The Scorpios Geplaatst 25 juni 2007 Geplaatst 25 juni 2007 Liefst natuurlijk gratis.. Uiteraard, we zijn en blijven hollanders... Het is natuurlijk even afwachten of de dienst zich staande houdt, maar voor een appel en een ei is het mogelijk een alternatief op te starten. Dat lijkt me niet iets zorgelijks. Enfin, voorlopig is er nog niets aan de hand toch? Als geocacacher.nl en geocaching.nl niets met elkaar te maken heeft, vraag ik me wel af of dat kan veranderen. Veel geocachers hebben juist de geocaching-site op geocacher.nl staan. Nou ja wat is veel.... Ik heb het gedaan omdat ik nog wel eens wissel van internetprovider en door deze (gratis) service te gebruiken heeft het meer garantie op blijven bestaan. Idee: is het overnemen c.q. uitgeven van siteruimte niet iets om te doen onder de paraplu van gc.nl en dan als dienst voor donateurs. Voor een kleine verhoging van donateursbijdrage? Want kom nou toch, in geocacher.nl zitten toch ook weer mensen die ook in/bij/betrokken zijn bij geocaching.nl zitten? Het is toch geen totaal andere wereld, er moet toch overleg mogelijk zijn? Hun doelstelling is daarin toch duidelijk. Of is Kap Haak al bezig het domein over te nemen voor Spoiler ? Donateur van Spoiler en je kun webspace krijgen
Ruud4d Geplaatst 25 juni 2007 Geplaatst 25 juni 2007 Idee: is het overnemen c.q. uitgeven van siteruimte niet iets om te doen onder de paraplu van gc.nl en dan als dienst voor donateurs. Voor een kleine verhoging van donateursbijdrage? Ik vind het helemaal geen slecht idee. Daar mag het bestuur best wel serieus over nadenken
Heirbaut Hunters Geplaatst 25 juni 2007 Geplaatst 25 juni 2007 Idee: is het overnemen c.q. uitgeven van siteruimte niet iets om te doen onder de paraplu van gc.nl en dan als dienst voor donateurs. Voor een kleine verhoging van donateursbijdrage? Ik vind het helemaal geen slecht idee. Daar mag het bestuur best wel serieus over nadenken Nadenken is zo gebeurd. Het kan alleen als we een dedicated server hebben met een beetje schijven er in. Die hebben we niet en schijnt bij onze provider ook stevig aan de prijs te zijn. Zo stevig zelfs, dat het met donateursgelden niet meer te dekken is. Of dat (nog steeds) waar is weet ik niet. Ik kan het wel even uitzoeken.
Blauwvinger Geplaatst 25 juni 2007 Geplaatst 25 juni 2007 Ik gebruik ruimte bij one.com. 1GB ruimte, onbeperkt dataverkeer,onbeperkt aantal emailadresen, geen reclame, voor € 1,25 per maand. (En eerst natuurlijk inschrijfkosten)Bevalt mij uitstekend. Je kan ook meer ruimte nemen maar dat kost uiteraard meer. Maar zo zijn er meer die dat doen René Zo is er ook b.v. space1.nl met vergelijkbare tarieven.
