GeoVlinder Geplaatst 31 juli 2009 Geplaatst 31 juli 2009 Hoi Pieleplint, Welkom! En gefeliciteerd met je eerste vondsten. Als je trads. al leuk vind, kan ik je adviseren eens een paar multi's te doen, dan zie je nog veel meer moois. En dan zijn er nog meer varianten! En als je denkt nu al veel gezien te hebben, dan hoor ik je graag nog eens over 3 jaar en honderden verschillende soorten caches verder. Ook hier geld, hoe meer je weet, hoe meer je beseft hoe weinig je weet. Je ideeën zijn goed bedoeld, maar inderdaad al vaker geopperd en eindeloos over gediscussieerd. Eigenlijk kan ik je alleen maar adviseren, een goed begin begint bij jezelf. Kijk hoe jij de beste cacher kan zijn, door je netjes aan de regels te houden en respect te hebben voor de natuur en mocht je ooit een cache gaan leggen, kijken hoe je daar een kwaliteitscache van kan maken. Als je de zoekfunctie gebruikt, zoals al eerder geadviseerd, kan je heel veel discussies en meningen over kwaliteit vinden, maar je zal geen eenduidig antwoord kunnen vinden. Natuurlijk hadden de reacties vriendelijker kunnen zijn, maar je kan ook naar je eigen aandeel kijken. Jij komt nieuw in een groep van duizenden die al jaren draait en roept bijna meteen dat het wellicht beter kan/anders zou moeten, ipv eerst uit te zoeken of te vragen of er niet al eens over is nagedacht. Wellicht heb je het zo wel bedoeld, maar door je formulering komt het wellicht niet zo over en daardoor wat heftige reacties. Maar blijf vooral meedenken, wat mij betreft. Er zijn er een heleboel voorstanders van meer kwaliteit (als dat al te omschrijven valt), maar dat betekend ook meer regeltjes en daar zijn weer een heleboel mensen tegen. Eindeloze discussie en je mag die best opnieuw beginnen, maar heeft weinig nut vrees ik. Gelukkig ben je vrij te kiezen welke caches je doet en je kan ze ook kiezen op kwaliteit en de rest laten liggen. Verder is het rippen van caches in mijn ogen onbegrijpelijk, op welke manier dan ook. Van andermans spullen blijf je af!!! Als je hem niet goed vind, doe hem niet, of stel voor om hem samen met de eigenaar te pimpen. Maar ik kan me niet voorstellen dat verveling kan lijden tot een cache-rip. Succes met cachen, veel plezier met lezen en natuurlijk mag mensen erop aanspreken als je hun reactie niet prettig vind, maar kijk ook altijd even of je zelf goed leest en reageert. Laat je niet afschrikken, leer de mensen eerst een beetje kennen. En misschien schiet mijn reactie je ook wel in het verkeerde keelgat, bij voorbaat dan mijn excuses. groetjes GeoVlinder
Team GeNeRaL Geplaatst 31 juli 2009 Geplaatst 31 juli 2009 Als je trads. al leuk vind, kan ik je adviseren eens een paar multi's te doen Bedankt voor jouw reactie, wellicht onnodig, maar ik wil nog niet een cache leggen, dat schreef ik ook niet. Ik zal zeker multi's doen. Ik geloof graag dat je na 3 jr nog steeds de raarste dingen zal tegen komen. Wbt respect voor de natuur zal ik dit zeker hebben. Ik ben ook niet anders gewend btw, maar dit terzijde. Het zal de interpretatie verschil wel zijn, het is/was een goed bedoelde reactie. Ik ben dit soort reacties niet gewend iig, waar ik tot nu toe geweest ben. Gelukkig ben je vrij te kiezen welke caches je doet en je kan ze ook kiezen op kwaliteit en de rest laten liggen. Mij maakt het niet zo uit, ik houd van een uitdaging mbt het zoeken. Ook een trad. is leuk, zolang in mijn ogen de cacheplek maar interessant/leuk is, dit kan voor iedereen natuurlijk weer wat anders zijn. Voor mij is alles nog nieuw iig. Dus zal het ook wel leuk blijven vinden, alhoewel ik een voorkeur heb. Verder is het rippen van caches in mijn ogen onbegrijpelijk, op welke manier dan ook. Van andermans spullen blijf je af!!! Eens, zo was ik vandaag bij een cache die geript was, daardat een eerdere geocacher deze helaas niet verstop had en in het zicht geplaatst had. Succes met cachen, veel plezier met lezen en natuurlijk mag mensen erop aanspreken als je hun reactie niet prettig vind, maar kijk ook altijd even of je zelf goed leest en reageert. Laat je niet afschrikken, leer de mensen eerst een beetje kennen. Dat gaat wel goed komen. En misschien schiet mijn reactie je ook wel in het verkeerde keelgat, bij voorbaat dan mijn excuses. Nee hoor, ik vind dit een normale reactie exc, is dus niet nodig in deze. Gr Pieleplint
Remunj Geplaatst 1 augustus 2009 Geplaatst 1 augustus 2009 Wel jammer dat er op deze manier "de grond" in getrapt wordt!! Wat respectvolle antwoord was hier meer op zijn plaats geweest. Wellicht een welkom! Dat zie ik nl op de meeste forum's. Jammer! Maargoed op dit forum zal een newby zich niet snel thuis voelen door dit soort reacties! Het is/was goed bedoeld. Je hebt gelijk, de vriendelijkheid druipt van sommige reactie weer behoorlijk af. Ik kan mij best voorstellen dat een newby zich na zo'n reactie hier niet meer lekker bij zal voelen en besluiten om dan maar weg te blijven. Dat het niet haalbaar zal zijn was ook op een andere manier duidelijk te maken. Maar daar hebben de oudjes schijnbaar lak aan. Jammer dat het steeds weer zo gaat.
