Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

aan het eind van de werkdag voor mijn part doodmoe, maar wel net zo gezond weer naar huis gaat als ze gekomen zijn.

Helaas gebeuren daar de meeste ongelukken.

:thumbup: Je gaat me toch toch niet vertellen . . ???

Toch niet . . . .

. . . . net na een rotonde ???? :dribble:

Geplaatst (bewerkt)

aan het eind van de werkdag voor mijn part doodmoe, maar wel net zo gezond weer naar huis gaat als ze gekomen zijn.

Helaas gebeuren daar de meeste ongelukken.

:thumbup: oops, ongelukkige formulering.

maak er maar van: aan het eind van de werkdag weer net zo fris en gezond thuiskomen, als ze van huis gegaan zijn. :dribble:

Overigens gebeuren er in de avondspits niet meer ongelukken als in de ochtendspits.

Wist je dat de meeste ongelukken 's maandags in de ochtendspits gebeuren?

(deze informatie is overigens NIET afkomstig uit eigen waarneming en moet dus niet als betrouwbaar worden beschouwd :yes: )

bewerkt door Twin Peaks
Geplaatst

(deze informatie is overigens NIET afkomstig uit eigen waarneming en moet dus niet als betrouwbaar worden beschouwd :dribble: )

OK dat lukt me wel :thumbup:

Ik ga AL jou informatie nu toch heel anders lezen :yes:

Geplaatst (bewerkt)

Mag ik iedereen toch vooral op het hart drukken rotondes zoveel mogelijk te vermijden! Ze lijken onschuldig en ongevaarlijk, maar het het blijven onvoorspelbare entiteiten van de buitenwereld. Mocht u ze toch tegenkomen, vermijd dan oogcontact en wilde, aggressieve bewegingen en maak voorzichtig een omtrekkende beweging (tegen de klok ingaan). Op die manier voorkomt u een hoop problemen en ellende. Succes en sterkte!

bewerkt door no-name
Geplaatst (bewerkt)

Op deze post is per PM gereageerd.

En, wat betreft veiligheid... Ik snap je punt Twin Peaks. Maar - mijn mening! - een ieder moet voor zichzelf de keuze maken wat hij liever doet, vrijwillig een doosje vinden of vrijwillig op welke manier dan ook zijn veiligheid riskeren. Uiteraard kunnen een reviewer en cachelegger die keuze (wel of niet de doos gaan zoeken) makkelijker maken door een veilige cache te plaatsen, maar het zoeken naar kissies/canisters blijft altijd voor eigen risico! - MIJN MENING!!! - :dribble: Als je veilig wilt zijn kun je het best in je bed blijven liggen, nietwaar? :thumbup:

bewerkt door gpsgek
Geplaatst

En, wat betreft veiligheid... Ik snap je punt Twin Peaks. Maar - mijn mening! - een ieder moet voor zichzelf de keuze maken wat hij liever doet, vrijwillig een doosje vinden of vrijwillig op welke manier dan ook zijn veiligheid riskeren. Uiteraard kunnen een reviewer en cachelegger die keuze (wel of niet de doos gaan zoeken) makkelijker maken door een veilige cache te plaatsen, maar het zoeken naar kissies/canisters blijft altijd voor eigen risico! - MIJN MENING!!! - :yes: Als je veilig wilt zijn kun je het best in je bed blijven liggen, nietwaar? :dribble:

Vet gaafe mening, man! :thumbup:

Geplaatst (bewerkt)
Vet gaafe mening, man! :thumbup:

:dribble: Zwijmel, zwijmel... Wat een compliment... :yes:

EDIT: Jammer trouwens dat de tekst "YOU ASSUME ALL RISKS INVOLVED WHEN SEEKING A CACHE" van de print-friendly version is afgehaald.

bewerkt door gpsgek
Geplaatst

Ons probleem met de afwijzing was alleen dat wij zelf beoordeeld hadden of die plek veilig was en we vonden beide dat de gekozen plek zeer goed kon. Dan is het niet leuk als iemand die de locatie niet kent er niet van uit durft te gaan dat je als plaatser de situatie goed genoeg kunt inschatten. Kruimeldief zal wel genoeg gevallen meegemaakt hebben waarbij dat inderdaad niet kon en daar zijn wij nu de "dupe" van.

