Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Vandaag heb ik mijn GPS ontvanger, Magellan eXplorist 200 opgestuurd. Al een tijdje werkten een aantal knopjes niet meer goed, ik moest ze steeds dieper indrukken. Nu werkten alleen het joystickje en de "goto" knop nog een beetje dus werd het tijd er iets aan te doen. Ik heb hem 1,5 jaar geleden bij FuturumshopCom gekocht dus had nog garantie. Bij Futurumshop was het probleem "niet bekend" maar ik had hier op het forum toch al meer gelezen over dergelijke problemen, of knopjes waarbij het rubber was gescheurd. Ik mocht mijn apparaat direct naar de importeur, HollandNautic sturen.

Dus nu even niet cachen helaas, of samen met de buren op pad.

Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren.... :P

Geplaatst

Precies hetzelfde verhaal met mijn explorist 200, ik hem volgende week opsturen. Ik heb hem in mei dit jaar gekocht bij Futurumshop. Gelukkiig zit er garantie van 2 jr. op.

Geplaatst

Vlak voor de kerst mijn 210 opgestuurd omdat met een firmware update mijn basemap verloren was gegaan.

Even een belletje gepleegd met holland nautica en kon hem opsturen. :beerchug:

Week later weer keurig netjes terug gekregen. Ook garantie.

Zelfs geen verzendkosten.

 

Dus zal wel goed komen. :lol:

Geplaatst

Een hele tijd geleden heb ik een explorist 400 gekocht zonder garantie etc. Ook daarbij gingen de knopjes het steeds slechter doen. Ik heb het apparaat open geschroefd en heb de staafjes die op de printplaten drukken een keer schoongemaakt. Dit hielp een tijdje. Daarna begon het opnieuw. Uiteindelijk het apparaat nog een keer opengemaakt (niet te vaak doen, de schroefjes zitten in plastic dat makkelijk stuk lijkt te gaan) en alles weer schoongemaakt. Gelijk daarbij de zwarte knopjes die op de printplaat drukken aangestipt met "echte zilververf" apparaat werkt nu al lange tijd weer vlekkeloos.

 

PS. "Zilververf" wordt gebruikt om achterruit verwarmingen van auto's te repareren - één keer aanstippen is genoeg.

Geplaatst
Vandaag heb ik mijn GPS ontvanger, Magellan eXplorist 200 opgestuurd. Al een tijdje werkten een aantal knopjes niet meer goed, ik moest ze steeds dieper indrukken. Nu werkten alleen het joystickje en de "goto" knop nog een beetje dus werd het tijd er iets aan te doen. Ik heb hem 1,5 jaar geleden bij FuturumshopCom gekocht dus had nog garantie. Bij Futurumshop was het probleem "niet bekend" maar ik had hier op het forum toch al meer gelezen over dergelijke problemen, of knopjes waarbij het rubber was gescheurd. Ik mocht mijn apparaat direct naar de importeur, HollandNautic sturen.

Dus nu even niet cachen helaas, of samen met de buren op pad.

Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren.... ;)

 

Vreemd dat ze het probleem niet kennen, er moet namelijk een rubber matje in je GPS vervangen worden. Ik heb ook wel eens iets terug gestuurd naar Holland Nautic en daar werd inderdaad de verzendkosten keurig van betaald. Duurde uiteindelijk een maand voor ik de GPS terug had, maar het probleem was iets anders dan jij nu hebt, dus moest de GPS terug naar de fabrikant in Frankrijk. De meeste dingen repareren ze gewoon zelf bij Holland Nautic.

Geplaatst

Ik stuur morgen mijn 200 op, het zal me benieuwen hoelang het duurt.

haxepaxe

  • 2 weeks later...
Geplaatst

Ik wacht nu al ruim 2 weken, maar nog niets terug. Vandaag maar even gemaild hoe het zit, want ik hoor ook helemaal niets. Het zou best fijn zijn als ze even door zouden geven wat er met mij GPS'je gaat gebeuren. Ik mis hem wel, van cachen komt nu niet veel :beerchug:

Geplaatst

Kreeg vandaag een mailtje terug, het gaat 3-4 weken duren want mijn apparaat moet terug naar de fabriek. AARGHH dus niet cachen in de carnavalsvakantie! Ik moet zolang een andere hobby zoeken of een apparaatje lenen! ;):P;)

Geplaatst
dus niet cachen in de carnavalsvakantie! Ik moet zolang een andere hobby zoeken

Ha, dan heb je tijd om carnaval te gaan vieren. Dat gaat heel goed zonder gps, dat weet ik uit ervaring :lol: . Overigens zwaar waardeloos dat al die eXploristen nu kapot gaan! Ik weet al wat ik nooit meer koop!

Geplaatst

10 januari apparaatje opgestuurd. vandaag even gebeld hoe het er voor staat: wordt opgestuurd naar fabrikant en kan wel 4 a 5 weken duren.

Geplaatst

Ook wij hebben een weigerend knopje op onze Magellan, en daarom gisteren maar even met Holland Nautic gebeld over wat te doen.

Zij zeiden daar dat ik rekening moet houden met drie tot vier weken tijd dat ik mijn GPS kwijt ben. Als ze het zelf kunnen repareren, kan het sneller, maar de man die ik sprak zei ook dat het steeds vaker voorkomt dat een GPS terug moet naar de fabriek. Dan hebben ze die drie tot vier weken zeker nodig...

Dat wordt afkicken dus...

  • 4 weeks later...
Geplaatst

Gisteren even met gebeld hoe het met m'n gps staat. Hij ligt nu bij fabrikant in Tjechië en het kan nog wel tot de eerste weken van maart duren eer ik het terug krijg.

Het blijft dus nog een tijd afzien, vooral met het mooie cache weer afgelopen weekenden. Het duurt toch wel erg lang zo'n reparatie, al vanaf 10 jan. j.l.

B)

Maar ja nog even volhouden.

groet Gerrit van haxepaxe

  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...