Eigenwijs Geplaatst 16 september 2007 Geplaatst 16 september 2007 Beste Geocachers, Wij (team Jameela en team Chembrother) hebben meerdere geocaches geplaatst in Zwolle e.o. Wij staan erom bekend dat onze caches veel leuke goodies bevatten en continu goed gevuld blijven . Vooral ook omdat onze ammoboxen voldoende ruimte bieden voor TB's en goodies. Nu hebben we echter (o.a. in cache Het Engelse Werk) te maken met mensen die de cache hebben ontdekt en deze keer op keer helemaal leeghalen en niets loggen/terugplaatsen . Dit keer is het ons echt te gortig geworden aangezien we deze cache afgelopen vrijdag helemaal hadden gevuld en vandaag (zondag) de cache al weer bijna leeg was. Een ander team heeft gezien dat er mensen zonder GPS, etc. met handen vol terugkwamen en niets hebben gelogd . Op deze manier is een cache niet 'leuk te houden'. Zijn er andere geocachers die te maken hebben gehad met bovenstaande problematiek of een oplossing weten? Graag lezen wij hierover. Team Chembrother.
mlvdburg Geplaatst 16 september 2007 Geplaatst 16 september 2007 Cache verplaatsen of een slot erop dat ze niet eens bij de muntie kist kunnen komen
TeamTobi Geplaatst 16 september 2007 Geplaatst 16 september 2007 Yup, ik ken de cache niet maar pas de formule aan en leg hem op een andere plek. Liefst natuurlijk een beetje mugle proof...
Malyenki Geplaatst 16 september 2007 Geplaatst 16 september 2007 Hallo Chembrother en Jameela, jep, zelfde problemen gehad met Hoogeveen op z'n mooist, de bonus van de hgvserie. Heeft op vier verschillende plekken gelegen, en zit nu in het archief, omdat ie steeds maar weer geript werd. Als 'ze' het eenmaal doorhebben, blijven ze terugkomen. Ik zou em zo snel mogelijk op een andere plek verstoppen. En dan niet al te dichtbij de oude plek. En dan maar hopen dat dat goed gaat. Succes ermee.
Eigenwijs Geplaatst 16 september 2007 Auteur Geplaatst 16 september 2007 Hebben we bij een cache die op slot zit niet het probleem dat de cache dan in zijn geheel wordt weggenomen of vernield? Tot op heden is deze alleen nog maar leeggeroofd... Maar wanneer er zo TB's of coins verdwijnen, lijkt mij dat desastreus voor de cache-gemeenschap! De cache op een andere plek plaatsen is wel een optie. Bij muggles duurt het dan wel weer even voordat de problemen terugkomen. Maar dat zou ik jammer vinden van deze extreem geschikte locatie... Een driecijferig slot zou ook een optie kunnen zijn. Maar dan kan weer de hele cache verdwijnen of vernield worden.
Team WilP Geplaatst 16 september 2007 Geplaatst 16 september 2007 De cache op een andere plek plaatsen is wel een optie.Bij muggles duurt het dan wel weer even voordat de problemen terugkomen. Maar dat zou ik jammer vinden van deze extreem geschikte locatie... Als hij zo vaak leeg geroofd wordt is de locatie toch niet zo geschikt als het misschien lijkt. Gebruik de plek als waypoint naar de cache via projectie of zo. Kun je toch de "voormalige" cachelocatie laten zien
Eigenwijs Geplaatst 16 september 2007 Auteur Geplaatst 16 september 2007 Bij navraag lijkt het zelfs om cachers te gaan en geen muggles. Er was een kind bij die al aangaf dat er ook iets teruggeplaatst dient te worden... Dus dan is het wederom een kwestie van: Don't trade Trade up or Trade equal! Zodoende blijven caches leuk voor groot en klein.
TeamTobi Geplaatst 16 september 2007 Geplaatst 16 september 2007 Bij navraag lijkt het zelfs om cachers te gaan en geen muggles.Er was een kind bij die al aangaf dat er ook iets teruggeplaatst dient te worden... Dus dan is het wederom een kwestie van: Don't trade Trade up or Trade equal! Zodoende blijven caches leuk voor groot en klein. Dan heeft herplaatsen dus ook geen zin, wij vullen onze caches slechts 1 a 2 maal en dan is het ook welletjes, Dan maar geen leuke "kids friendly" inhoud. Er zijn overigens ook nog nooit klachten over gekomen. Schijnbaar gaat het meestal toch vooral over de tocht/gebied/beleving en doet de inhoud gelukkig minder ter zake. Blijft carambalig om er iedere keer maar weer nieuwe goodies in te stoppen en bij controle alle rommel weer te moeten verwijderen, dan maar geen aanvulling en kunnen de traders zelf verantwoordelijk zijn voor de inhoud. Overigens heb ik het idee dat het traden sowieso minder gedaan word....