hesselannema Geplaatst 25 juni 2007 Geplaatst 25 juni 2007 (bewerkt) Waarom niet zelf hosten... zelf gebruik ik een ds-106 van synology. Dit is een externe hd welke op het netwerk kan worden aan gesloten en oa. als web server kan draaien. En als je dan je router/adsl modem goed hebt ingesteld dan kun je gewoon je site/bestanden benaderen. En die 30Watt tijdens vol gebruik staat in het niets met de 300W van een pc. En als er geen data verkeers is valt i in de slaap stand en neemt er nog minder. (de ds-106 gebruik ik verder als netwerk schijf (denk aan usb-schijf maar dan verbonden via netwerkkabel)en als download station) op 62.58.238.76 staat mijn hd voor iedereen open. (alleen moet ik het een en ander nog goed instellen) Waar ik meer belang bij heb is een soort dyndns. 25 juni 2007 bewerkt door hesselannema
Heirbaut Hunters Geplaatst 25 juni 2007 Geplaatst 25 juni 2007 ... mensen die Linux willen en mensen die een echt OS willen. contradictio in terminus
Wij Drie Geplaatst 25 juni 2007 Geplaatst 25 juni 2007 Want kom nou toch, in geocacher.nl zitten toch ook weer mensen die ook in/bij/betrokken zijn bij geocaching.nl zitten? Het is toch geen totaal andere wereld, er moet toch overleg mogelijk zijn? Hun doelstelling is daarin toch duidelijk. Nou, nee dus. Dit is dus een behoorlijk delicate zaaak van een 4 a 5 jaar geleden. Je had toen Geocaching.nu en Geocaching.nl. Die twee waren water en vuur. De mensen achter Geocaching.nu zaten achter de hostingsite van Geocacher.nl. Ik kan hier nog een heel lang verhaal van maken en parallellen naar de huidige tijd trekken, maar dat doe ik hier niet. In ieder geval vermoed ik dat de service en url van Geocacher.nl niet snel bij GC.nl terecht zal komen. Maar hopelijk heb ik ongelijk wat dat laatste betreft. Het zou mooi zijn als clubs eens wat nader tot elkaar komen en naar elkaar luisteren. Eventuele overnamen graag wel na raadpleging van de 'huidige bewoners'. tot cache, team Wij Drie
de Roode Lantaarn Geplaatst 25 juni 2007 Geplaatst 25 juni 2007 Providerruimte is al in gebruik voor privéwebsite. Deze is echter niet zo groot, ik stoei nu al met de ruimte.dat regelmatig vorbij komen is meer kijken dan doen want zoveel postjes zijn er nog niet geplaats in de afgelopen jaren. Heb je een idee / ervaring met zo'n alternatief? In jullie geval kan het heel simpel. Je houd je pagina(s) gewoon bij je provider (Puur alleen de HTML dus) maar zet de plaatjes bij bijv. een FortuneCity.com. Alles laat je daar na toe linken omdat je daar ruimte zat hebt. En je hebt géén last van reclame.
JandeBeHanger Geplaatst 25 juni 2007 Geplaatst 25 juni 2007 Want kom nou toch, in geocacher.nl zitten toch ook weer mensen die ook in/bij/betrokken zijn bij geocaching.nl zitten? Het is toch geen totaal andere wereld, er moet toch overleg mogelijk zijn? Hun doelstelling is daarin toch duidelijk. Nou, nee dus. Dit is dus een behoorlijk delicate zaaak van een 4 a 5 jaar geleden. Je had toen Geocaching.nu en Geocaching.nl. Die twee waren water en vuur. De mensen achter Geocaching.nu zaten achter de hostingsite van Geocacher.nl. Ik kan hier nog een heel lang verhaal van maken en parallellen naar de huidige tijd trekken, maar dat doe ik hier niet. In ieder geval vermoed ik dat de service en url van Geocacher.nl niet snel bij GC.nl terecht zal komen. Maar hopelijk heb ik ongelijk wat dat laatste betreft. Het zou mooi zijn als clubs eens wat nader tot elkaar komen en naar elkaar luisteren. Eventuele overnamen graag wel na raadpleging van de 'huidige bewoners'. Echter zo'n stichting blijft altijd weer zo'n clubje ouwe mannen.Net als de Paus, die wel de regels wil bepalen, maar aan het spel niet mee doet.
gpsgek Geplaatst 26 juni 2007 Geplaatst 26 juni 2007 Kan iemand me uitleggen wat ik nu weer misdaan heb? Ik schijn ruzie te hebben met mensen of zo, en dat al 4 a 5 jaar? Wellicht komt het uit een dikke duim gezogen? Ik begrijp je standpunt Xaa, duidelijk, helder, concreet...
