Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hoi,

Ik heb net mijn nieuwe mobiel binnen gekregen. Een HTC Magic. Geweldig toestel met google android.

Nu vroeg ik me af, is er een goede kopie van de iPhone app voor android? Dus ook dat ik in een programma caches kan loggen, en de dichtstbijzijnde kan zien.

Gr Peter

Geplaatst (bewerkt)

zien wel , maar loggen ? Ik heb zelf geen android , dus kan het niet proberen. Klik

of deze Klik

bewerkt door alkie
Geplaatst
Hoi,

Ik heb net mijn nieuwe mobiel binnen gekregen. Een HTC Magic. Geweldig toestel met google android.

Nu vroeg ik me af, is er een goede kopie van de iPhone app voor android? Dus ook dat ik in een programma caches kan loggen, en de dichtstbijzijnde kan zien.

Gr Peter

Geocaches loggen kan met GeoBeagle (via sms) en natuurlijk ook via je browser, dat laatste heb ik op het laatste cito event van Purk gedaan, maar liever tik ik m'n logjes thuis met een fatsoenlijk toetsenbord.

Een echte applicatie die doet wat ik wil heb ik nog niet gevonden voor de Android, misschien moet ik GateCacher maar eens naar Android gaan porten.

Tc

Geplaatst

@Technetium: ik houd me in ieder geval aanbevolen voor je portering van Gatecacher.

Geplaatst
Hier komt binnenkort een hele interessante applicatie uit voor de google android:

spec's en functies: klik hier

Hallo Ronald,

Ziet er interessant uit, maar toch twee opmerkingen:

1) Met jullie layar, kun je wel alle caches in de buurt opvragen, waarom kan dat met deze applicatie niet?

2) Een keuze optie traditionals en earthcaches zou ik ook handig vinden, waarom geen checkboxes met alle cachetypes (of desnoods tradi, multi, mystery, eartcache en overig) zodat ik zelf de combinatie van mijn favoriete caches kan maken. (Zou ook bij de layar kunnen)

Tc

Geplaatst
Hallo Ronald,

Ziet er interessant uit, maar toch twee opmerkingen:

1) Met jullie layar, kun je wel alle caches in de buurt opvragen, waarom kan dat met deze applicatie niet?

2) Een keuze optie traditionals en earthcaches zou ik ook handig vinden, waarom geen checkboxes met alle cachetypes (of desnoods tradi, multi, mystery, eartcache en overig) zodat ik zelf de combinatie van mijn favoriete caches kan maken. (Zou ook bij de layar kunnen)

Tc

Mogen deze vragen/opmerkingen besproken worden op de site waar de applicatie vandaan komt?

Bedankt

Gast geebheart
Geplaatst

Oh ik wou dat ik een Google Phone had, Ik MOET een google Phone

Dit ziet er zo mooi uit, lijkt me zo handig met cachen

Dr komt in Januari een Xperia met android uit, die lijkt me erg tof en duz ook geschikt voor deze layar

Ik hou t in de gate dit, super :blush:

• 1 month later...
Geplaatst

Ik twijfel over aanschaf HTC touch of HTC Hero, wie heeft er ervaring?

Wil graag caches zoeken en vinden met de foon.

En wat is er stabieler windows mobile of Android?

Welke programma's aan te raden icm geocaching.com?

• 2 months later...
Geplaatst

Is er ondertussen al een ander programma uitgebracht? Die van de buren draait lekker, het enige echte nadeel is dat je steeds een gpx moet uploaden.

Gast geebheart
Geplaatst (bewerkt)

ik gebruik op mijn android c:geo

erg handig progje, veel opties: je kan er caches meeloggen, zien welke er in de buurt liggen, beknopte en volledige omschijving, verschillende zoekmethodes

het proberen waard

bewerkt door geebheart
  • 4 weeks later...
Geplaatst

Laatste ontwikkelingen: groundspeak is aan het beta-testen met geocaching.apk, maar het gaat allemaal nogal klungelig. Ik denk dat ze nog 2 maanden nodig hebben om de echte klaar te hebben. Zitten nogal wat onhandigheden en bugs nog in, maar de meest vervelende (niet in kunnen loggen) lijkt er uit te zijn. aardig wat HTC testers trouwens die er tussen zitten.

Voor de rest zijn mijn androidtips: cg geo (wat traag in het laden bij mij) en cachemate voor android (gps uploaden, dus dan is het niet meer traag). ik heb ze allemaal nu wel geprobeerd op mijn samsung spica.

Maar het blijft wel handig, cachen met je telefoon/handheld. Ik denk dat ik een van de eerste telefooncachers was met mijn nokia n73 met gps-pod, uiteindelijk toch een Garmin gekocht, omdat een telefoon mij meestal tot op 30 meter brengt en dat is wel vervelend in het bos, als je wat zoekt,

succes met je zoektocht, Bente's Bende

Hoi,

Gr Peter

• 1 month later...
Geplaatst

Ook ik heb een HTC Magic. Ben er heel erg blij mee. Al maanden.

Mijn primary GPS device is een Garmin 60Csx. Ben ik ook heel erg blij mee. Super nauwkeurig!

Alleen heb ik hem niet altijd bij me. Dus zocht ik naar een goede toevoeging.

Ik kan echt maar 1 applicatie noemen die daar totaal aan voldoet!!!

Dat is dus C:GEO http://cgeo.carnero.cc/

Deze applicatie werkt compleet zonder extra bestanden. Dus als je ergens op locatie bent, even starten en kijken wat er in de buurt is.

Geweldig! Dit is echt de beste Android geocaching app. en.... gratiezzzz

Geplaatst

Geocachen met Android gaat prima! Ook wherigo is mogelijk, met een combinatie van een Java emulator (J2ME) en OpenWig.

Voor het cachen zelf zijn er een aantal programma's: CGeo, Geobeagle, Cachemate, Cachezoeker, cache'n go die allemaal zo hun sterke en zwakke punten hebben, kwestie van uitproberen dus. Meeste zijn gratis, alleen cachemate is betaald.

Wijzelf gebruiken vaak liever de GPS eigenschappen van de 60CSx en cachen papierloos door vanuit GSAK caches te exporteren als html files naar de HTC Hero, die dan met ASTRO geraadpleegd kunnen worden.

Kortom: mogelijkheden genoeg!

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...