Spring naar bijdragen

Geocaching in de USA


ensingg

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik heb eerst eens contact gezocht met wat locale cacheclubjes (texasgeocaching.com en nog een waar de naam me even van ontschoten is) en die mensen hebben mij gewezen op een paar leuke cachelocaties in de buurt van mijn logeeradres. Daar heb ik uiteindelijk een zeer leuk middagje cachen aan overgehouden.

 

Moraal van het verhaal :D

Doe eens een google op cachen (clubs, vereniginge....etc.) in California, Nevada e.d. Dan lijkt het me dat je vanzelf wat interessants tegenkomt...

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Via het forum op gc.com kan je veel informatie vinden. Zoek daar naar een clubje dat in je regio zit en neem contact met ze op. Doorgaans zijn ze heel behulpzaam. Je kan ook via Google Maps zoeken naar caches in de omgeving.

 

Of plaats zelf eem oproepje op het forum van gc.com. Wees wel duidelijk in wat je zoekt; wat vind je leuk? Lange wandelingen met moeilijk caches, puzzels, snelle urban micro's? Mijn ervaring is wel dat er relatief weinig foto's geplaatst worden bij de US caches (dwz in de omgeving waar ik regelmatig kom) en dat het onderhoud ook nog wel eens te wensen overlaat. Maar dat is relatief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Zijn er leuke caches in de nation parks. bv. Monument valley, grand canyon, arches, etc.

 

Er zijn (vrijwel) geen caches in de US National Parks, want geocaching is daar verboden (het is een héééél lang verhaal). Je hebt ook National Forests, State Parks, State Forests, enz, die meestal wel geocaches toestaan, maar dan elke keer onder andere voorwaarden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn (vrijwel) geen caches in de US National Parks.

De caches die er wel zijn, zijn meestal Virtual of Earthcaches.

 

Zoals bijvoorbeeld in Arches de earthcache Balanced Rock: Arches National Park of 190 meter verderop de Virtual cache Arches National Park- Balanced Rock

 

Maar bij deze twee soorten caches is dus geen fysieke cache te vinden. Buiten de NP's ligt het meestal bezaaid met Traditionals, zoals hier te zien is bij Arches.

bewerkt door zanaboza
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoek de plekjes waar anderen niet komen :-)

 

 

 

De plekjes in de Nationale Parken waar andere niet komen, zijn ook iets moeilijker te bereiken dan de plekjes waar anderen ook komen. Ook is het dan vaak nog eens zo dat er om deze gebieden te bezoeken nog een extra vergunning nodig is.

 

 

 

Buiten de Nationale Parken zijn er ontelbaar veel plekjes te vinden waar anderen niet of nauwelijks komen.

 

Het een en ander ligt er natuurlijk ook aan het feit hoe de reis door de USA plaats gaat vinden.

 

 

 

Als het een georganiseerde reis is, dan liggen de hotels en daardoor de route al vast. Als het niet georganiseerd is, maar je zelf alles ter plekke regelt (overnachtingen e.d.) dan is de flexibiliteit een stuk groter, omdat je dan gewoon een dag langer kunt blijven als je het ergens heel mooi vind.

 

 

 

Het ter plekke zelf regelen van een hotel is, naar onze ervaring, geen probleem. Wel is het interessant om een laptop mee te nemen, zodat je on-line je hotelreservering kunt maken. Vaak is dat veel goedkoper omdat je dan korting krijgt. (wij zijn een keer gestopt op een parkeerplaats, een niet beveiligde internetverbinding opgezocht, een hotel online geboekt en 10 minuten later stonden wij aan de receptie van dat hotel.)

 

 

 

JcX1CN.jpg

 

Bovenstaande foto is gemaakt in de Paria Canyon (ook wel Phareah genoemd in sommige literartuur). Wordt bijna nooit bezocht door mensen. Wij stopen hier bij de Interstate om iets te eten. Zagen een bord staan, lazen het bord en besloten om na het eten de zandpad in te rijden om te gaan kijken. Vervolgens zijn we door een spookstadje gekomen, hebben een oude filmset gezien (die net een paar dagen daarvoor was afgebrand), hebben door een droge rivierbedding gereden en hebben genoten van werkelijk schitterende uitzichten. Toentertijd (2006) hadden wij nog nooit gehoord van geocaching. Achteraf bleek, dat we bovenop een cache alhier hebben zitten eten (letterlijk).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...