DoS Geplaatst 1 augustus 2009 Geplaatst 1 augustus 2009 Het gaat er toch om de kwaliteit te waarborgen! Ik opper een idee, als je goed leest staat er in mijn topic dat IK vind dat ik GEEN ervaren cacher ben, jij bent een ervaren cacher blijkt uit jouw reactie. Wel jammer dat er op deze manier "de grond" in getrapt wordt!! Wat respectvolle antwoord was hier meer op zijn plaats geweest. Wellicht een welkom! Dat zie ik nl op de meeste forum's. Jammer! Maargoed op dit forum zal een newby zich niet snel thuis voelen door dit soort reacties! Het is/was goed bedoeld. Tsja daar heb je gelijk in, de "bejaarde" geoketsjers hier stampen bijna iedere niewbeeee de grond in. In ieder geval alsnog een welkom van mij, en beleef plezier aan je hobby. Doe wat je leuk vindt en erger je niet aan die ouwe hap hier. Suc6 met geocachen! (en ook op 't forum)
Geopatra Geplaatst 1 augustus 2009 Geplaatst 1 augustus 2009 Het gaat er toch om de kwaliteit te waarborgen! Ik opper een idee, als je goed leest staat er in mijn topic dat IK vind dat ik GEEN ervaren cacher ben, jij bent een ervaren cacher blijkt uit jouw reactie. Wel jammer dat er op deze manier "de grond" in getrapt wordt!! Wat respectvolle antwoord was hier meer op zijn plaats geweest. Wellicht een welkom! Dat zie ik nl op de meeste forum's. Jammer! Maargoed op dit forum zal een newby zich niet snel thuis voelen door dit soort reacties! Het is/was goed bedoeld. Tsja daar heb je gelijk in, de "bejaarde" geoketsjers hier stampen bijna iedere niewbeeee de grond in. In ieder geval alsnog een welkom van mij, en beleef plezier aan je hobby. Doe wat je leuk vindt en erger je niet aan die ouwe hap hier. Suc6 met geocachen! (en ook op 't forum) Wat zijn er toch tere, kwetsbare zieltjes onder het geocachevolkje . En wat zijn mensen met een eigen mening en die vanuit een grotere bagage reageren toch een lompe boeren. Kom nou toch met dat gejammer. Als iets je niet aanstaat dan zeg/schrijf je dat. Dat geldt zowel voor "oude bromberen" als voor "jonge broekjes". Dat geeft meer duidelijkheid dan al dat verhullende gedoe. Die duidelijkheid is nmm. heel wat anders dan "de grond instampen" . En: een onzinnig idee is en blijft een onzinnig idee of je ouwe knar bent of groentje. Dat maakt niet uit, hoor. Pieleplint weet nu precies hoe over zijn idee gedacht wordt en werd. En dat het niet origineel is. Maar verder is hij nog steeds welkom ! Geopatra.
