Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik kwam er echter achter dat ik geen tekst kan invoeren bij de cacher's calculator. Alle andere schermen lukt het wel, behalve dus bij de calculator. Iets om nog even naar te kijken?

Euh, da's de bedoeling ook; dat er alleen cijfers, punten, haakjes ed. gebruikt kunnen worden en niet tekst. Of bedoel je wat anders (voorbeeldje?)

Ik was er zelf al achter dat letter niet kunnen en cijfers wel. Even voor 18:00 uur. Had ik mijn post al aangepast. Beschouw het cache calculator deel dus lekker als niet geschreven. :crybaby:

• 2 weeks later...
Geplaatst (bewerkt)

Hallo,

Ik was op zoek naar een programma om de snijpunten van 2 cirkels te bereken en ik kwam 2 programma's tegen : PGCT.exe en geotools4.xls. De laatste werkt niet op mijn smartphone, wel op mijn PC. Als ik nu de uitkomst vergelijk tussen PGCT en geotools, dan zit er een verschil in. Welke geeft de juiste uitkomst???

Jacala.

Edit : Heb met behulp van MapSource een test gedaan en het blijkt dat geotools de juiste uitkomst geeft en PGCT afwijkt :lol:

bewerkt door Jacala
Geplaatst (bewerkt)
Hallo,

Ik was op zoek naar een programma om de snijpunten van 2 cirkels te bereken en ik kwam 2 programma's tegen : PGCT.exe en geotools4.xls. De laatste werkt niet op mijn smartphone, wel op mijn PC. Als ik nu de uitkomst vergelijk tussen PGCT en geotools, dan zit er een verschil in. Welke geeft de juiste uitkomst???

Jacala.

Edit : Heb met behulp van MapSource een test gedaan en het blijkt dat geotools de juiste uitkomst geeft en PGCT afwijkt :lol:

Er is een goede kans dat het verschil veroorzaakt wordt door een basisbeginsel; ga je als programmeur uit van een elipsoidevormige ofwel afgeplatte aarde of ga je uit van een een spherisch vormige aarde ofwel perfect ronde aarde. Aangezien geocaching in het veld, waar PGCT voor bedoeld is, veel meer te maken heeft met korte afstanden ( < 10 km) is er gekozen wordt voor formu les die uitgaan van de ronde aarde. Van mapsource weet ik van een van de programmeurs aldaar dat ze uitgaan van de elipsoide vormige aarde omdat mapsource voor het zeer overgrote deel te maken heeft met de langere afstanden. Van Geotools weet ik het niet, ik heb het programma/spreadsheet nog nooit bekeken...

Kortom : voor geocachen is PGCT nauwkeuriger dan MapSource !!

bewerkt door Team Sweetlake
Geplaatst

Hallo,

Jacala.

Er is een goede kans dat het verschil veroorzaakt wordt door een basisbeginsel; ga je als programmeur uit van een elipsoidevormige ofwel afgeplatte aarde of ga je uit van een een spherisch vormige aarde ofwel perfect ronde aarde. Aangezien geocaching in het veld, waar PGCT voor bedoeld is, veel meer te maken heeft met korte afstanden ( < 10 km) is er gekozen wordt voor formu les die uitgaan van de ronde aarde. Van mapsource weet ik van een van de programmeurs aldaar dat ze uitgaan van de elipsoide vormige aarde omdat mapsource voor het zeer overgrote deel te maken heeft met de langere afstanden. Van Geotools weet ik het niet, ik heb het programma/spreadsheet nog nooit bekeken...

Kortom : voor geocachen is PGCT nauwkeuriger dan MapSource !!

Hallo Team Sweetlake,

Bedankt voor je snelle reactie, klinkt eigenlijk best wel logisch.

En als je idd geen al te grote afstanden gebruikt dan is het verschil nog geen 10 meter.

Jacala.

• 3 weeks later...
  • 3 months later...
Geplaatst

Dames en heren,

Vanaf heden is een iPhone versie van PGCT beschikbaar voor de iPhone !! :blush::)

Hij is te vinden via : http://www.btstsoft.nl/

Het idee ervoor is ontstaan bij BtSt, een van onze eigen geocachers, en hij heeft dan ook deze applicatie geheel ontworpen en geprogrammeerd, erg knap werk mag ik wel zeggen.

BtSt, erg bedankt voor deze mooie hulp bij het cachen.

Geplaatst
Dames en heren,

Vanaf heden is een iPhone versie van PGCT beschikbaar voor de iPhone !! :thumbup::lol1:

Hij is te vinden via : http://www.btstsoft.nl/

Het idee ervoor is ontstaan bij BtSt, een van onze eigen geocachers, en hij heeft dan ook deze applicatie geheel ontworpen en geprogrammeerd, erg knap werk mag ik wel zeggen.

BtSt, erg bedankt voor deze mooie hulp bij het cachen.

Ziet er prachtig uit! Hulde BtSt voor dit mooie tool.

• 1 month later...
Geplaatst

hoi hoi

dit progammatje werkt perfect op mijn ipac 5550 en htc smartphone

ik had al gstools op mijn pc staan . die ook goed werkt , maar is zo moeilijk meenemen in het veld.

Pim en Martijn allebij bedankt :rolleyes:

Geplaatst
hoi hoi

dit progammatje werkt perfect op mijn ipac 5550 en htc smartphone

ik had al gstools op mijn pc staan . die ook goed werkt , maar is zo moeilijk meenemen in het veld.

Pim en Martijn allebij bedankt :rolleyes:

Graag gedaan.

Over een paar weekjes komt er een nieuwe versie met weer wat nieuwe handigheidjes erin :blink:

Geplaatst
Graag gedaan.

Over een paar weekjes komt er een nieuwe versie met weer wat nieuwe handigheidjes erin :beerchug:

Ben benieuwd. Kan haast niet wachten :angry:

Geplaatst

Jawel ook op mijn HP iPAQ staat nu een werkend PGCT.

het heeft wel wat moeite gekost voor zo'n leek op ICT gebied als ik ben,

maar met de PB (= persoonlijke begeleiding) van Pim is het prima voor elkaar gekomen.

Daarvoor (en natuurlijk voor het programma zelf) mijn hartelijke dank.

Problemen als verouderde ActiveSync, achtergebleven onderdelen van eerdere .NET downloads,

e.d. verstoorden een eenvoudig installatie van de PGCT.

Maar met hulp van Pim en de nodige doorzettingsvermogen (afgewisseld met af en toe een krachtterm) zijn die hobbels genomen en is het gisteren dan toch gelukt PGCT op de iPAQ werkend te krijgen. Super. :mellow: Zoekbaars.

Geplaatst

Hoi,

Op een Qtek s110 (win 2003 SE) werkt deze handige tool ook prima, daarvoor onze dank,

Zou het het handig zijn dat je kunt switchen tussen Pgct en programmas onderling?

grtx,

Geplaatst
Hoi,

Op een Qtek s110 (win 2003 SE) werkt deze handige tool ook prima, daarvoor onze dank,

Zou het het handig zijn dat je kunt switchen tussen Pgct en programmas onderling?

grtx,

Dat kan altijd door op start de klikken.

Geplaatst
Hoi,

grtx,

Dat kan altijd door op start de klikken.

Inderdaad, dat is niet een zaak voor PGCT, maar zul je via Start moeten doen.

Geplaatst
Hoi,

grtx,

Dist is daar een zeer handig tooltje voor. http://www.trancreative.com/mb.aspx

ik gebruik het nu al een tijdje op men mio p550 zonder problemen

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...