gpsgek Geplaatst 9 januari 2007 Geplaatst 9 januari 2007 (bewerkt) Naar aanleiding van het draadje over coördinaattransformatie's kreeg ik vanmorgen de vraag of ik misschien een offline tooltje had om RD <-> WGS84 transformatie's te bewerkstelligen. Dat had ik niet, maar daar is wat aan gedaan. Bij deze is dan ook de ontwikkeling van GCTool gestart. Voorlopig heeft het programmaatje maar één functie, in de toekomst zal dat worden uitgebreid. Het programmaatje is hier te downloaden. Dit topic kan voor ideeën, bugs en andere gerelateerde meldingen gebruikt worden Suggestie's tot nu toe: - Romeinse cijfers > 5000 - Funkties uit Geotools overzetten naar dit tool zodat we maar 1 tool hoeven te gebruiken. - Opslaan van gegevens in GPX-bestanden. - Morse -> Tekst - Bij ROT13 de rotatie aanpasbaar maken. - GPXtoPOI - RRC : zoek het snijpunt van twee loxodromen, als gegeven is: tweemaal een punt en een richting 24 januari 2009 bewerkt door gpsgek
Geo-Hoppers Geplaatst 9 januari 2007 Geplaatst 9 januari 2007 (bewerkt) Zonder dat ik de programma heb gedownload, stel ik op voorhand even de volgende vragen en heb ik wat suggesties: Is het programma bedoelt te werken onder windows (XP etc.)? of kan het ook op een PDA functioneren. In dat laatste geval ( erg handig als je in het "veld" bent ) zijn er nog wel wat suggesties om toe te voegen. Bijvoorbeeld een decryptie mogelijkheid van hints, een omzetten van A=1 B=2 C=3 etc. De waarden van Romeinse cijfers en wellicht zijn er nog meer opties. In Duitsland bestaat al zo, n progrmma ppc-gc-tools genaamd, maar die past qua scherm niet op bv een PDA 6515 van HP ( Vierkant scherm ). http://www.andreasgreifeneder.com/?=downloads Ook zijn andere conversie's wellicht wel erg handig. Goed initiatief trouwens ! Ben altijd als jalours geweest op mensen die zo iets kunnen programmeren. 9 januari 2007 bewerkt door Geo-Hoppers
gpsgek Geplaatst 9 januari 2007 Auteur Geplaatst 9 januari 2007 (bewerkt) Zonder dat ik de programma heb gedownload, stel ik op voorhand even de volgende vragen en heb ik wat suggesties:Is het programma bedoelt te werken onder windows (XP etc.)? of kan het ook op een PDA functioneren. In dat laatste geval ( erg handig als je in het "veld" bent ) zijn er nog wel wat suggesties om toe te voegen. Bijvoorbeeld een decryptie mogelijkheid van hints, een omzetten van A=1 B=2 C=3 etc. De waarden van Romeinse cijfers en wellicht zijn er nog meer opties. In Duitsland bestaat al zo, n progrmma ppc-gc-tools genaamd, maar die past qua scherm niet op bv een PDA 6515 van HP ( Vierkant scherm ) Ook zijn andere conversie's wellicht wel erg handig. Goed initiatief trouwens ! Ben altijd als jalours geweest op mensen die zo iets kunnen programmeren. Omdat er al diverse tools voor de Pocket PC zijn, bijvoorbeeld software van de bruine beren en geotools, met de functie's die jij omschrijft, zal dit programmaatje zich richten op gebruik op de PC. Het programma werkt zeker onder Windows XP, waarschijnlijk onder de andere PC-versies van windows ook. Gaarne even een note als dat ook werkelijk zo is... Ik zal voor het overzicht de suggestie's verwerken in de eerste post, zodat ik later kan afstrepen! 9 januari 2007 bewerkt door gpsgek
koedeboe Geplaatst 9 januari 2007 Geplaatst 9 januari 2007 Leuk initiatief ! Ga zo door. Mocht ik nog de nodige domme opmerkingen hebben hoe eea nog mooier en fraaier wordt.... dan komen die wel!