Remunj Geplaatst 1 augustus 2009 Geplaatst 1 augustus 2009 (bewerkt) Het gaat er toch om de kwaliteit te waarborgen! Ik opper een idee, als je goed leest staat er in mijn topic dat IK vind dat ik GEEN ervaren cacher ben, jij bent een ervaren cacher blijkt uit jouw reactie. Wel jammer dat er op deze manier "de grond" in getrapt wordt!! Wat respectvolle antwoord was hier meer op zijn plaats geweest. Wellicht een welkom! Dat zie ik nl op de meeste forum's. Jammer! Maargoed op dit forum zal een newby zich niet snel thuis voelen door dit soort reacties! Het is/was goed bedoeld. Tsja daar heb je gelijk in, de "bejaarde" geoketsjers hier stampen bijna iedere niewbeeee de grond in. In ieder geval alsnog een welkom van mij, en beleef plezier aan je hobby. Doe wat je leuk vindt en erger je niet aan die ouwe hap hier. Suc6 met geocachen! (en ook op 't forum) Wat zijn er toch tere, kwetsbare zieltjes onder het geocachevolkje . En wat zijn mensen met een eigen mening en die vanuit een grotere bagage reageren toch een lompe boeren. Kom nou toch met dat gejammer. Als iets je niet aanstaat dan zeg/schrijf je dat. Dat geldt zowel voor "oude bromberen" als voor "jonge broekjes". Dat geeft meer duidelijkheid dan al dat verhullende gedoe. Die duidelijkheid is nmm. heel wat anders dan "de grond instampen" . En: een onzinnig idee is en blijft een onzinnig idee of je ouwe knar bent of groentje. Dat maakt niet uit, hoor. Pieleplint weet nu precies hoe over zijn idee gedacht wordt en werd. En dat het niet origineel is. Maar verder is hij nog steeds welkom ! Geopatra. Duidelijkheid kan ook op een andere manier/schrijfwijze gegeven worden en niet gelijk de grond in getrapt worden. Het kan natuurlijk ook zijn dat je het clubje klein en beperkt wilt houden, maar dat is net zo schadelijk. Vertel wat je wil op een nette en duidelijke wijze, zonder grof te worden. Ik weet soms heb ik er ook last van, maar even tellen kan daar mooi bij helpen. 1 augustus 2009 bewerkt door Remunj
Geopatra Geplaatst 1 augustus 2009 Geplaatst 1 augustus 2009 Duidelijkheid kan ook op een andere manier/schrijfwijze gegeven worden en niet gelijk de grond in getrapt worden.Het kan natuurlijk ook zijn dat je het clubje klein en beperkt wilt houden, maar dat is net zo schadelijk. Vertel wat je wil op een nette en duidelijke wijze, zonder grof te worden. Ik weet soms heb ik er ook last van, maar even tellen kan daar mooi bij helpen. Je mist de pointe blijkbaar: Vertel wat je wil op een nette en duidelijke wijze, zonder grof te worden. als dat al als niet netjes en grof ervaren wordt is er echt sprake van heeel tere zieltjes. Maar ja, net als bij de discussies over kwaliteit zullen we er dan ook wel niet uitkomen wat de definitie van grof is ...... ! Jammer. Geopatra.
Remunj Geplaatst 1 augustus 2009 Geplaatst 1 augustus 2009 Duidelijkheid kan ook op een andere manier/schrijfwijze gegeven worden en niet gelijk de grond in getrapt worden.Het kan natuurlijk ook zijn dat je het clubje klein en beperkt wilt houden, maar dat is net zo schadelijk. Vertel wat je wil op een nette en duidelijke wijze, zonder grof te worden. Ik weet soms heb ik er ook last van, maar even tellen kan daar mooi bij helpen. Je mist de pointe blijkbaar: Vertel wat je wil op een nette en duidelijke wijze, zonder grof te worden. als dat al als niet netjes en grof ervaren wordt is er echt sprake van heeel tere zieltjes. Maar ja, net als bij de discussies over kwaliteit zullen we er dan ook wel niet uitkomen wat de definitie van grof is ...... ! Jammer. Geopatra. Ik wil niet grof zijn, maar lees eerste je reactie op het voorstel eens door. Je laat daar toch duidelijk en op een niet mis te verstane wijze merken dat de persoon eerst eens moet beginnen met logisch denken. Weet jij dan wat de persoon in kwestie dacht en of dat niet logisch was? Ik niet, ik kan geen gedachte lezen. Mijn zieltje is niet teer hoor, daar hoeft niemand zich zorgen of bang over te maken. Trouwens huilen is ook niet nodig, het heeft hier namelijk geen pijn gedaan, en zielig ben ik al helemaal niet, maar dat heb je volgens mij al gemerkt. Even goeie vriendjes.
GeoVlinder Geplaatst 1 augustus 2009 Geplaatst 1 augustus 2009 Dan heb ik volgens Geopatra een heel teer zieltje. Raar toch dat ik bij communicatie lessen hele andere dingen heb geleerd, dan dat het aan het tere zieltje van de ontvanger ligt. Het gaat er vaak niet alleen om wat je zegt, maar vooral ook hoe je het zegt.
