Heirbaut Hunters Geplaatst 29 juni 2007 Geplaatst 29 juni 2007 15 juni om 16.00 uur een GPSMAP 60cx besteld bij Futurumshop. 16 juni om 10.00 had ik hem in handen. 470 euries. Duurder dan in de States, maar zonder gedoe, wachttijd, onzekerheid over de douane enzovoort. Maar bovenal, geen gedoe bij garantie!
PA1FOX Geplaatst 29 juni 2007 Geplaatst 29 juni 2007 15 juni om 16.00 uur een GPSMAP 60cx besteld bij Futurumshop. 16 juni om 10.00 had ik hem in handen. 470 euries. Duurder dan in de States, maar zonder gedoe, wachttijd, onzekerheid over de douane enzovoort.Maar bovenal, geen gedoe bij garantie! Dat klopt.. maar daar betaal je dan ook voor... Maar voor die 100+ euro's die ik nu niet betaal wil ik wel wat meer moeite doen indien ik van garantie gebruik wil maken.
surdo Geplaatst 29 juni 2007 Geplaatst 29 juni 2007 Heb net even voorzichtig met TNT gebeld. Gezegd dat er een kado klaarlicht maar dat ik nu blijkbaar de papieren moet afhandelen. TNT zegt dat ik alleen hoef op te geven wat ik weet/heb, dus opgeven 1 GPS waarde $40, factuur niet in bezit vanwege kado, handtekening eronder en klaar... Dat ga ik dus maar doen en dan kijken wat er gebeurt Ik hoop voor jou dat het gaat lukken. Maar ook al moet je € 81 bijbetalen dan nog scheelt het een bom duiten. Hou ons op de hoogte want we zijn toch wel benieuwd naar de afloop.
C@cheCows Geplaatst 5 juli 2007 Auteur Geplaatst 5 juli 2007 (bewerkt) Nou, heb dus gisteren het formulier "bericht van binnenkomst" opgestuurd en daarin slechts exact de summiere informatie ingevuld zoals die ook al op de "douaneverklaring" stond te lezen. Ook niet de vereiste factuur bijgevoegd, slechts opmerking geplaatst dat het een kado betreft. Wordt ik vandaag gebeld door de afdeling douane/inklaring. Was volgens hun overduidelijk een pakketje dat via internet is besteld dus ik moest toch iets van een factuur of mailtje kunnen overhandigen waarop stond wat ik er voor had betaald? Heb hem nogmaals verteld dat het een kado is dat aan mij gestuurd en dat ik dus geen factuur in mijn bezit heb. Die meneer moest er wel om lachen... Ik had mazzel zei hij, hij zou een oogje toeknijpen en per direct het pakketje vrijgeven Dus... wie weet morgen binnen! 5 juli 2007 bewerkt door C@cheCows
Peetee Geplaatst 5 juli 2007 Geplaatst 5 juli 2007 Nou, heb dus gisteren het formulier "bericht van binnenkomst" opgestuurd en daarin slechts exact de summiere informatie ingevuld zoals die ook al op de "douaneverklaring" stond te lezen. Ook niet de vereiste factuur bijgevoegd, slechts opmerking geplaatst dat het een kado betreft. Wordt ik vandaag gebeld door de afdeling douane/inklaring. Was volgens hun overduidelijk een pakketje dat via internet is besteld dus ik moest toch iets van een factuur of mailtje kunnen overhandigen waarop stond wat ik er voor had betaald? Heb hem nogmaals verteld dat het een kado is dat aan mij gestuurd en dat ik dus geen factuur in mijn bezit heb. Die meneer moest er wel om lachen... Ik had mazzel zei hij, hij zou een oogje toe zou knijpen en per direct het pakketje vrijgeven Dus... wie weet morgen binnen! En nou maar hopen dat ie dit draadje niet leest!