thex Geplaatst 9 januari 2007 Geplaatst 9 januari 2007 (bewerkt) Aardig, zoiets heb ik op de PDA onder Lyme. Zeer uitgebreid, en dat hou ik nog even zo voor me. 9 januari 2007 bewerkt door thex
de Roode Lantaarn Geplaatst 9 januari 2007 Geplaatst 9 januari 2007 (bewerkt) of kan het ook op een PDA functioneren.In dat laatste geval ( erg handig als je in het "veld" bent ) zijn er nog wel wat suggesties om toe te voegen. Bijvoorbeeld een decryptie mogelijkheid van hints, een omzetten van A=1 B=2 C=3 etc. De waarden van Romeinse cijfers en wellicht zijn er nog meer opties. Volg het linkje. Gevonden op het BE forum. Het is gewoon Excel (CE) sheetje. (nou ja gewoon) Hiermee kun je op de PDA en de PC: 1. Coordinaat projecteren ahv coordinaat en koers/afstand. 2. Koers/afstand berekenen ahv twee coordinaten. 3. Snijpunt bereken van twee rechte lijnen. 4. Snijpunten bereken van 2 cirkels. 5. Hints decrypten A=N N=A 6. Morse decoderen. 7. Romeinse cijfers 8. Quintesse 9 januari 2007 bewerkt door de Roode Lantaarn
rianne Geplaatst 9 januari 2007 Geplaatst 9 januari 2007 of kan het ook op een PDA functioneren. In dat laatste geval ( erg handig als je in het "veld" bent ) zijn er nog wel wat suggesties om toe te voegen. Bijvoorbeeld een decryptie mogelijkheid van hints, een omzetten van A=1 B=2 C=3 etc. De waarden van Romeinse cijfers en wellicht zijn er nog meer opties. Volg het linkje. Gevonden op het BE forum. Het is gewoon Excel (CE) sheetje. (nou ja gewoon) Hiermee kun je op de PDA en de PC: 1. Coordinaat projecteren ahv coordinaat en koers/afstand. 2. Koers/afstand berekenen ahv twee coordinaten. 3. Snijpunt bereken van twee rechte lijnen. 4. Snijpunten bereken van 2 cirkels. 5. Hints decrypten A=N N=A 6. Morse decoderen. 7. Romeinse cijfers 8. Quintesse
andemo Geplaatst 9 januari 2007 Geplaatst 9 januari 2007 Volg het linkje. Gevonden op het BE forum. Het is gewoon Excel (CE) sheetje. (nou ja gewoon) Hiermee kun je op de PDA en de PC: 1. Coordinaat projecteren ahv coordinaat en koers/afstand. 2. Koers/afstand berekenen ahv twee coordinaten. 3. Snijpunt bereken van twee rechte lijnen. 4. Snijpunten bereken van 2 cirkels. 5. Hints decrypten A=N N=A 6. Morse decoderen. 7. Romeinse cijfers 8. Quintesse Volgens mij is dit hetzelfde programma als geotools waar GPSgek het in zijn laatste ppostje over had. Ik had het nog niet eerder gezien. Fijn dat ook GPSgek bezig is met handige tools. Dank daarvoor.
de Roode Lantaarn Geplaatst 9 januari 2007 Geplaatst 9 januari 2007 Volg het linkje. Gevonden op het BE forum. Het is gewoon Excel (CE) sheetje. (nou ja gewoon) Hiermee kun je op de PDA en de PC: 1. Coordinaat projecteren ahv coordinaat en koers/afstand. 2. Koers/afstand berekenen ahv twee coordinaten. 3. Snijpunt bereken van twee rechte lijnen. 4. Snijpunten bereken van 2 cirkels. 5. Hints decrypten A=N N=A 6. Morse decoderen. 7. Romeinse cijfers 8. Quintesse Volgens mij is dit hetzelfde programma als geotools waar GPSgek het in zijn laatste ppostje over had. Ik had het nog niet eerder gezien. Fijn dat ook GPSgek bezig is met handige tools. Dank daarvoor. Even niet goed gelezen dus. Maar het is wel verrekte makkelijk.
