Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Verkeers bord cache:zoek in de omgeving verkeersborden met een getal bv 30 km,70 km 120 km,4,5 ton

hoogte van een tunnel of viadukt.

verboden toegang van 19.00 uur tot 7.00 uur.

Heb je deze gevonden neem dan van deze plaatsen het coordinaat.

De volgorde kun je zelf bepalen in de telopen,fietsen of met de auto te volgen route.

kijk of je met passen en meten of natuurlijk rekenen een coordinaat kunt maken wat je in eerste intstantie

hebt gebruikt voor de eind cache.

Is dit iets voor jullie veel suc6.

Vind je het niets ook goed.

groeten tuitje.

Geplaatst

Misschien is het een idee om in andere caches een aanwijzing achter te laten???

Is al eens toegepast, zie Coincache

En het omgekeerde ook, lokatie bekend maar je moet er iets in terugstoppen om te mogen loggen: Oliva's retourbox

Dit is wel weer een TB.

Ik bedoel meer een soort van visitekaartje of iets dergelijks.

In ieder geval iets wat in de cache moet blijven,.

Geplaatst
Dit is wel weer een TB.

Doet mij in eens denken aan handshake van gpsgek... en die is op telossen....nee dan is de clou weg

Geplaatst
Dit is wel weer een TB.

Je hebt de cachepagina niet helemaal goed gelezen geloof ik. Er zijn inderdaad ook 4 TB's met de coordinaten, maar er worden daarnaast steeds houten muntjes in caches gedropt die niet trackable zijn. Die houten muntjes bedoelde ik als aanwijzing die achtergelaten wordt in andere caches.

En dan nu een voorbeeld van een cache die de oplossing van een andere cache bevat : Hulplijn - Zwart Vlak

Geplaatst (bewerkt)
ik zie nog steeds niet veel ideeë voor nieuwe caches.

Of weet niemand iets leuks? :)

Tot op heden is de oogst inderdaad mager. Het is duidelijk dat de muzen niet gecharmeerd zijn van geocaching. Misschien is het 'nerd' of 'geek' gehalte te hoog. Je zou verwachten dat zo'n draadje de sluizen zou openen. Helaas :thumbdown:

Goed. Wie heeft dan een idee om de muzen gunstig te stemmen, zodat er een stortvloed van ideeën ontstaat?

We hebben het dan niet over wat jij voor ideeën hebt toegepast, omdat het dan een SPOILER draadje wordt en DAT IS NIET DE BEDOELING. Samengevat: We verwijzen niet naar caches om een OEPS te voorkomen.

Het is algmeen, zodat iedereen daar uit kan putten. Zo nu het nog eens in andere bewoording is gezegd:

Wie durft?

bewerkt door Ketelbinkje
Geplaatst

Of weet niemand iets leuks? :)

Tot op heden is de oogst inderdaad mager. Het is duidelijk dat de muzen niet gecharmeerd zijn van geocaching. Misschien is het 'nerd' of 'geek' gehalte te hoog. Je zou verwachten dat zo'n draadje de sluizen zou openen. Helaas :thumbdown:

Goed. Wie heeft dan een idee om de muzen gunstig te stemmen, zodat er een stortvloed van ideeën ontstaat?

We hebben het dan niet over wat jij voor ideeën hebt toegepast, omdat het dan een SPOILER draadje wordt en DAT IS NIET DE BEDOELING. Samengevat: We verwijzen niet naar caches om een OEPS te voorkomen.

Het is algmeen, zodat iedereen daar uit kan putten. Zo nu het nog eens in andere bewoording is gezegd:

Wie durft?

Denk je niet dat het wellicht zo is, dat degene die een goed idee heeft, dat liever voor zichzelf houdt.

Om evt. zelf een cache weg te leggen met dat idee? ooit?

Dat je met dit draadje dus wellicht aan het SPOILEN bent voor TOEKOMSTIGE caches, als je die ideeen hier rondbazuint?

zomaar een idee... :ph34r:

Geplaatst (bewerkt)

Cache (bones) of te wel botten.

We nemen leuke route we plaatsen op diverze plaatsen kokertjes met een afbeelding van een bot van het menselijk lichaam op een geplastificeerd plaatje.

Op de uitdraai staan de meer keuze plaatjes van diverse botten maak een keuze.

Na het aflopen van de route verkrijg je dus diverse getallen maak de vragen zo met de uitkomst dat het thuis niet is op telossen.

Dus verkrijg je het eind coordinaat.

Op de eind lokatie vertop je een mooi GROOT bot .

Als je handig bent kun je dit zelf wel maken.

Neem 3 dikke platen multy plek schroef deze op elkaar .

Zaag met een dekopeerzaag de vorm van een bot uit.

Maak met een vijl of rasp de scherpe randen rond en vorm het hout om tot bod.

Schroef hierna de platen los neem de middelste plaat en zaag daar de binnenkant uit.

Nu ontstaat er dus een mooie bergplaats voor je logboekje.

Schroef de onder er middelste plaat weer op elkaar.

Neem de derde plaat en schroef hier 2 of 3 scharniertjes op en schroef vervolgens de scharniertjes weer vast aan het midden stuk.

Je hebt dus nu een bot dat open kan net als een kistje.

Schilder het geheel en verstoppen maar.

Vind je dit een leuk ideeë veel suc6 ermee.

Je kunt natuurlijk ook het een en ander aanpassen.

Neem voor het onderwerp het thema vlinders en maak een mooi vlinder van houd of kunstof.

Het is wel handig als je een beetje kreatief bent.

Groeten tuitje. :thumbdown:

bewerkt door tuitje
Geplaatst
En dan nu een voorbeeld van een cache die de oplossing van een andere cache bevat : Hulplijn - Zwart Vlak

Zwart vlak is erg leuk!

Vooral zonder Hulplijn!

Antarctica

Geplaatst (bewerkt)

Of weet niemand iets leuks? :yes:

Hmmm, is het niet zo dat als je zelf geen idee hebt je beter maar niet een cache kunt leggen?

De inspiratie moet wel vanuit jezelf komen hoor.

Jatten kunnen we allemaal.

En kijk anders eens op buitenlandse fora rond, daar kun je ook een hoop inspiratie opdoen. :yes:

BTW tuitje, je smilie is best een leuk idee, wel een beetje bewerkelijk :yes:

bewerkt door Kiddooz
Geplaatst

Of weet niemand iets leuks? :yes:

Hmmm, is het niet zo dat als je zelf geen idee hebt je beter maar niet een cache kunt leggen?

De inspiratie moet wel vanuit jezelf komen hoor.

Jatten kunnen we allemaal.

En kijk anders eens op buitenlandse fora rond, daar kun je ook een hoop inspiratie opdoen. :yes:

Ik heb zelf nu 14 cache`s liggen en zijn op 1 na allemaal op een apparte manier verstopt.

Ik hoef zelf gèèn ideeën van andere te krijgen die heb ik zelf genoeg.

Maar mischien zijn er geocachers die er zelf niet op kunnen komen en die wil ik best helpen.

:yes:

• 1 month later...
Geplaatst

Hoe denken jullie over het maken van treinkosten om weer bij het beginpunt (auto) te komen. (€ 5,00 pp)

Dit komt natuurlijk door een lange tocht van zo'n 30 km.

Ik hoor het graag van jullie.

Groeten Bertien.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...