Hibje Geplaatst 13 augustus 2007 Geplaatst 13 augustus 2007 Welke volgorde wordt er aangehouden voor het eremetaal bij earthcaches? De tijd dat iemand ter plaatse was (en bijv. de fotoopdracht uitvoerde) of het tijdstip dat er gelogd is op internet en de antwoorden zijn doorgemaild? Gisteren gingen we cachen en op de route lag nog een ttf eartcache. Deze hebben we als eerste gedaan. Nou ja, de antwoorden opgezocht en de foto gemaakt. Daarna hebben we de hele middag gecached. Toen ik thuis kwam stonden er logjes op van mensen die later waren geweest, maar eerder hun antwoorden had ingestuurd en gelogd. Ik logde hierna met in de tekst: ttf? en de tijd waarop ik bij de earthcache ben geweest. Even later postte de legger van de cache een notitie met de verdeling van het eremetaal op volgorde van binnenkomst van de e-mails. Klopt dit? Hibje
Gast Team_Maju Geplaatst 13 augustus 2007 Geplaatst 13 augustus 2007 Bij een earthcache is het erg moeilijk om aan te tonen wie als 1e of zo bij die cache is geweest aangezien er geen logboekje is om te loggen. Voor de eigenaar is dan ook haast ondoenlijk om te kijken wie wanneer hoe laat was. Dus vrij logisch dat hij/zij de volgorde aanhoudt van binnenkomst logjes.
Zilvervloot Geplaatst 13 augustus 2007 Geplaatst 13 augustus 2007 De cachelegger heeft altijd gelijk. Als de cachelegger, zoals hier, de binnenkomst van e-mails als criterium hanteert, dan is dat zijn goed recht. Hij had ook wat anders kunnen doen. Dat heeft hij niet gedaan, so what. Het is maar een spelletje. Volgende keer meer geluk, gezien de hoeveelheid caches die tegenwoordig worden geplaatst, moet het zeker lukken om ook eens brons, zilver of zelfs goud te scoren. Zilvervloot.
Hibje Geplaatst 13 augustus 2007 Auteur Geplaatst 13 augustus 2007 Maar is het nu first to find of first to log? Het is ook maar brons, deze keer. Maar volgende keer ga ik voor goud, ben ik eerste op de plek, komt er iemand met mobiel internet na mij die eerder logt en dan is het echt jammer... Hibje
smeule Geplaatst 13 augustus 2007 Geplaatst 13 augustus 2007 Maar is het nu first to find of first to log?Het is ook maar brons, deze keer. Maar volgende keer ga ik voor goud, ben ik eerste op de plek, komt er iemand met mobiel internet na mij die eerder logt en dan is het echt jammer... Hibje Misschien handig om als je in je logje het tijdstip aangeeft dat je op de plek bent van de earthcache. Meestal moet je daar een opdracht uitvoeren, foto maken of een antwoord doormailen. Vervolgens ga je naar huis en log je de cache met daarbij het tijdstip dat je ter plaatse was. Daarna kan de cache eigenaar zien wie er goud, zilver of brons had. Dit werkt alleen als een ieder dan ook wel het juiste tijdstip gebruikt en niet de boel oplicht om maar goud te scoren door een eerder tijdstip te vermelden.
Wilxlii Carrotte Geplaatst 13 augustus 2007 Geplaatst 13 augustus 2007 In principe bepaalt de cache-legger wie zijn cache als 1,2,3 vindt. Bij het toekennen van de prijzen houd ik in het algemeen de volgorde van loggen op internet aan. Ik kan me echter best indenken, dat iemand die als 1e op de earth-plek was, vindt dat ie een FTF heeft, ook al logt ie later op internet niet als eerste. Mijn advies is, als je het echt belangrijk vindt, om de cache-legger te overtuigen, dat je eerst was. Lukt dat dan zit je goed en kun je mij mailen via DHZ-correctie hoe de vork in de steel zit. Ik pas dan de boel eventueel aan. Duidelijk? Het idee van Smeule om tijden in de logs te vermelden, lijkt me heel handig. Ik kan het dan meteen goed invullen. En natuurlijk ga ik uit van eerlijkheid.
