Spring naar bijdragen

Nieuwe Caches op de kaart?


Geothean

Aanbevolen berichten

Op het gevaar af dat het allang bekend en besproken is, maar ik kon er geen draadje over vinden.

Ik mis onze nieuwe cache op de kaart. Zowel op de oude kaart als op de nieuwe GoogleMaps kaart kan ik hem niet vinden. Ik heb wat andere nieuwe caches opgezocht en die kan ik wel vinden.

Is er ergens nog 1 of andere aktie die ik moet nemen om een nieuwe cache op de kaart te krijgen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Op het gevaar af dat het allang bekend en besproken is, maar ik kon er geen draadje over vinden.

Ik mis onze nieuwe cache op de kaart. Zowel op de oude kaart als op de nieuwe GoogleMaps kaart kan ik hem niet vinden. Ik heb wat andere nieuwe caches opgezocht en die kan ik wel vinden.

Is er ergens nog 1 of andere aktie die ik moet nemen om een nieuwe cache op de kaart te krijgen?

 

Via de functie: Status en locatie kun je de gegevens in de database op de .nl server laten verversen. Als het goed is dan zal je cache ook op de kaart moeten verschijnen.

Vaak doet de approver dit al en is het direct in orde, maar misschien is het bij jullie cache mis gegaan.

 

Succes, groetjes Jan-Willem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanneer is je cache geapproved? Vandaag of al eerder? Had het laatst ook, maar met een dagje wachten, verschenen ze gewoon op de kaart. Toen kon ik ook nog geen DHZ-eigenschappen instellen enzo. Misschien een paar daagjes wachten en dat het probleem vanzelf verholpen is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jullie zijn snel met antwoorden.!!

Ik heb de status inmiddels aangepast, volgens de melding zou het binnen een uur of zo in orde komen.

De cache is goedgekeurd op 15 december, vandaar dat ik de vraag stelde, ik had eerst afgewacht of het een gewone vertraging of zo zou zijn.

Het zal dus nu wel in orde komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vaak doet de approver dit al en is het direct in orde, maar misschien is het bij jullie cache mis gegaan.

Dat is nu teveel eer :rolleyes: Dat was "vroeger" zo. Iedere cache die online kwam op geocaching.com werd na het online zetten, handmatig door de reviewer, ingebracht in de "kaartdatabase" van geocaching.nl. Dan had dus geocaching.nl, met dank aan de reviewers die toevallig ook een baantje bij geocaching.nl hadden, al aardig snel up to date. Als de reviewer het vergat, dan duurde het ongeveer een dag, omdat toen 1x per dag de database weer ge-updated.

Maar dat kon ook wel automatisch volgens Coen en die heeft daar dus een scriptje voor geschreven. De reviewer zet de cache online door het te "publiceren" en dat is alles. De cache(listing) komt zichtbaar in de database van geocaching.com en Geocaching.nl heeft een scriptje draaien dat om de zoveel tijd een update ophaalt en dus de veranderingen op de kaart zet.

 

De reviewer bemoeit zich daar niet mee. Als dit zo nu en dan niet goed gaat, dan zou je denken dat het scriptje niet helemaal bugvrij is.

 

Gezien de problemen die we de laatste tijd hebben gehad, kan dit probleem daar ook nog wel eens deel van uitmaken.

 

Maar een handmatige schop helpt vaak. Doe ik ook nog geregeld als ik een cache heb veranderd met veranderingen zoals type of coördinaat.

 

 

Ik zie nog een nieuwe cache niet op de kaart.

"Werelderfgoed De Beemster by aloys-kylian (GCZHQ0)"

 

Komen nieuwe caches niet automatisch op de kaart ?

 

Het is wel de bedoeling dat ze automatisch op de kaart komen. Maar als je er een mist, dan kun je zelf dus de methode die pa3fus hierboven heeft gemeld gebruiken. Dit werkt voor iedere cache, dus ook caches van een ander.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben hetzelfde probleem. Onze cache "De Haarplas" (GCZ40H) is op 9 december online gekomen, maar is nog steeds niet op de kaart te zien. Bovenstaande truc met Status en locatie toegepast, maar ondanks de melding dat het stipje binnen een dag op de kaart staat, staat hij er nog niet.

 

Zijn er nog meer manieren om het stipje op de kaart te krijgen?

bewerkt door H&Hteam
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie nog een nieuwe cache niet op de kaart.

"Werelderfgoed De Beemster by aloys-kylian (GCZHQ0)"

 

Komen nieuwe caches niet automatisch op de kaart ?

 

Het is wel de bedoeling dat ze automatisch op de kaart komen. Maar als je er een mist, dan kun je zelf dus de methode die pa3fus hierboven heeft gemeld gebruiken. Dit werkt voor iedere cache, dus ook caches van een ander.

 

Keek steeds in de oude kaart, omdat de nieuwe een stuk trager was.

Nu lijkt het erop dat de nieuwe sneller gaat.

Daar zag ik hem wel staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn er nog meer manieren om het stipje op de kaart te krijgen?

Met viltstift op het beeldscherm inkleuren.

 

Bedankt hier kunnen we wat mee.

Nee, je kunt er niets mee. Maar de methode "hoe zelf handmatig probleem oplossen" is een paar berichten terug beschreven. Als er meer methodes zouden zijn, zouden die immers daarbij vermeld staan. Op is op, er zijn geen methodes meer.

 

Ik kan wel 100x schrijven dat de problemen bekend zijn, iedereen meldt weer opnieuw zijn eigen probleem. Daar word ik, ook al is het Kerst, een beetje chagrijnig van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben hetzelfde probleem. Onze cache "De Haarplas" (GCZ40H) is op 9 december online gekomen, maar is nog steeds niet op de kaart te zien. Bovenstaande truc met Status en locatie toegepast, maar ondanks de melding dat het stipje binnen een dag op de kaart staat, staat hij er nog niet.

 

Zijn er nog meer manieren om het stipje op de kaart te krijgen?

Ik weet niet of je een dag gewacht hebt na bovenstaande truc, maar ik zie "De Haarplas" wel op de nieuwe kaart nu.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...