Spring naar bijdragen

Terrein sterren


Wij Drie

Aanbevolen berichten

Hallo groep,

 

Ons team bestaat uit drie personen (onze naam gaf al een hint) waarvan de jongste nu 4 1/2 maand is. Hij zit dus nog in een kinderwagen. Wij moeten dus vooraf goed opletten of de cache met een wagen te doen is. De terreinsterren geven meestal een aanwijzing MAAR niet niet altijd.

 

Zo heeft bijvoorbeeld Blub één terreinster. Hij is echter niet te doen met een kinderwagen/rolstoel. :blush:What to Say heeft tweeenhalve terreinsterren maar alleen de laatste 100 meter moet je improviseren. De rest van de route is goed te doen. Nog een voorbeeld: Fun Toys heeft twee sterren terwijl slechts de laatste twee meter niet te doen is voor kinderwagen/rolstoel. Geen enkel probleem dus met Fun Toys wat betreft de bereikbaarheid. :D

 

Staat er ergens iets vast over die terreinsterren en de bereikbaarheid van de cache voor kinderwagens en rolstoelen? Kunnen we anders via een kleine discussie tot een uitspraak komen?

 

Tot cache,

Team Wij Drie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wij hebben hetzelfde probleem. Meestal vraag ik, bij twijfel, de eigenaar van de cache of de cache te doen is met wandelwagen. Vaak is het wat improviseren maar dan zijn echt wel een hoop caches te doen met wandelwagen. Vijfheren, Moddermonster en Ins Blaue Hinein hebben we zo gevonden

Overigens hebben wij Blub zonder probleem met wandelwagen gevonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het ontbreken van dergelijke terrein informatie bij geocaches is iets wat wereldweid speelt. In Engeland is daarom een initiatief gestart om informatie over bereikbaarheid gestruktureerd vast te leggen.

Dit heeft geleid tot een website waar je voor de caches die je plaats overzichtelijk weer kan geven hoe het gesteld is met de bereikbaarheid.

Als ieder van ons nu deze informatie vult en een link op zijn/haar cachepagina zet, dan is altijd duidelijk hoe bereikbaar de cache is. :blush:

 

Je vindt meer info op de site http://www.britishideas.com/geocaching/handicap.php.

 

BigBird :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die pagina ziet er schitterend uit! Handig om in te vullen en er rolt een mooie lapje tekst/html uit.

Het lijkt me ook voor wandelwagenduwers (is toch inderdaad bij het cachen ook een soort van "handicap") prima bruikbaar om af te schatten.

 

Ik heb het eens in zitten vullen voor onze 12 Steden 13 Ongemakken (Nijmegen) en binnenkort gaan we deze ook eens echt doen met een rolstoel. Aan de hand van deze twee gegevens zal ik eens kijken om de info erbij te zetten. Voor nu alvast even: deze cache komt in totaal ongeveer neer op 6.5km (auto tot auto). Er zit in het centrum van Nijmegen wel wat hoogteverschil, wat alleen wat problemen oplevert als je een paar trappen moet nemen. Die vallen echter allemaal te omzeilen. De langste helaas alleen met een redelijk grote boog, maar ja... dat is niet voor niets de langste trap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Enige tijd geleden hebben wij ook nagedacht over mogeliijkheden om extra informatie zoals bereikbaarheid, begaanbaarheid en tekengevaar weer te geven op cachebeschrijvingen. Daartoe hebben we een set iconen gemaakt die we bij onze eigen caches gebruiken. Zie bijvoorbeeld: De Wieden. De volledige lijst iconen is te zien op onze website. Als je meer wilt weten, neem dan even contact met ons op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het icoontje voor 'pas op teken' een overbodige is. Op ELKE lokatie waar begroeiing is, ook al is het alleen maar wat hoog gras, moet je rekening houden met teken. En dat ongeacht de ervaring van anderen. Want namelijk juist de keer dat je denkt dat het ergens qua teken wel meevalt en je minder alert zou raken, is de keer waar je het meest kans maakt om er eentje te lang niet op te merken. (De eerste 24 uur zijn van groot belang om hem nog gemakkelijk en zonder al teveel risico op besmetting te kunnen verwijderen.)

