Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo,

Onlangs zijn wij begonnen met cachen met onze garmin nuvi. En je raad het al, we zijn heel erg enthousiast geworden. Tijdens onze vakantie in Bayern, hebben we plaatsen bezocht waar we zonder cache en gps nooit zouden zijn gekomen. Maarja, het gevolg: we hebben de nuvi voor het cachen vervangen door de gpsmap 60 csx. :)

Inmiddels heb ik voor de software van de nuvi een extra code via internet ontvangen zodat ik de navigator europe ook op mijn gpsmap60csx kan zetten. Daarnaast heb ik ook de topo nederland.

Afgelopen weekend ben ik aan het stoeien geweest om beide kaarten zichtbaar te krijgen op de 60csx. Na veel gezoek op internet ben ik bij een uitleg gekomen waarbij ik de navigator europe kan uitzetten en dan is de topo nederland zichtbaar op mijn 60csx. Maar echt handig is dat niet. Nu ben ik weer op internet aan het zoeken en heb ik info gevonden om kaarten transparant te maken. ( http://www.gps-info.nl/handleiding9.html ) Aangezien ik hier allemaal programma<s voor moet downloaden en ik totaal niet thuis ben in de informatie, wilde ik de kenners op dit forum vragen of ik met deze handleiding de navigator europe transparant kan maken waardoor ik hem niet meer hoef uit te schakelen en hem dus tesamen met de topo nederland zichtbaar kan hebben op mijn scherm.

Met vriendelijke groet,

karin

Geplaatst
Hallo,

Onlangs zijn wij begonnen met cachen met onze garmin nuvi. En je raad het al, we zijn heel erg enthousiast geworden. Tijdens onze vakantie in Bayern, hebben we plaatsen bezocht waar we zonder cache en gps nooit zouden zijn gekomen. Maarja, het gevolg: we hebben de nuvi voor het cachen vervangen door de gpsmap 60 csx. :)

Inmiddels heb ik voor de software van de nuvi een extra code via internet ontvangen zodat ik de navigator europe ook op mijn gpsmap60csx kan zetten. Daarnaast heb ik ook de topo nederland.

Afgelopen weekend ben ik aan het stoeien geweest om beide kaarten zichtbaar te krijgen op de 60csx. Na veel gezoek op internet ben ik bij een uitleg gekomen waarbij ik de navigator europe kan uitzetten en dan is de topo nederland zichtbaar op mijn 60csx. Maar echt handig is dat niet. Nu ben ik weer op internet aan het zoeken en heb ik info gevonden om kaarten transparant te maken. ( http://www.gps-info.nl/handleiding9.html ) Aangezien ik hier allemaal programma<s voor moet downloaden en ik totaal niet thuis ben in de informatie, wilde ik de kenners op dit forum vragen of ik met deze handleiding de navigator europe transparant kan maken waardoor ik hem niet meer hoef uit te schakelen en hem dus tesamen met de topo nederland zichtbaar kan hebben op mijn scherm.

Met vriendelijke groet,

karin

Ik gebruik Navigator om bij het beginpunt te komen en schakel dan over naar Topo. Bevalt mij prima. Als je allebei de kaarten zichtbaar maakt krijg je denk ik erg (te?) veel info voor het (kleine) schermpje. Voor de meeste caches heb je meer aan topo is mijn ervaring (nu al weer 3 weken!).

Ik ben niet echt onhandig met software maar schrok ook van wat je allemaal moet doen.

Ik heb het niet gedaan (te lui denk ik) maar volgens mij moet je van te voren allerlei zaken doorlopen om het dan naar je GPS te versturen; iets wat er op staat kan je niet aanpassen.

Geplaatst

Inderdaad. Je moet alvorens je de mappen naar je GPS stuurt de topokaarten tranparant maken met Transp2a (te vinden op mijn site of anders even googlen)

Het werkt heel simpel, gewoon de map selecteren en dan alles aanvinken en transparant maken. Duurt ongeveer 2 seconden en dan met Mapsource de mappen zoals je al eerder hebt gedaan selecteren en naar je GPS sturen.

