ook niemand die dit doet om eventueel een keer mee te gaan.Wij willen er daarom ook niet teveel aan uitgeven omdat we het nog niet kennen en het eventueel tegen valt. Over een prijs kan ik je niks zinnigs zeggen, als je een bedrag noemt (mag via PM) kan ik misschien wel wat zeggen. Voordat ik de 60 CSx had een hele tijd op stap geweest met de 60. Het is een fijn apparaat waar goed mee te cachen valt. Inderdaad een betere ontvangst dan de (oudere) Etrex-serie. Cachers uit of omgeving Ommen? Plaats hier een oproep. Er zijn vast wel cachers die jullie een keer willen meenemen.
koenjado Geplaatst 29 januari 2008 Geplaatst 29 januari 2008 Ik heb sinds december een 60Cx en ik ben er zeer tevreden over. Makkelijk te bedienen... een aanrader. Groet, Koenjado
Finbar.nl Geplaatst 29 januari 2008 Geplaatst 29 januari 2008 Welkom mms team in GPSland. Ook ik gebruik sinds zo'n 2 jaar de GPS60. Ik ben zeer te spreken over het gebruikersgemak en hij heeft me al aan ruim 150 caches en het nodige andere wandelplezier geholpen. Minder te spreken ben ik over de ontvangst, dat vaker moeizaam verloopt. Voorlopig blijf ik met plezier mijn GPS60 gebruiken, maar mocht ik de financiële ruimte krijgen om verder te gaan, dan zou ik me ook niet lang bedenken en overstappen op bijv. GPSmap60CSx. Loop een keer naar de bibliotheek en haal de Op Pad van deze maand uit het tijdschriftenrek: hierin worden een 7tal GPSen vergeleken. Succes met de keus en welke GPS je ook kiest: veel plezier met cachen!
Tjeempie Geplaatst 30 januari 2008 Geplaatst 30 januari 2008 GPS60 is een prima GPS. Was er altijd erg tevreden mee, tot ik 'm in Rotterdam verloor (nog steeds niemand die 'm heeft gevonden of aangeboden gekregen?? Ik mis 'm heeeeeeeel erg ). Alle geocaching-benodigdheden zitten erop. Meer zou ik niet nodig hebben. Sommige mensen willen kaarten en weet ik veel op hun gps. Ik vind juist het leuke van geocachen om het zonder die kaarten te doen! Lekker spannend! De gps60 is daarvoor zeer geschikt! GPS-apparaten met kaartmogelijkheden zijn ook vaak meteen veeeeeel duurder, dus om te beginnen is dit echt prima. Wat betreft prijs. Kijk maar eens op marktplaats wat ze ervoor vragen. Ik heb hem zo'n 2 a 3 jaar geleden voor 220 euro ofzo gekocht. Nu is 'ie nieuw iets goedkoper. succes!
gekodiver Geplaatst 30 januari 2008 Geplaatst 30 januari 2008 Welkom in cacheland! Ik cache zelf sinds een kleine 2 jaar en heb ook een Garmin gps 60 en nog steeds tot volle tevredenheid! Zoals al eerder geschreven als de prijs goed is, kopen en cachen maar! Veel plezier
Aanbevolen berichten