Wat mij betreft geldt dus dat elk gebied altijd even verdacht is, los van het feit of er ooit wel of niet teken gesignaleerd zijn, tenzij het een stadscache betreft zonder begroeiing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gister liep ik toevallig tegen de engelstalige variant aan: The Selector. Hier kan je aangeven welke icons je wil en wordt HTML gegenereerd. Zie dit voorbeeld.

 

Femke & Sandor schrijven op hun site met de iconen:

Omdat we veel tijd en moeite hebben gestoken in het realiseren van dit idee verzoeken we mensen die geinteresseerd zijn en de iconen ook graag willen gebruiken eerst contact met ons op te nemen.

Wordt hiermee bedoeld dat er een soort copyright op zit? Ik ben bang dat icons die op het net staan vrijelijk gebruikt zullen worden!

 

Maar ik ben zeker geinteresseerd in gebuik van deze Nederlandse iconen. Laat maar weten wat de voorwaarden zijn.

 

En zien jullie mogelijkheden om de bijbehorende HTML dynamisch te genereren voor gekozen iconen (zoals bij The Selector en de Handicap Accessibility Guideline Generator?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het icoontje voor 'pas op teken' een overbodige is. Op ELKE lokatie waar begroeiing is, ook al is het alleen maar wat hoog gras, moet je rekening houden met teken. En dat ongeacht de ervaring van anderen. Want namelijk juist de keer dat je denkt dat het ergens qua teken wel meevalt en je minder alert zou raken, is de keer waar je het meest kans maakt om er eentje te lang niet op te merken. (De eerste 24 uur zijn van groot belang om hem nog gemakkelijk en zonder al teveel risico op besmetting te kunnen verwijderen.)

Wat mij betreft geldt dus dat elk gebied altijd even verdacht is, los van het feit of er ooit wel of niet teken gesignaleerd zijn, tenzij het een stadscache betreft zonder begroeiing.

Volgens mij betekend dit juist dat er altijd een duidelijke waarschuwing gegeven moet worden als er ook maar een kleine kans is. Dan is de kans kleiner dat je vergeet te checken of je teken hebt opgelopen. Voor je begint zie je de waarschuwing en als je je log in gaat voeren wordt je er weer op gewezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan nooit kwaad als je er nog eens op gewezen wordt dat een tekenbeet mogelijk in het verschiet ligt.

Wat betreft de iconen: wij zijn geinteresseerd in het draagvlak voor dit idee, vandaar dat we graag willen weten wie er gebruik van willen maken. Copyright is weer een ander verhaal, maar het lijkt ons logisch dat de maker van iets ook copyright heeft op het gemaakte, behalve als diegene het copyright expliciet uit handen geeft. Hier zijn onze richtlijnen: laat ons weten dat je de iconen wilt gebruiken, en link naar de plaatjes-bestanden direct vanaf onze website (klik op gewenste icoon met rechtermuisknop en selecteer properties voor de link). Dit heeft als voordeel dat we plaatjes kunnen wijzigen als het nodig is, en nieuwe kunnen toevoegen, zonder dat de uniformiteit verloren gaat. We hebben ook een enorme lijst iconen met verschillende routelengtes, dus laat ons weten of je nog extra info nodig hebt om met de iconen aan de slag te gaan.

We zullen spoedig eens kijken of we een formulier kunnen maken zodat je de code kunt knippen en plakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als we dan toch zo graag willen waarschuwen voor alles waar we

mee te maken kunnen krijgen als we de 'gevaarlijke' natuur in trekken,

dan ook maar meteen voor: hondsdolheid, uitvallende eksters, SARS,

muggen, vallend vogelpoep, windvlagen, laaghangende takken,

opwaaiend zand, uitstekende boomwortels en natuurlijk ook voor

op hol geslagen paarden, want die houden echt nergens rekening mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt nou wel op je dingetje getrapt zijn, maar je moet toch

ook beseffen, dat dit nou niet de plek is om te waarschuwen

tegen alle mogelijke risico's die gelopen zouden kunnen worden.

Het idee ontstaat zo langzamerhand dat je absoluut een teek

opgelopen hebt als je een bos uitkomt. Dat is niet zo.

Als je er eentje oploopt, kan (kan, hoeft niet) dat vervelend uitpakken.