C@cheCows Geplaatst 6 juli 2007 Auteur Geplaatst 6 juli 2007 Daar is ie dan!! Vandaag zonder verdere poespas Garmin GPSMAP 60CSX afgeleverd door TNT Post. Het loont dus de moeite om je GPS in Amerika te bestellen! Hieronder nog even een samenvatting: 13 juni 2007 Besteld via Ebay bij verkoper Myronglobal. Kosten: Euro 284,- (wisselkoers 13/6), inclusief verzendkosten USPS Priority Mail - direct mailbevestiging betaling Paypal - direct mailbevestiging ontvangst order Myronglobal 19 juni - ontvangst mailbevestiging trackingnummer USPS (nummer invoeren op de site USPS.com doet nog niets) 20-23 juni - trackingnummer invoeren geeft verschillende stadia weer. Laatste "arrived abroad" 28 juni Formulier van TNT Post "bericht van aankomst" in de bus. Of ik het pakketje even wilde aangeven. Zie voor hoe dit is gelopen eerdere posts hierboven. 03/07 Formulier retour gestuurd 05/06 Opgebeld door inklaring/douane met lastige vragen. Zie voor hoe dit is gelopen eerdere posts hierboven. 06/06 Binnen! Geen verdere kosten gemaakt. Conclusie: euro 250 bespaard. Na 3 weken binnen. Kan eventueel sneller door per Express Mail te laten versturen en/of als je pakketje niet wordt onderschept Je loopt het risco te moeten bijbetalen (rond euro 80) maar dan nog... Voor diegeen die nog in overweging hebben via Ebay te bestellen hoop ik dat je hier iets aan hebt!
vigo Geplaatst 7 juli 2007 Geplaatst 7 juli 2007 al zou je import moeten betalen ...jammer maar dat nog liever dan die maffe Garmin NL spekken.
@rend Geplaatst 7 juli 2007 Geplaatst 7 juli 2007 Heb je nu ook CN9 er bij gekocht? En die opmerking van vigo kan ik niet echt plaatsen .
Peetee Geplaatst 7 juli 2007 Geplaatst 7 juli 2007 En die opmerking van vigo kan ik niet echt plaatsen . Nee, ik ook niet om eerlijk te zijn ... Maar misschien heeft hij wat minder goede ervaringen met garmin.nl als de meesten hier?
vigo Geplaatst 8 juli 2007 Geplaatst 8 juli 2007 Heb je nu ook CN9 er bij gekocht? waarom vraag je dat ?? dat Garmin NL de prijzen bepaalt voor Nederland lijkt me overduidelijk. En deze zijn nogal fors verschillend in negatief opzicht van de prijzen in de USA. Valt in mijn ogen onder graaipolitiek en Woekerwinst.
Team jemar Geplaatst 8 juli 2007 Geplaatst 8 juli 2007 Heb je nu ook CN9 er bij gekocht? waarom vraag je dat ?? dat Garmin NL de prijzen bepaalt voor Nederland lijkt me overduidelijk. En deze zijn nogal fors verschillend in negatief opzicht van de prijzen in de USA. Valt in mijn ogen onder graaipolitiek en Woekerwinst. Om gelijk over woekerwinst en graaipolitiek te praten door de importeur vind ik iets te kort door de bocht! Ja, het klopt dat Nederland verhoudingsgewijs duur is met (rand-)apparatuur, maar dit komt niet alleen door de importeur. De tussenhandel in Nl is vaak groot en iedereen wil wat verdienen....So it all adds up to the price you have to pay ! Daarnaast heb je nog je BTW en grootte van de afzetmarkt... De importeur geeft voor zijn product vaak een adviesprijs....en heel veel winkeliers volgen deze prijs. Tja, en hier zit vaak nog wat marge op . We zijn in Nl vaak ook niet gewend om te onderhandelen over de prijs, terwijl je dat nog wel eens wat voordeel op kan leveren. Daarnaast loont het zich de moeite om eens op het net te gaan kijken bij Nederlandse internetzaken (scheelt ook nog wel eens wat)! Maar goed, het kan inderdaad fors schelen om je apparatuur uit het buitenland te halen ! Ik deed het zelf ook met foto-apparatuur totdat de BTW in Dld omhoog ging, toen werd het voordeel kleiner...
