Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Gezocht:

script of software oid. om in staat te zijn binnen een extra harde schijf online - die dus al met wachtwoord en paswoord beveiligd is - een aantal extra met wachtwoord/paswoord combinaties beschermde pagina's te maken.

meerdere mensen hebben toegang tot de schijf, maar niet iedereen moet alles kunnen inzien !

B.v.d.

Geopatra.

Geplaatst
Gezocht:

script of software oid. om in staat te zijn binnen een extra harde schijf online - die dus al met wachtwoord en paswoord beveiligd is - een aantal extra met wachtwoord/paswoord combinaties beschermde pagina's te maken.

meerdere mensen hebben toegang tot de schijf, maar niet iedereen moet alles kunnen inzien !

B.v.d.

Geopatra.

Dit valt totaal niet binnen dit forum maar er zijn nogal wat optie's. Maak dus duidelijk wat je nu hebt en wat je wilt. Wat is die harde schijf online? Provider/software/systeem etc. Daarnaast heb je het over pagina's. Bedoel je websites/mappen/documenten? En wat zijn de rechten van die mensen die kunnen meekijken? En hoe wil je het gebruiken? Alleen vanaf thuis/werk of moet je vanaf elk willekeurig internetcafe bij je gegevens kunnen? Dat bepaald of je extra software kunt installeren.

Oplossingen zouden kunnen zijn zipfiles met een wachtwoord, rechten met httacces, virtuele harde schijven etc.

Geplaatst
Zou kunnen, maar als iedereen rechten heeft om via FTP binnen te komen zal dat niet helpen. Het helpt alleen bij http:// toegang!

Bij mijn provider kan ik dat gewoon regelen door verschillende gebruikers aan te maken, en per gebruiker aan te geven welke rechten hij/zij heeft binnen het FTP gedeelte!

Geplaatst

Bedankt voor je reactie.

Het betreft KPN's Extra Harde Schijf Online. Daar moet dus eerst ingelogd worden.

Meerdere mensen zullen toegang hebben tot die schijf en plaatsen er allerlei informatie/ mappen ed. op, mn. documenten e.d. .Maar ook moet iedereen op zijn eigen besloten deel informatie/mappen kwijt kunnen die alleen voor hemzelf toegankelijk zijn.

Geopatra.

Geplaatst

Met harde schijf online wordt een lan-HD / NAS oplossing bedoeld die aan een router/modem zit gekoppeld of een echte provider HD ?

Voor eerst genoemde config kun je afhankelijk van de gebruikte apparatuur vaak een alternatieve firmware in de LAN zetten. Dan wordt de NAS apparatuur een soort mini Linux-server. Met als filesystem EXT3 zijn alle rechten per gebruiker en map in te stellen.

Geplaatst
Met harde schijf online wordt een lan-HD / NAS oplossing bedoeld die aan een router/modem zit gekoppeld of een echte provider HD ?

Voor eerst genoemde config kun je afhankelijk van de gebruikte apparatuur vaak een alternatieve firmware in de LAN zetten. Dan wordt de NAS apparatuur een soort mini Linux-server. Met als filesystem EXT3 zijn alle rechten per gebruiker en map in te stellen.

Als je het niet erg vind:

dit klinkt voor mij als hokus pokus.

Geopatra.

Geplaatst

Je gaf het antwoord tegelijkertijd, oplossing boven is dus niet van toepassing. KPN online ben ik niet mee bekend...ik kan me wel voorstellen dat je een map https vq private hebt waar je bestanden in kunt zetten echter ik weet niet of je daar ook meerdere users aan kunt koppelen met allemaal een eigen submap, Dit klinkt als iets wat op provider niveau aangemaakt dient te worden.

Geplaatst

Ik weet niet of KPN daar nog opties voor heeft, maar anders klinkt een wachtwoord beveiligde zip-file wel als een eenvoudige snelle oplossing.

Voor de meeste andere oplossingen hierboven zijn beheerrechten nodig op de schijf en die heb je niet.

Wellicht je vraag bij KPN neerleggen.

Jan

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...