Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Aan de hand van de oude icoontjes kun je een aparte "kaart" maken. Dus wil je een kaart met de caches die niet langer zijn dan 2 km, dan kun je een "selectie" maken.

Nu wordt het dus zaak dat de icoontjes van gpsgek gebruikt gaan worden door .nl.

Daar gaat het om.

Correctie RL: daar ging het niet over. Dat maak jij ervan , omdat je blijkbaar alles op een dienblaadje aangereikt wilt krijgen.

Het ging/gaat over het aangeven van de lengte van een cacheroute dmv. een icoontje op de cachepagina!

GPSGek heeft dat prima geregeld. Nu is het voor de cachemaker alleen even invullen , copieren en plakken. Hoef je ook niet het GCnr. erin te zetten.(dan moet ik altijd weer even terug om te zoeken, nl.)

Mbt. het toevoegen van P >>P : dit is helemaal niet nodig, want dit wordt al standaard gedaan naar mijn mening. Is ooit eens afgesproken en wordt wijdverbreid toegepast.

Geopatra.

Geplaatst (bewerkt)
Mooie voorzet mooi ingekopt. ;)

Ik maak er al dankbaar gebruik van en heb ze al bij al onze cache geplaatst.

m.u.v. de Earthcaches deze moet ik eerst nog even narekenen.

:yes:

Ziet er goed uit!

Aan de hand van de oude icoontjes kun je een aparte "kaart" maken. Dus wil je een kaart met de caches die niet langer zijn dan 2 km, dan kun je een "selectie" maken.

Nu wordt het dus zaak dat de icoontjes van gpsgek gebruikt gaan worden door .nl.

Daar gaat het om.

Correctie RL: daar ging het niet over. Dat maak jij ervan , omdat je blijkbaar alles op een dienblaadje aangereikt wilt krijgen.

Het ging/gaat over het aangeven van de lengte van een cacheroute dmv. een icoontje op de cachepagina!

GPSGek heeft dat prima geregeld. Nu is het voor de cachemaker alleen even invullen , copieren en plakken. Hoef je ook niet het GCnr. erin te zetten.(dan moet ik altijd weer even terug om te zoeken, nl.)

Mbt. het toevoegen van P >>P : dit is helemaal niet nodig, want dit wordt al standaard gedaan naar mijn mening. Is ooit eens afgesproken en wordt wijdverbreid toegepast.

Geopatra.

Ja, dat is wel zo. Maar, het zou natuurlijk voor mensen die veel hunten handig zijn als er kaartjes kunnen worden gemaakt waarbij gefilterd wordt op wandelafstand. Dat bedoelt RL te zeggen... ;) Enfin, geeft niet!

EDIT: En dat van P>>P mag een ieder toch zelf weten? Dat is juist de grap van het maken van je eigen pictogram! Je kunt het doen zoals je het zelf wilt! ;)

bewerkt door gpsgek
Geplaatst

Toch begrijp ik de opmerking van Geopatra heel goed en denk ik er zelf ook zo over. Ik zal bij caches zeker gebruik gaan maken van extra info maar er zullen ook caches blijven waarvan ik zo iets heb, je ziet het vanzelf en anders maar niet. :yes:

Geplaatst

Daar gaat het om.

Geopatra.

Volgens mij heb ik het in bericht #1 toch aangegeven :ph34r: . Als het niet gebeurt even goede vrienden. Maar ik heb wel een reden om zo'n kaartje te kunnen maken en dat is niet om dat ik lui ben of alles op een presenteerblaadje wil hebben (hoogstens de rode loper uitleggen ;) ).

Geplaatst (bewerkt)

Daar gaat het om.

Geopatra.

Volgens mij heb ik het in bericht #1 toch aangegeven :ph34r: . Als het niet gebeurt even goede vrienden. Maar ik heb wel een reden om zo'n kaartje te kunnen maken en dat is niet om dat ik lui ben of alles op een presenteerblaadje wil hebben (hoogstens de rode loper uitleggen ;) ).

Roode Loper, ik snap het op zich wel, maar zie niet in waarom tegenwoordig werkelijk alles geregeld moet zijn. Nooit geen verrassingen of zo meer. En liefst met zo min mogelijk energie tot op de draad kunnen filteren.

Wat kost het je nou om als je naar een bepaald gebied wilt gaan even te kijken wat er in de cachebeschrijving staat. Zeker als we ervan uitgaan dat de lengte van zo'n route dmv. het icoontje goed zichtbaar op de cachepagina staat. In het geval dat jij voorstelt is dat nl. zo.

Multi's zul je toch van tevoren sowieso even moeten bekijken om tav. andere eigenschappen te weten waar je aan toe bent.

Voor een dagje cachen met multi's hoef je echt niet zo veel caches te bekijken.

Als ik je statistiek bekijk loopt het met je cacheconsumptie ook nogal mee.

Dus wat wil je met nog weer een filtermogelijkheid bereiken? Zelfs als je niet goed/ver kunt lopen.

Ik wil onze hobby graag wat minder uitgekleed zien worden!

Overigens heb je het in bericht # 1 niet aangegeven:

Ik loop steeds tegen het volgende probleem aan: Hoeveel meter/kilometer is een cache.

Niet iedereen kan 10 of 20 km. lopen. Bij heel veel caches staat er niet bij hoe lang de route is. Het wil nog wel eens in de beschrijving staan, maar het kan zoveel gemakkelijker .

Via de DHZ pagina van .nl kun je een pictorgram toevoegen waarbij de afstand dan duidelijk zichtbaar is. Ook de nederlandse reviewers verzoeken bij het plaatsen van een nieuwe cache hier gebruik van te maken.

Als je het pictorgram van de Geo d'Or kunt toevoegen kun je ook het afstandenpictogram invoegen.

Geopatra.

bewerkt door Geopatra
Geplaatst

Heren, heren, heren (en eventueel dames...). Rustig, rustig, rustig... ;):P

Ik heb Xaa even gecontacteerd. Hij heeft kennis genomen van de feature request, maar heeft het momenteel enorm druk met andere dingen. We zullen dus nog heel even geduld moeten hebben! :ph34r:

Geplaatst

Ik heb geprobeerd via DHZ een afstandsicoontje toe te voegen, maar mijn cache is nog niet gereviewd en daarom kan ik er volgens mij nog niets op plaatsen, de cache is nl. nog niet bekend bij gc.com

Afstand staat wel in de beschrijving, want ik wil vooraf ook altijd graag weten hoe ver ik moet lopen. Soms heb je wat meer tijd of meer zin dan anders (en anders de kinderen wel :thumbup: )

Geplaatst
Ik heb geprobeerd via DHZ een afstandsicoontje toe te voegen, maar mijn cache is nog niet gereviewd en daarom kan ik er volgens mij nog niets op plaatsen, de cache is nl. nog niet bekend bij gc.com

Afstand staat wel in de beschrijving, want ik wil vooraf ook altijd graag weten hoe ver ik moet lopen. Soms heb je wat meer tijd of meer zin dan anders (en anders de kinderen wel :thumbup: )

Dat klopt, maar een afstandsicoontje van Sn@g kun je gewoon erin plakken.

Geopatra.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...