flatfisher Geplaatst 8 juli 2007 Geplaatst 8 juli 2007 dat Garmin NL de prijzen bepaalt voor Nederland lijkt me overduidelijk. En deze zijn nogal fors verschillend in negatief opzicht van de prijzen in de USA. Valt in mijn ogen onder graaipolitiek en Woekerwinst. Volgens mij is dat niet helemaal correct naar Garmin NL. Ik heb altijd begrepen dat kaartgegevens over de VS goedkoper waren dan die in Nederland/Europa. Kwestie van benadering, maar topografische diensten draaien in die gedachte op belastinggeld, dus dan zouden hun producten (kaarten dus) ook aan de belastingbetaler toebehoren. Een voorbeeld van die gedachte is bijvoorbeeld de actie van de Kabouterbond . Maar het kadaster in Nederland denkt daar duidelijk anders over en dat zou dan een reden kunnen zijn dat Nederlandse gegevens al weer een stuk duurder zijn. Maar misschien is dat ook wel grote kul ? Ik kan me ook voorstellen dat je om kaartmateriaal voor North America te maken, je alleen gegevens nodig hebt van VS en Canada, terwijl je voor de versie Atlantic al heel wat meer moet shoppen? Er zal ongetwijfeld wat marktwerking onder liggen dat die Atlantic-producten heel wat duurder zijn dan North America. Maar wat er dan zo Europees is aan de Etrex Euro? Terwijl die toch wel € 135 kost en de US-versie $ 130. Dat komt dan op iets minder dan € 100. Dus ergens zit wel iets dat knaagt. € 35 voor een GPS die Nederlandse menus heeft? Ik voel wel mee met Vigo, en met al die anderen die hun GPS uit de VS hebben laten overkomen.
TeamTobi Geplaatst 8 juli 2007 Geplaatst 8 juli 2007 Tot dusver 3 x gps uit grijze import over laten komen. Waarom? vanwege het belachelijke prijsverschil tussen hier en de states. Als het prijsverschil wordt veroorzaakt door het dure kaartmateriaal zoals wel eens gesuggereerd word, breng dan een gps uit zonder basemap. Veel gebruikers hebben die toch niet nodig. Ik betwijfel ten zeerste of dan de prijzen wel gelijk zoudebn komen te liggen.
flatfisher Geplaatst 8 juli 2007 Geplaatst 8 juli 2007 Tot dusver 3 x gps uit grijze import over laten komen. Waarom? vanwege het belachelijke prijsverschil tussen hier en de states. Als het prijsverschil wordt veroorzaakt door het dure kaartmateriaal zoals wel eens gesuggereerd word, breng dan een gps uit zonder basemap. Veel gebruikers hebben die toch niet nodig. Ik betwijfel ten zeerste of dan de prijzen wel gelijk zoudebn komen te liggen. Zoals ik al schreef: Maar wat er dan zo Europees is aan de Etrex Euro? Terwijl die toch wel € 135 kost en de US-versie $ 130. Dat komt dan op iets minder dan € 100. Dus ergens zit wel iets dat knaagt. € 35 voor een GPS die Nederlandse menus heeft? Deze prijzen komen van websites van winkeliers, dus reeele prijzen en geen advies-verkoop prijzen van Garmin. Bovendien ben ik er zeker van dat ik de Etrex nog wel voor minder dan $ 130 kan vinden!
C@cheCows Geplaatst 8 juli 2007 Auteur Geplaatst 8 juli 2007 (bewerkt) Heb je nu ook CN9 er bij gekocht? En die opmerking van vigo kan ik niet echt plaatsen . Nee nog niet. Heb wel gezien dat je deze ook kunt downloaden. Zal eens kijken of dat werkt! Bespaart ook weer een hoop geld... 8 juli 2007 bewerkt door C@cheCows
Aanbevolen berichten