Maar dat is met veel dingen zo. Laten we mekaar nou geen ellende

aanpraten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Staat er ergens iets vast over die terreinsterren en de bereikbaarheid van de cache voor kinderwagens en rolstoelen? Kunnen we anders via een kleine discussie tot een uitspraak komen?

 

Naar mijn mening raken we de draad van dit verhaal kwijt, of hebben wij iets gemist?

 

Groetjes Ruud & Marja :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat ik het dan iets anders formuleren:

 

Gaan wij er goed van uit dat wanneer je gebruik moet maken van wielen (kinderwagen of rolstoel), je niet verder moet kijken dan caches met meer dan twee terreinsterren?

 

En dan natuurlijk de uitzonderingen daarop. Kent iemand een 3 of meer terreinsterren cache die met wielen te doen is? Of het tegenovergestelde: caches met twee of minder terreinsterren die absoluut niet te doen zijn? Bijvoorbeeld:

<SPOILER MODE>

Blub, waarbij zo'n 800 a 900 meter door de uiterwaarden gereden moet worden. Het terrein is zo hobbelig dat het kindermishandeling is om daar te rijden. Bovendien is het bij hoog water / veel regen erg blub. :ph34r:

</SPOILER MODE>

 

Tot cache

Team Wij Drie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Wij Drie en alle andere cacers die gereageerd hebben,

 

Ik ben van mening dat het gewoon vermeld moet worden in de omschrijving. Icoontjes zijn een goed indicatie maar meer ook niet. Wat doe je weer met twijfelgevallen?

 

Onze eerste cache, die jullie ook gelopen hebben, staat gewoon omschreven dat op een gegeven ogenblik moeders of geemancipeerde vaders met een wandelwagen maar even een andere route terug moeten kiezen. Zo moet het in mijn ogen ongeveer. Ook hebben wij in de hint iets staan dat er voor zorgt dat je geen gevaar loopt door een kant op de gaan waar je de kans loopt weg te glijden.

 

De cacheplaatser is on zoverre verantwoordelijk dat de cacher die zijn cache wil doen, weet waar hij/zij aan begint. Is het te doen met kinder of wandelwagens, met kleine kinderen, is er kans op een gevaarlijke verkeerssituatie, mogen honden wel mee of niet, hoeveel kilometer is het wandelen? enz enz. Zo zijn er vast wel meer te bedenken.

 

Ik heb geen kleine kinderen maar in vind dat cachers met kleine kinderen moeten weten waar ze aan beginnen en dat moet in de omschrijving staan.

 

Als ik bijvoorbeeld lees dat honden niet zijn toegestaan, kom ik niet. Het is frustreren een cachte willen doen, er een paar uur voor te rijden en dan merken dat je de hond moet achterlaten. Zoiets kan heel gemakkelijk beschreven worden.

 

Ik denk niet dat je er vanuit moet gaan dat 2 sterren of meer betekend dat kinderwagens niet welkom zijn. Het moet duidelijk omschreven worden hoe de omgeving is en dan kunnen de ouders beslisen of ze vandaag met wij drie gaan wij beiden :ph34r:))

 

En Rovel:

 

Ik vind dat je negatief overkomt als je zegt dat we elkaar ellende aanpraten en dat dit niet de plek is om te waarschuwen. Ik vind een waarschuwing geen ellende aanpraten en dit juist wel de plek ervoor.

 

De cacheplaatser moet gewoon beschrijven wat voor omgeving het is en als het niet geschikt is voor kinderen of dat er geen honden mogen komen of dat het een route is van zoveel kilometer dat een ongetraind of minder valide cacher er wel eens te kwaad mee kan hebben, moet dat gewoon vermeld worden.

 

Ik heb verleden jaar maar een klein teekje in me gehad, daarvoor nooit, daarna nooit..... Heb behoorlijk wat antibioticakuren moeten slikken en nu, bijna een jaar later, is het nog niet beter.

Niet dat je bij ieder bos moet melden dat er kans op teken is, maar de cachers moeten zich wel bewust zijn van dat ongedierte en dat de eerste al funest kan zijn.

 

 

GRTZ

 

Kruimeldief

(Team Dauwtrappers)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...