Het volgende lijkt wellicht "off-topic", maar toch ook weer niet als je de moeite neemt om het helemaal te lezen.

"en daar zijn wij nu de dupe van"

Je wilt niet weten hoe vaak ik die regel al te horen heb gekregen tijdens mijn werk (als veiligheidskundige)

van mensen die regels opgelegd krijgen die ze eigenlijk onzin vinden "omdat zij de situatie als veilig hebben beoordeeld"

Gelukkig heb ik redelijk wat overredingskracht en kan daarbij putten uit een schat aan ervaring, opgedaan in de 26 jaar dat ik in de (petro-)chemie werk, waarvan nu 11 jaar in mijn huidige functie.

Daar zitten ondertussen heel wat "nare incidenten" bij. In veel gevallen gebeurd in situaties die door de betrokkenen als "veilig" waren ingeschat.

1 ding heb ik daarbij geleerd: als er ruimte is voor fouten, worden ze vroeg of laat een keer gemaakt.

Heel vaak wordt mij gevraagd om situaties of werkmethoden te beoordelen, zeg maar "reviewen"

Dat zijn vaak ook "papieren" beoordelingen.

Mensen sturen mij dan wat gegevens en vragen mij "of het zo mag"

Als daarbij de gegevens en de uitleg niet duidelijk genoeg of niet volledig zijn, kan ik niets anders doen dan "toetsen aan regels, richtlijnen, normen en wetten"

Dat advies valt dan meestal negatief uit want de regels en wetten zijn nogal star.

Tot het moment dat ik de situatie beter uitgelegd heb gekregen of met eigen ogen heb kunnen beoordelen. (ik rij dus nogal wat af)

Dat heeft niets te maken met vertrouwen of "niet uit durven gaan" van andermans beoordelingsvermogen, maar alles met mijn functie. Ik ben verantwoordelijk voor mijn advies.

Als iemand verongelukt na een positief advies mijnerzijds, zou ik dat mezelf aanrekenen en anderen waarschijnlijk ook.

Gelukkig is nog nooit iemand "de dupe" geworden van mijn adviezen.

Mensen zijn de dingen er soms wel anders door gaan zien. Of komen gewoon met wat meer gegevens.

Ik krijg ook vaak reacties van "teleurgestelde" mensen. (meestal uitvoerders, projectleiders, tot directeuren aan toe, want die willen de dingen op hun manier, want het werk moet door)

Achteraf zien die dan toch wel in dat mijn manier van werken de enige juiste is. Maar discussies levert het altijd op.

Soms ook hele vervelende, want met een paar simpele negatieve opmerkingen is de toon al heel snel gezet. Want stemmingmaken, daar zijn die managers natuurlijk goed in (ze zijn niet voor niets manager)

Gelukkig kan ik dit soort discussies wat vaker oefenen dan zij, ik maak ze een paar keer per week mee.

en uiteindelijk wil ik maar 1 ding: dat iedereen die binnen mijn invloedssfeer werkt, aan het eind van de werkdag voor mijn part doodmoe, maar wel net zo gezond weer naar huis gaat als ze gekomen zijn.

Maar wat ik doe, kun je natuurlijk niet vergelijken met wat Kruimeldief en sinds kort ook Kralenfee voor ons doen. Of toch....? een beetje...? :thumbup:

Onze volgende reviewer ??? :dribble:

Geplaatst
knip,

Als je veilig wilt zijn kun je het best in je bed blijven liggen, nietwaar? :dribble:

:thumbup: (een beetje)

Veilig en bed heeft voor sommige ook aparte asociaties volgens mij

Geplaatst (bewerkt)

En, wat betreft veiligheid... Ik snap je punt Twin Peaks. Maar - mijn mening! - een ieder moet voor zichzelf de keuze maken wat hij liever doet, vrijwillig een doosje vinden of vrijwillig op welke manier dan ook zijn veiligheid riskeren. Uiteraard kunnen een reviewer en cachelegger die keuze (wel of niet de doos gaan zoeken) makkelijker maken door een veilige cache te plaatsen, maar het zoeken naar kissies/canisters blijft altijd voor eigen risico! - MIJN MENING!!! - :dribble: Als je veilig wilt zijn kun je het best in je bed blijven liggen, nietwaar? :thumbup:

"De auto-industrie investeert miljarden in het ontwikkelen van veilige auto's.

