Spring naar bijdragen

Cache leeghalen om dat je niet veilig vind liggen


Compboy

  

114 leden hebben gestemd

  1. 1. De coins hadden idd uit de cache gehaald mogen worden

    • Ja
      94
    • Nee, echt niet hij had contact met de maker moetzoeken
      16
    • geen mening
      4


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

 

Ik heb een cache gemaakt GC1HH3T die is door barny leeg gehaald omdat niet veilig vindt liggen.

 

Ik vindt dit geen reden om alle coin er weg te halen, Punt 2 vindt niet zo heel gevaarlijk liggen.

 

Zelf al sta je er met je neus vlak boven op zie je de cache niet liggen.

 

 

Bas

bewerkt door Compboy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

[EDIT]

Hmm, heb de log van Barny gelezen op de cache pagina. Daar staat toch duidelijk en goed uitgelegd wat zijn reden was. Mijn reactie hier was dus te snel geweest, als ik zo de log lees ben ik het wel met hem eens. Dus het vorige wat ik hier eerst gepost had kun je beschouwen als mijn verworpen mening. Als de cache nu leeggehaald/weggehaald was, log eruit etc dan was het anders.

[EDIT]

bewerkt door roderick_schmitz
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik het mee eens, als een Geocacher ziet dat de cache op dat moment niet veilig ligt kan hij dat doen.

De Coins en TB's zijn ook niet van de eigenaar van de cache maar van de eigenaars van de Coins en TB's zelf.

 

Dus hulde voor Barny! :thumbdown:

 

Als je de eindcache van WAARDELOOS maar niet leeghaalt, deze wordt toch goed beveiligd door enkele schutters.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mja naar mijn mening ook een beetje raar. Meld het dan even en laat weten dat je er zo over denkt. Maar om hem nou gelijk leeg te halen..... Hij is niet voor niets door de review heengekomen, dus denk ik ook niet dat het zijn taak is om te beslissen of hij veilig ligt of niet.

 

Maargoed, je zal zo waarschijnlijk wel de reden hier te horen krijgen.

 

De reviewer kan vanachter zijn computer de omgeving waarin de cache ligt erg moeilijk beoordelen op ongewenst bezoek.

bewerkt door Vasc0
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mja naar mijn mening ook een beetje laf. Meld het dan even en laat weten dat je er zo over denkt. Maar om hem nou gelijk leeg te halen..... Hij is niet voor niets door de review heengekomen, dus denk ik ook niet dat het zijn taak is om dit te doen.

 

Maargoed, je zal zo waarschijnlijk wel de reden hier te horen krijgen.

 

Review zegt volgens mij helemaal niets over het wel of niet goed verstopt liggen van een cache.

 

Ik kan me de 'daad' van Barny best voorstellen, want ik heb laatst een cache gevonden waarbij er toch ook al meerdere mensen, waaronder ik, in logjes hebben vermeld dat de cache niet echt veilig lag. Legger heeft daar niets mee gedaan. Recentelijk nog eens de logjes bekeken en ja hoor.... de cache was geript voor de 2e keer. Toch erg sneu voor de bezitters van de geocoins die daar in zaten.

 

Daarentegen vind ik dat een geocacher ook zijn eigen 'eer' hoog moet houden door geen trackables achter te laten in een cache waarvan je zelf vind dat ie niet goed verstopt ligt. Dan is er ook weinig ophef en teleurstelling bij trackable bezitters.

 

Edit: Delta123 en Vasc0 kunnen sneller typen :thumbdown:

bewerkt door Team Noorderlingen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo iedereen,

 

 

Ik heb een cache gemaakt GC1HH3T die is door barny leeg gehaald omdat niet veilig vindt liggen.

 

Ik vindt dit geen reden om alle coin er weg te halen, Punt 2 vindt niet zo heel gevaarlijk liggen.

 

Zelf al sta je er met je neus vlak boven op zie je de cache niet liggen.

 

 

Bas

Na mijn meening had hij contact met mijn moetzoeken en niet zomaar leeg halen.