gpscaching.nl Geplaatst 10 januari 2007 Geplaatst 10 januari 2007 kan iemand mij dat excel bestandje even mailen wellicht ?? mail@gpscaching.nl de website schijnt niet meer te werken... alvast bedankt
Geothean Geplaatst 10 januari 2007 Geplaatst 10 januari 2007 Dit draadje op het Belgie forum gaat over dat tooltje. Bij het eerste postje staat een bestandje om te downloaden. Het is misschien wel een oude versie maar daarvoor zou je het hele draadje even moeten doorlezen om de nieuwste te pakken te krijgen
franka en pim Geplaatst 10 januari 2007 Geplaatst 10 januari 2007 (bewerkt) Martijn.... wellicht moeten wij de koopen even bij elkaar steken. Ik heb voor een web versie van GEOTools (het befaamde geocaching.be excel sheetje) al een en ander aan spullen zitten bakken. Wellicht kunnen we elkaar bijstaan met wat code. Ok.... VB en PHP zijn niet één op één uit te wisselen, maar we kunnen beiden zowel PHP als VB lezen en schrijven. Het scheelt een hoop tijd en denk werk. Ik heb ook nog wel een database met GPS coords -> postcodes (de 6 positie versie) Ook zit er in die database een tabel met wat algemene informatie zoals netnummers, coords van het stads/dorps centrum, NS station en het postcode gebied van die plaats. Ik heb ook al aardig wat werk gehad aan het op een kaart plotten van de positie (inclusief calibratie van het kaartje) Ook het A <-> Z en N <-> Z versleutelen heb ik helemaal klaar (incl. lettertelling) En een morse encoder/decoder. Laat maar even weten of ik wat voor je kan betekeken. kan iemand mij dat excel bestandje even mailen wellicht ?? mail@gpscaching.nl de website schijnt niet meer te werken... alvast bedankt www.ronsoft.nl/geotools <- hier is een link te vinden die niet offline is. 10 januari 2007 bewerkt door franka en pim
gpsgek Geplaatst 10 januari 2007 Auteur Geplaatst 10 januari 2007 (bewerkt) Martijn.... wellicht moeten wij de koopen even bij elkaar steken. Ik heb voor een web versie van GEOTools (het befaamde geocaching.be excel sheetje) al een en ander aan spullen zitten bakken. Wellicht kunnen we elkaar bijstaan met wat code. Ok.... VB en PHP zijn niet één op één uit te wisselen, maar we kunnen beiden zowel PHP als VB lezen en schrijven. Het scheelt een hoop tijd en denk werk. Ik heb ook nog wel een database met GPS coords -> postcodes (de 6 positie versie) Ook zit er in die database een tabel met wat algemene informatie zoals netnummers, coords van het stads/dorps centrum, NS station en het postcode gebied van die plaats. Ik heb ook al aardig wat werk gehad aan het op een kaart plotten van de positie (inclusief calibratie van het kaartje) Ook het A <-> Z en N <-> Z versleutelen heb ik helemaal klaar (incl. lettertelling) En een morse encoder/decoder. Laat maar even weten of ik wat voor je kan betekeken. kan iemand mij dat excel bestandje even mailen wellicht ?? mail@gpscaching.nl de website schijnt niet meer te werken... alvast bedankt www.ronsoft.nl/geotools <- hier is een link te vinden die niet offline is. Ik ben net een nieuwe versie aan het packagen, waarin een x-aantal lettertools zijn opgenomen Met snijpunten ed heb ik me nog niet bezig gehouden, dus dat kan wel goed uitkomen 10 januari 2007 bewerkt door gpsgek
franka en pim Geplaatst 10 januari 2007 Geplaatst 10 januari 2007 (bewerkt) Alle berekeningen zitten (uiteraard) in apparte functions/methodes/subs (hoe worden ze allemaal wel niet genoemd) Isoleren en opsturen is dus relatief makkelijk. Als je mij even je mail adres via PM/PB laat weten, zal ik wat stukken source opsturen. Moet je nog wel even zelf omsleutelen naar VB, maar dat is geen probleem denk ik? Ik heb wel wat VB source voor de plot op een kaart mbv RD, maar die kan ik je op z'n vroegst vanavond pas geven. De PHP source voor hetzelfde heb ik wel na al voor je. Ook nog behoefte aan VB source om vanaf een COM poort NMEA te ontvangen en uit te werken tot info op het scherm... incl satelleit standen, SNR (Signal Noice Ration ~ "signaal sterkte") en kaart plot? Kan ik je vanavond ook wel even sturen. 10 januari 2007 bewerkt door franka en pim
Aanbevolen berichten