Heirbaut Hunters Geplaatst 26 juni 2007 Geplaatst 26 juni 2007 Echter zo'n stichting blijft altijd weer zo'n clubje ouwe mannen.Net als de Paus, die wel de regels wil bepalen, maar aan het spel niet mee doet. Zou het er veel jonger op worden als we jou er bij nemen? Er is een spreekwoord "de beste stuurlui staan aan wal", wat naar mijn idee hier vaak geldt. Kijk nog eens op de Wie zijn wij pagina. Daar staat precies waar we vacatures hebben. Persoonlijk geef ik voorkeur aan inderdaad een jongere man en/of een vrouw; wordt het wat mee afspiegeling van de maatschappij, maar daar sta ik volgens mij alleen in.
Heirbaut Hunters Geplaatst 26 juni 2007 Geplaatst 26 juni 2007 Want kom nou toch, in geocacher.nl zitten toch ook weer mensen die ook in/bij/betrokken zijn bij geocaching.nl zitten? Het is toch geen totaal andere wereld, er moet toch overleg mogelijk zijn? Hun doelstelling is daarin toch duidelijk. Nou, nee dus. Dit is dus een behoorlijk delicate zaaak van een 4 a 5 jaar geleden. Je had toen Geocaching.nu en Geocaching.nl. Die twee waren water en vuur. De mensen achter Geocaching.nu zaten achter de hostingsite van Geocacher.nl. Ik kan hier nog een heel lang verhaal van maken en parallellen naar de huidige tijd trekken, maar dat doe ik hier niet. In ieder geval vermoed ik dat de service en url van Geocacher.nl niet snel bij GC.nl terecht zal komen. Maar hopelijk heb ik ongelijk wat dat laatste betreft. Het zou mooi zijn als clubs eens wat nader tot elkaar komen en naar elkaar luisteren. Eventuele overnamen graag wel na raadpleging van de 'huidige bewoners'. tot cache, team Wij Drie Het was in november 2003, dus nog maar 3,5 jaar geleden. Om het hele verhaal nog eens te gaan doen, nou nee. Maar er zijn twee partijen ontstaan door een meningsverschil. Stichting Geocaching Nederland (gc.nl) en Stichting Geocaching (www.stichtinggeocaching.nl). Lees op beide websites hun doelstellingen. Voor een groot deel komen die met elkaar overeen, maar voor een deel ook niet. De kans dat beide weer samenkomen is in mijn (!) ogen nihil; gebaseerd op uitspraken in postjes van weleer etc. Als geocacher.nl niet (meer) werkt of uit te breiden is, wellicht kunnen we als geocaching.nl iets gaan betekenen mits we vinden dat het binnen onze service zou moeten vallen. Maar dan zullen we toch eerst een idee moeten hebben hoeveel mensen geïnteresseerd zijn en daarna of het financieel haalbaar is. Immers, stichtinggeocaching (die van geocacher.nl en gc.nu en gc.eu) hebben zelf een hosting bedrijf (dacht ik) en wij besteden dat uit. Of wij het dus gratis kunnen aanbieden valt te betwijfelen.
The Scorpios Geplaatst 26 juni 2007 Geplaatst 26 juni 2007 (lekker verwarrend trouwens, geocaching.nl, geregistreerd door stichting geocaching nederland, geocacher.nl geregistreerd door stichting geocaching) En ik maar denken dat een geocacher aan geocaching doet..... Beter de naamsrechten overnemen dan dat het in handen valt van bijv commerciële instellingen , lijkt me. En over zelf hosten enzo, heb ik gelukkig geen verstand van. Lijkt me een taak voor het bestuur om daar maar eens een reële berekening van te maken en dan hun voorstel eens te laten toetsen in forum middels een poll. Ik weet het, het bestuur beslist maar als het met geld te maken heeft, is het goed de interesse eens te peilen onder forumleden én huidige gebruikers van geocacher.nl
Aanbevolen berichten