@rend Geplaatst 1 augustus 2009 Geplaatst 1 augustus 2009 Communiceren, wat een mooi vak is dat toch en ik heb het gevoel dat er nog veel bijgeleerd moet worden. Op het gebied van communiceren dan bedoel ik .
Geopatra Geplaatst 1 augustus 2009 Geplaatst 1 augustus 2009 Dan heb ik volgens Geopatra een heel teer zieltje.Raar toch dat ik bij communicatie lessen hele andere dingen heb geleerd, dan dat het aan het tere zieltje van de ontvanger ligt. Het gaat er vaak niet alleen om wat je zegt, maar vooral ook hoe je het zegt. Klopt, maar blijkbaar heeft niet iedereen dezelfde gedachten en gevoelens over wat duidelijk, omfloerst, bot, lomp, lief en/of aardig is. Dus over "hoe" je iets zegt. Dat geldt voor zowel de zender als de ontvanger. Nu wordt schijnbaar verwacht dat de zender degene moet zijn die zich altijd maar aanpast aan de ontvankelijkheid van de mogelijke ontvanger. Anders raakt de ontvanger wellicht wel eens ontriefd of zo. Dat diezelfde ontvanger vooraf als zender een bericht zond dat bijvoorbeeld mij als onvanger "ontriefde" omdat hij geen rekening hield met mijn mogelijke kwetsbaarheden telt al niet meer mee. Dus dan komen we doorredenerend in een kip/ei situatie. En zo kun je doorgaan. Zolang er over begrippen en uitdrukkingen geen eensluidende afspraken/definities zijn ,blijven persoonlijke factoren de toon bepalen van zenden en ontvangen in communicatie en moeten beiden daar mee leren leven. Praten en schrijven als een politicus (veel woorden, geen boodschap) is weinigen gegeven. We moeten maar van elkaar accepteren dat we niet hetzelfde zijn, met al zijn voor- en nadelen. Geopatra.
GeoVlinder Geplaatst 1 augustus 2009 Geplaatst 1 augustus 2009 Je kan toch ook zeggen dat iemands je reactie je niet aan staat, ipv een zelfde soort reactie terug te geven? Dan geef je diegene een kans het beter te formuleren en dan kan je daar op reageren.
Bloodwoosj Geplaatst 1 augustus 2009 Geplaatst 1 augustus 2009 ...knip... We moeten maar van elkaar accepteren dat we niet hetzelfde zijn, met al zijn voor- en nadelen. Geopatra. Precies. En de overtreffende trap van die verschille te accepteren is er ook nog rekening mee te houden en je dus te kunnen voorstellen dat wat jou niet kwetst een ander wel kan kwetsen / tegen de borst stuiten. Ik kan me de reactie en het gevoel van Pieleplint als nieuwkomer op dit forum wel voorstellen. Vind het overigens raar dat toen ik in het draadje van ik meen Twin Peaks over kwaliteitsverbetering eenzelfde voorstel deed (ik noemde het toen "pre-reviewers") niet afgefakkeld werd. Maar dat mag alsnog natuurlijk Greetz Bloodwoosj.
Team GeNeRaL Geplaatst 2 augustus 2009 Geplaatst 2 augustus 2009 Je hebt gelijk, de vriendelijkheid druipt van sommige reactie weer behoorlijk af. Ik kan mij best voorstellen dat een newby zich na zo'n reactie hier niet meer lekker bij zal voelen en besluiten om dan maar weg te blijven.Dat het niet haalbaar zal zijn was ook op een andere manier duidelijk te maken. Maar daar hebben de oudjes schijnbaar lak aan. Jammer dat het steeds weer zo gaat. Ja helaas, maar goed deze "mensen" heb je er helaas ook bij. Het zij zo... als dit soort personen deze kant uit willen prima, ik reageer er niet meer op, laat ze lekker en respectvol in hun eigen waarde..... Gr Pieleplint
Team GeNeRaL Geplaatst 2 augustus 2009 Geplaatst 2 augustus 2009 In ieder geval alsnog een welkom van mij, en beleef plezier aan je hobby. Doe wat je leuk vindt en ergerje niet aan die ouwe hap hier. Suc6 met geocachen! (en ook op 't forum) Dat gaat zeker goed komen, en ik erger me niet al te snel hoor dus dat zit wel goed. Ik vind het gewoon jammer dat het zo moet. Het zal er hier wel bij horen?
Aanbevolen berichten