Team WilP Geplaatst 13 augustus 2007 Geplaatst 13 augustus 2007 Bij earthcaches lijkt me dat 'tijd van aanwezigheid op de locatie' nite bepaald doorslaggevend is. Het mailen van antwoorden is een belangrijk onderdeel van het loggen van een earthcache, dus het lijkt me niet alleen verdedigbaar, maar ook logisch dat de eerste die aan _alle_ voorwaarden voldaan heeft in aanmerking komt voor een FTF. Ik heb een 3 tal earthcaches liggen en ik heb het dus ook zo gedaan Wie als eerste aan alle voorwaarden heeft voldaan, dus foto geplaatst bij de log en de correcte antwoorden heeft gemaild krijgt de FTF, nr.2 de STF en nr .3 de TTF In de praktijk dus de volgorde van binnenkomst van mails met de juiste antwoorden. Er zijn namenlijk ook cachers die eerst hun antwoorden laten checken voordat ze hun log plaatsen, wat op zich dus uiterst correct is. Ga je echt voor een Earethcache FTF gaat moet je daar dus rekening mee houden voordat je op pad gaat.
Hibje Geplaatst 13 augustus 2007 Auteur Geplaatst 13 augustus 2007 Wie als eerste aan alle voorwaarden heeft voldaan, dus foto geplaatst bij de log en de correcte antwoorden heeft gemaild krijgt de FTF, nr.2 de STF en nr .3 de TTF In de praktijk dus de volgorde van binnenkomst van mails met de juiste antwoorden. Ok, dat lijkt me eerlijk, maar ik kon er nergens een duidelijk antwoord op vinden. Allen bedankt, Hibje.
mlvdburg Geplaatst 13 augustus 2007 Geplaatst 13 augustus 2007 Met mijn earthcaches heb ik het altijd zo gedaan, dat ik de mailding van binnenkomende mails bekeek op tijd. Alleen aan een log heb ik niets, ook de goede antwoorden en foto telden hier aan mee. Je kon dan wel log volgt tikken, maar zijn er 3 anderen die eerder loggen, dan ging hier het ere materiaal naar toe. Anders zou je bijvoorbeeld thuis al of in het veld log volgt kunnen tikken en dan de antwoorden verzamelen. Mlvdburg
Hibje Geplaatst 20 september 2007 Auteur Geplaatst 20 september 2007 Omdat eremetaal bij earthcaches per vandaag is afgeschaft kan dit onderwerp wel afgesloten worden. Hibje
Track_leader Geplaatst 20 september 2007 Geplaatst 20 september 2007 Omdat eremetaal bij earthcaches per vandaag is afgeschaft kan dit onderwerp wel afgesloten worden. Hibje heb ik iets gemist....
ET4FR & CO Geplaatst 20 september 2007 Geplaatst 20 september 2007 Omdat eremetaal bij earthcaches per vandaag is afgeschaft kan dit onderwerp wel afgesloten worden. Hibje heb ik iets gemist.... ja zie dit draadje
cachorganic Geplaatst 20 september 2007 Geplaatst 20 september 2007 eremetaal bij earthcaches verdien je door ze te vinden! Iedereen kan goud halen. Bronze Earthcache Master Visit and log three (3) or more Earthcaches in two (2) or more states/countries. Silver Earthcache Master Visit and log six (6) or more Earthcaches in three (3) or more states/countries and have developed one (1) or more Earthcaches. Gold Earthcache Master Visit and log twelve (12) or more Earthcaches in four (4) or more states/countries and have developed two (2) or more Earthcaches. Platinum Earthcache Master Visit and log twenty (20) or more Earthcaches in five (5) or more states/countries and have developed three (3) or more Earthcaches.
Aanbevolen berichten