Toch is een auto een dodelijk projectiel in de handen van de verkeerde bestuurder."

"Elke persoon is als eerste verantwoordelijk voor zijn / haar eigen veiligheid" dat is ook mijn mening hoor.

En dat dragen wij ook heel enthousiast uit naar iedereen.

Het uiteindelijke "beslis-moment" over hoe de dingen worden gedaan en of dat veilig of onveilig gebeurt, ligt bij "het individu". Die trekt uiteindelijk de lijn tussen wat hiij / zij wel of niet doet.

Maar ieder individu is verschillend is en niet iedereen heeft de kennis en ervaring in huis heeft om de juiste beslissingen te nemen.

Dus heb je als organisatie (en dat kan een overheid, een werkgever, een vereniging of een stichting of wat dan ook zijn) die dingen aanbiedt, mensen voor je hebt werken, diensten verleent, maar ook als je hobbies fasciliteert, de wettelijke plicht ervoor te zorgen dat dat veilig kan.

Juist omdat mensen soms verkeerde keuzes maken moeten die ervoor zorgen dat de ruimte voor die keuzes, zo klein mogelijk is en worden er "regels" opgesteld.

Maar wat je ook "regelt" de uiteindelijke keuze ligt bij het individu.

bewerkt door Twin Peaks
Geplaatst (bewerkt)
Onze volgende reviewer ??? :dribble:

Ik denk dat dat een heel verkeerde keuze zou zijn. Daar zouden (gezien de caches die ook ik in de praktijk soms tegenkom) nog meer cache-leggers "de dupe" van worden en dat zou oneindige discussies op gaan leveren.

Op het gebied van veiligheid, zie ik de dingen namelijk zwart / wit (dat ben ik aan mijn werk verplicht)

Waarbij "onveilig" zwart is en "veilig" wit.

Een "grijs gebied" is er bij mij niet.

Er is wel ruimte voor alternatieven......maar die moeten allemaal wit zijn. :thumbup:

bewerkt door Twin Peaks
Geplaatst

Ik moest laatst ook een cache verplaatsen :yes: . En terecht. Het nieuwe systeem, want daar gaat het volgens kruimeldief over, laat hen sinds kort zien waar caches geplaatst zijn. De oude zijn kennelijk nog niet goed in beeld. Ik ben blij dat ze er zorgvuldig mee omgaan.

Ik heb dan ook veel goede ervaringen met Kruimeldief :dribble:

Jouw kennende komt dit ook wel goed :thumbup:

Geplaatst
Mocht u ze toch tegenkomen, vermijd dan oogcontact en wilde, aggressieve bewegingen en maak voorzichtig een omtrekkende beweging (tegen de klok ingaan).
Goh, ik kom dagelijks rotonde's tegen, maar ik maak die omtrekkende beweging altijd met de klok mee...... :blink:

Tot nu toe bevalt dat overigens erg goed. :yes:

Geplaatst

Er is al veel gezegd en geschreven.

Maar ik wil toch mijn visie even kwijt.

Je biedt een cache aan, deze wordt gereviewed.

Er komt een opmerking waardoor hij niet wordt goedgekeurd.

Dan volgt volgens mij de volgende stap, neem contact op met de reviewer overleg, leg dingen uit, verstrek zonodig extra gegevens en pas, eventueel, e.e.a. zo aan dat hij wordt goedgekeurd.

Cache on-line, klaar.

Eigen ervaringen werkt vrij snel en efficiënt.

Dit draadje heeft een aantal zaken nogmaals duidelijk gemaakt, ook vanuit reviewer optiek, maar had wat mij betreft niet gestart hoeven te worden omdat dit direct zou moeten gaan tussen Cacheplaatser en Reviewer.

:blink:

Geplaatst
Mocht u ze toch tegenkomen, vermijd dan oogcontact en wilde, aggressieve bewegingen en maak voorzichtig een omtrekkende beweging (tegen de klok ingaan).
Goh, ik kom dagelijks rotonde's tegen, maar ik maak die omtrekkende beweging altijd met de klok mee...... :blink:

Tot nu toe bevalt dat overigens erg goed. :yes:

:yes: Dan woon je in Engeland, zeker. Anders zijn de problemen niet te overzien. En dat komt de cachecommunity niet heel erg ten goede. :no:

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...