 

Hij ligt niet in het zicht, helemaal niet zelf.

 

Ik ben er als cache eigenaar wel pissig over, hij contact kunnen zoeken.

En niet zomaar leeg roven

 

 

Bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ken de cache in kwestie. Op zich is de cache zelf inderdaad niet te zien, maar het is wel heel makkelijk van grote afstand te zien dat cachers vreemde dingen aan het doen zijn. Dat wekt de nieuwsgierigheid van anderen, en voor je het weet is de cache wel weg. Dat Barny om die reden de coins weghaalt vind ik dus eigenlijk wel OK. Het is een inschatting van risico's, en dat heeft hij gedaan. Prima toch? Misschien ben je het niet eens met zijn inschatting, ach, dat kan...

Als hij ze weg had gehaald omdat coins/TB's moeten reizen, dan is dat ook OK. Het is niet aan de cachelegger om te bepalen dat de coins die er in liggen vastgehouden moeten worden. Vanmiddag heb ik een andere cache gelopen die er naar mijn mening ook rip-gevoelig bij lag. Hoewel mijn jaszak uitpuilde van TB's, heb ik die maar niet in deze cache gedaan. Dan houd ik ze maar een dagje langer in huis, en gaan ze morgen in een hopelijk veilige cache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo iedereen,

 

 

Ik heb een cache gemaakt GC1HH3T die is door barny leeg gehaald omdat niet veilig vindt liggen.

 

Ik vindt dit geen reden om alle coin er weg te halen, Punt 2 vindt niet zo heel gevaarlijk liggen.

 

Zelf al sta je er met je neus vlak boven op zie je de cache niet liggen.

 

 

Bas

Na mijn meening had hij contact met mijn moetzoeken en niet zomaar leeg halen.

 

Hij ligt niet in het zicht, helemaal niet zelf.

 

Ik ben er als cache eigenaar wel pissig over, hij contact kunnen zoeken.

En niet zomaar leeg roven

 

 

Bas

 

De Coins zijn niet van jou, dus wat heeft het dan voor zin om het aan je te vragen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij ligt niet in het zicht, helemaal niet zelf.

Ik ben er als cache eigenaar wel pissig over, hij contact kunnen zoeken.

En niet zomaar leeg roven

Bas

Barny, Vriend, goed gedaan :beerchug:

 

Ik vraag me af hoe oud Bas is... hij reageert als een kleuter :dribble:

 

Weet hij nog niet dat het juist de bedoeling is dat coins en TB's reizen... hooguit dat je ze niet allemaal meeneemt als je een TB-Hotel bezoekt. Als het mijn coins waren zou ik juist dankbaar zijn dat Barny ze meeneemt. Waren al de cachers die caches gevonden hadden waar onze coins/TB's in lagen maar zo geweest, dan waren deze misschien nu nog in omloop geweest, en niet ergens verloren gegaan.

 

Naar mijn simpele mening heeft iemand met ruim 4000 founds meer verstand van verstopplekken dan deze newbie met 12 founds die zich zo aangesproken voelt.

 

Het versterkt alleen maar de gevoelens dat newbies eerst een jaartje moeten cachen, of een flink aantal caches gevonden moeten hebben, voor men zelf iets mag/gaat plaatsen.

 

Marja :wine:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hij mag ze weg halen leuk is niet,

 

 

Als ervaren cache had hij ook beter locatie kunnen voorstellen.

 

Ik vindt dat niet uitmaakt hoeveel cache je hebt gevonden. Maar ik vindt de reden waarom alles weg te halen niet goed

 

Maar oke jammer dat zo moet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hij mag ze weg halen leuk is niet,

 

 

Als ervaren cache had hij ook beter locatie kunnen voorstellen.

 

Ik vindt dat niet uitmaakt hoeveel cache je hebt gevonden. Maar ik vindt de reden waarom alles weg te halen niet goed

 

Maar oke jammer dat zo moet

 

Ik vind het juist een buitengewoon goede reden als de coins de kans lopen om geript te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...