De info is niet teveel voor dat kleine schermpje hoewel ik tijdens navigatie wel de topo uitschakel maar dat heeft meer te maken dat de parse routelijnen soms onder de wegen en bossen van Topo liggen en daardoor niet (goed) zichtbaar zijn.

Geplaatst

bedankt voor de reacties,

LTeunis, ik hoef het dus maar door 1 programma te halen ipv 4 programma´s zoals in de link wordt vermeld?

groet,

karin

Geplaatst
bedankt voor de reacties,

LTeunis, ik hoef het dus maar door 1 programma te halen ipv 4 programma´s zoals in de link wordt vermeld?

groet,

karin

Ja,

alleen de complete map, al dan niet even een backup maken, transparant maken en daarna met Mapsource naar de GPS sturen. Dat is alles.

Geplaatst
Je zult wel de eerste drie moeten instaleren voordat de vierde werkt.

Heb ik toch niet gedaan? Alleen Transp2a en dat werkt bij mij altans gewoon goed.

Geplaatst

Ik ga het morgen proberen en laat wel weten of het lukt om alleen transp2a te gebruiken! Wederom bedankt voor de reacties.

karin

• 1 year later...
Geplaatst

Het werkt prima me de oude kaarten (nederland, tjechie, etc.) Maar alle nieuwe kaarten zoals Duitsland2, spanje, etc werken helaas niet. Weet iemand of er een nieuwere versie van transp-2a is?

Geplaatst

laatste versie is volgens mij van 30-10-2007

Transparant 2A3

Daar heb ik afgelopen week de kaart de

nieuwe topo van Belgie / Luxemburg

nog mee transparant gemaakt.

Ik weet niet meer waar ik het van daan heb.

Maar met googelen, kom je denk een eind.

gr. Arie

Geplaatst
laatste versie is volgens mij van 30-10-2007

Transparant 2A3

Daar heb ik afgelopen week de kaart de

nieuwe topo van Belgie / Luxemburg

nog mee transparant gemaakt.

Ik weet niet meer waar ik het van daan heb.

Maar met googelen, kom je denk een eind.

gr. Arie

Bedankt voor de info, ik vind het trouwens wel knap dat je topo Luxemburg transparant hebt kunnen maken, want volgens mij bestaat die niet! Of heb je hem zelf gemaakt?

Geplaatst
Bedankt voor de info, ik vind het trouwens wel knap dat je topo Luxemburg transparant hebt kunnen maken, want volgens mij bestaat die niet! Of heb je hem zelf gemaakt?

Even off-topic:

Sinds kort is er een nieuwe Topo Belgie inclusief Luxemburg uit.

Dus zo heel vreemd is het niet

Geplaatst

Even off-topic:

Sinds kort is er een nieuwe Topo Belgie inclusief Luxemburg uit.

Dus zo heel vreemd is het niet

Ja ik zie dat die soms topo wordt genoemd, maar het is natuurlijk geen echte topo kaart, het is een routable wandel/fiets kaart met minder details als de echte topo kaarten die er van NL en Belgie, duitsland, etc. zijn.

Maar nu weer on topic, er is ook een programma (gemaakt door een tjech): wgmaptool040, hiermee lukt het wel om nieuwe kaarten transparant te maken.

Geplaatst

Ja ik zie dat die soms topo wordt genoemd, maar het is natuurlijk geen echte topo kaart, het is een routable wandel/fiets kaart met minder details als de echte topo kaarten die er van NL en Belgie, duitsland, etc. zijn.

Deze kaart bedoelde ik inderdaad, heb hem zelf nog niet bekeken, allen

op de gps gezet.

gr. Arie

Geplaatst

Ik heb ook geprobeerd om de kaarten gelijktijdig op het scherm te krijgen en na wat probeerseltjes zag het er eerst goed uit, maar met een paar beperkingen:

- snelheid van het opbouwen van de kaarten ging achteruit

- met de transparante kaarten was ik de functionaliteit van het zoeken naar POI's en adressen kwijt

Maar als dat geen zorg is, moet het wel lukken

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...