Gast Team_Maju Geplaatst 16 september 2007 Geplaatst 16 september 2007 Er is weinig aan te doen, aan het leegroven van de caches. Ik vul ze dan ook niet meer. Je ziet idd ook steeds vaker caches met sloten erop.. waarvan je de code onderweg vindt... maar die moet je dan zo maken dat ze niet meegenomen kunnen worden.. en soms krijg je daar de toestemming niet voor. Jammer maar helaas.. dan maar geen goodies.
Team Guppie Geplaatst 16 september 2007 Geplaatst 16 september 2007 dat hebben we ook meegemaakt,gelukkig gaat het weer de laatste tijd, we vullen de kisten maar worden na loop van tijd leeg gehaald.(wel er uit halen maar niets terug) het word zelfs gekker mijn haalt de micro weg maar laat het log boekje liggen is er een schaarste dit heb ik mee gemaakt bij NpfW Heibrug van team wilp, maar ook 2 van mij geadopteerde cache's
Malyenki Geplaatst 16 september 2007 Geplaatst 16 september 2007 Om precies deze reden leg ik nu micro's, zelfs ook bij een mutli. Daar is vaak commentaar op, maar het is niet anders. Ik ben niet van plan steeds dure munitiekisten aan te schaffen. Uiteindelijk gaat het toch om de tocht, of om een bijzondere plek te laten zien. En dat je de naam in een logboekje kunt zetten. Ik snap dat het voor kinderen minder spannend is dan zo'n echte kist (en voor sommige volwassenen ook, net als voor mezelf), maar da's dan jammer. Als de cache nu geript wordt, ga ik naar de fotograaf, krijg weer gratis 200 nieuwe cachebehuizingen, en huppakee, klaar is Malyenki. Vooral op plekken waar het toch wat riskant is, leg ik dan bij voorkeur een micro. Ik ken de cache Het Engelse Werk, en ik denk dat dat ook best een riskante plek is. Op minder druk bezocht plekken leg ik met alle liefde een mooie goedgevulde kist.
WBKWADRAAT Geplaatst 16 september 2007 Geplaatst 16 september 2007 Ik denk niet dat je als cachelegger verantwoordelijk bent voor een blijvend goed gevulde cache. Zelf hoop ik daar wel op als ik met de kinderen ga cachen. Als de cache niet meer goed gevuld is doe ik er een goodie meer in dan eruit gaat want ik weet hoe leuk kinderen (niet alleen mijn eigen) dit vinden. Vandaag zei de jongste: Papa er zit niets leuks in mag ik wat uit jouw tas. Het gebeurt ook wel dat ik er al dingen instop die ze leuker vinden dan die er in zitten Dan gaat dat er uit. Zij mogen kiezen. Als ik de goodies al log staat er dan bijvoorbeeld springtouw in en springtouw uit! Maar als cachers met handenvol weglopen sta ik met stomheid geslagen. Sterkte met de beslissing rondom de cache. Groetsels WBKWADRAAT
De Roode Loper Geplaatst 17 september 2007 Geplaatst 17 september 2007 Waar blijft de reactie van de GeoPolitie?
skoenoe Geplaatst 17 september 2007 Geplaatst 17 september 2007 Wij hebben ook een cache gehad op een goede plek , en deze is meer dan 125 keer bezocht. Totdat er mensen waren die hem in 1 week 2 keer leeg haalde. Het was een grote kist met daarin een waterdichte container. Ze hebben steeds alles meegenomen inclusief container , alleen mijn grote kist met scharnieren hebben ze laten zitten in de grond. Ik ben daar zo teleur steld over dat hij in het archief is beland , dus wij in midden Nederland hebben ook dit probleem meegemaakt. Niet leuk dus. Maar we zoeken nu een nieuwe plek waar alleen cachers komen en geen wandelaars of iets van die strekking.
Travel Wolf Geplaatst 17 september 2007 Geplaatst 17 september 2007 De cache in Zwolle E.W. vond ik niet zo heel veilig liggen toen ik hem deed, dus als het wel mugglers van buitenaf zijn (bijvoorbeeld kids) verbaasd me dat niet. Vooral als iemand bij de cache aan het loggen is, valt het al snel op dat daar iets gaande is bij mensen die er langs lopen. Ik denk dat de beste optie in dit geval is de cache iets te verplaatsen. Overigens wel mijn complimenten dat jullie er zoveel werk van maken om het elke keer bij te vullen. (Al zou dit niet nodig moeten zijn, aangezien men hoort te ruilen in de vorm van "gelijk of meer" voor wat je eruit haalt...) Ik hoop dat los van de goodies er geen TB/coins mee verdwijnen. Misschien is het een suggestie om even aan te geven op de site dat men die niet in deze cache stopt zolang het risico zo groot is. succes ermee. en TFTC, want het was wel een leuke wandeling!
Aanbevolen berichten