Ruud4d Geplaatst 12 mei 2007 Geplaatst 12 mei 2007 Alweer een poos geleden werd ik door Kruimeldief uitgedaagd om een checklist te maken. (Zie hier.) Nu heb ik hem eindelijk klaar en online. Hij staat op onze site ruud4d.geocacher.nl. Wel even doorklikken op de link aan de linker kant. De checklist is in samenwerking met Kruimeldief tot stand gekomen en niet alleen bedoeld voor cachers die hun eerste cache leggen maar ook voor ervaren cacheleggers. Stuur me gerust commentaar of aanvullingen.
De Oliva's Geplaatst 12 mei 2007 Geplaatst 12 mei 2007 Met een cache in voorbereiding is dit zeker een lijst waar we wat aan hebben. Bedankt!
masterchef Geplaatst 12 mei 2007 Geplaatst 12 mei 2007 Top, Ik zal deze lijst zeker gaan gebruiken bij mijn volgende serie caches! Greetz Masterchef
no-name Geplaatst 12 mei 2007 Geplaatst 12 mei 2007 (bewerkt) Mooie lijst! Ga ik zeker gebruiken als ik mijn eerste ga leggen. Heel handig. Toch maar eerst 200 caches vinden voor de zekerheid. (bij reviewers note; spellingsfout "tostemming", bij achtergrondinformatie "waarik" spatie tussenzetten) Bedankt voor de lijst! Good Job! 12 mei 2007 bewerkt door no-name
Twin Peaks Geplaatst 12 mei 2007 Geplaatst 12 mei 2007 Stuur me gerust commentaar of aanvullingen. "Ik heb de cachelocatie goed ingemeten door de GPS 5 minuten rust te geven op de te markeren plek. Daarna heb ik de GPS een gemiddelde laten berekenen van 200 metingen" eeehh... ik heb een Magellan. denk je dat 200 metingen wel genoeg is Prima lijst Ruud ik heb tot nu toe 0 caches weggelegd, maar ideeen te over. Als ik straks meer tijd heb, ga ik zeker met die lijst aan de slag.
Ruud4d Geplaatst 12 mei 2007 Auteur Geplaatst 12 mei 2007 Mooie lijst! Ga ik zeker gebruiken als ik mijn eerste ga leggen. Heel handig. Toch maar eerst 200 caches vinden voor de zekerheid.(bij reviewers note; spellingsfout "tostemming", bij achtergrondinformatie "waarik" spatie tussenzetten) Bedankt voor de lijst! Good Job! Dank je voor de feedback. Ik heb de foutjes meteen maar even gecorrigeerd.
Team-Eppie Geplaatst 12 mei 2007 Geplaatst 12 mei 2007 Handige checklist (door gebrek aan leg-ervaring ga ik er gemakshalve vanuit dat ie compleet is ), en zodra ik mijn eerste cache ga leggen zal ik er zeker gebruik van gaan maken. De pagina staat inmiddels in m'n favorieten. Als ik u niet ontrief (en waarom zou ik, je vroeg er tenslotte om) heb ik er ook nog wat spelfoutjes uitgevist. Maar deze foutjes doen natuurlijk niets af aan de toegevoegde waarde van deze checklist Voor de cacher die zijn eerste cache wilt gaan leggen > wil gaan leggen Ik heb uitgezocht wie de eigenaar(s) is/zijn van het/de stuk(ken) grond Ik heb eraan gedacht dat álle gebied van iemand is > álle moet zijn elk of ieder Ik heb voldoende achtergrond informatie > moet zijn: achtergrondinformatie (geen spatie) Ik heb de route nogmaals gelopen en goed bekeken wat ik als tussenpunten kan gebruiken. Ik heb deze goed ingemeten door de GPS 5minuten > spatie tussen 5 en minuten Bij het aanmaken van een traditional cache heb ik de eindcoördinaten bovenaan de pagina geplaatst (en niet die van een parkerrplaats > erretje in parkeerplaats vervangen voor een eetje Ik heb bij het aanmaken van een mistery-cache > mistery is mystery Ik heb zoveel mogelijk icoontjes (10) bij de "Attributes" ingevoerd
Ruud4d Geplaatst 12 mei 2007 Auteur Geplaatst 12 mei 2007 Voor de cacher die zijn eerste cache wilt gaan leggen > wil gaan leggen Ik heb uitgezocht wie de eigenaar(s) is/zijn van het/de stuk(ken) grond Ik heb eraan gedacht dat álle gebied van iemand is > álle moet zijn elk of ieder Ik heb voldoende achtergrond informatie > moet zijn: achtergrondinformatie (geen spatie) Ik heb de route nogmaals gelopen en goed bekeken wat ik als tussenpunten kan gebruiken. Ik heb deze goed ingemeten door de GPS 5minuten > spatie tussen 5 en minuten Bij het aanmaken van een traditional cache heb ik de eindcoördinaten bovenaan de pagina geplaatst (en niet die van een parkerrplaats > erretje in parkeerplaats vervangen voor een eetje Ik heb bij het aanmaken van een mistery-cache > mistery is mystery Ik heb zoveel mogelijk icoontjes (10) bij de "Attributes" ingevoerd Verbeterd.
Twin Peaks Geplaatst 12 mei 2007 Geplaatst 12 mei 2007 Viel niet mee, maar ik heb nog wat gevonden: Ik heb een goede cachecontainer voor de verstopplaats qua grote en waterdichtheid. moet zijn: grootte in de voorlaatste regel staat nog een mistery
Urslau Geplaatst 12 mei 2007 Geplaatst 12 mei 2007 Ziet er erg goed uit. Ik hoop dan ook dat deze checklist t.z.t ook op de startpagina van Geocaching te vinden zal zijn. Ik zag zo al een paar puntjes die ik soms wel eens mis bij caches. Dus als iedere legger er zich aan zou houden komen we een heel eind. Persoonlijk zou ik bij ieder blokje punten een kopje erboven zetten.
Team-Eppie Geplaatst 12 mei 2007 Geplaatst 12 mei 2007 En dan gaan we nu muggeziften: Ik heb erop gelet dat de eindcache (en waypoints) niet dichter dan 161 meter bij een cache (of waypoint) van een collega ligt. Dit geldt natuurlijk ook voor eigen caches.... Verder nogmaals mijn complimenten
johanvc Geplaatst 12 mei 2007 Geplaatst 12 mei 2007 taalpuristen....... mooi gemaakt ruud.....ik zal er zeker gebruik van maken de komende tijd. johanvc
Ruud4d Geplaatst 12 mei 2007 Auteur Geplaatst 12 mei 2007 Ik heb een goede cachecontainer voor de verstopplaats qua grote en waterdichtheid.moet zijn: grootte in de voorlaatste regel staat nog een mistery Verbeterd Ik heb erop gelet dat de eindcache (en waypoints) niet dichter dan 161 meter bij een cache (of waypoint) van een collega ligt. Hier een toevoeging geschreven: Dit is een richtlijn waar in overleg van afgeweken kan worden. Dit stukje kwam bijna letterlijk van Kruimeldief dus ik neem aan dat hij het wel weet (btw: orgineel -> origineel) Verbeterd.
Aanbevolen berichten