Spring naar bijdragen

Hoe start ik een Travelbug?


Forward_observer

Aanbevolen berichten

Goedendag allemaal,

 

Wij zijn sinds een aantal dagen ook verslaafd geraakt aan het GC-en en nu zie ik dat er ook de TB's bestaan.

We hebben uiteraard nog niet een eigen cache, maar is het wel mogelijk om een TB aan te schaffen en deze bv in een door ons gevonden cache neer te leggen en dan te loggen, waarna deze hopenlijk verder reist ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo,

 

Allereerst welkom bij deze (zeer) verslavende hobby. Het is zeker mogelijk om een eigen TB de wijde wereld in te sturen zonder dat je een eigen cache beheert. Je schaft de tb aan en via de trackcode kun je hem via groundspeak.com (specifieker: Groundspeak tracksite jezelf als eigenaar aanmelden, gebruik optie 'activate'). Vervolgens staat bij jouw trackables dat je op het moment in het bezit bent van die eigen TB en kun je die in iedere willekeurige cache droppen zoals dat ook bij de andere TB's gaat.

 

Succes en heel veel plezier met deze pracht hobby!

 

Gr. Team Ballefrutter

bewerkt door Team Ballefrutter
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor. Een nieuwe tb kan je overal starten waar je maar wilt. Gewoon in een cache stoppen en de cachers doen de rest :-)

 

ps. welkom

 

Maar dan is het wel handig om hem eerst te activeren, als ie dan in je inventory zit, dan kun je hem droppen net als een gevonden en gelogde TB.

 

Ook welkom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke bedankt voor het snelle antwoord van jullie.

 

Heb ik toch nog even een paar vraagjes:

 

1. als ik er bv 1 aanschaf en activeer blijft deze TB dan ons eigendom, dus is altijd te herleiden naar ons?

 

2. is het mogelijk dat de TB weer op een bepaald moment terug komt naar de eigenaar?

(denk zelf dat dit bijna onmogelijk is??)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1. als ik er bv 1 aanschaf en activeer blijft deze TB dan ons eigendom, dus is altijd te herleiden naar ons?

Ja, iedereen kan zien dat de TB van jullie is. Ook krijg je automatisch een mailtje binnen als je TB is verplaats oid.

2. is het mogelijk dat de TB weer op een bepaald moment terug komt naar de eigenaar

Ach, toeval is het wel. Je komt wel eens meerdere keren een TB of een coin tegen (soms wel meer als 2 keer). Als je TB in het buitenland zit kan je het bijna wel schudden, maar zeker weten doe je nartuurlijk nooit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke bedankt voor het snelle antwoord van jullie.

 

Heb ik toch nog even een paar vraagjes:

 

1. als ik er bv 1 aanschaf en activeer blijft deze TB dan ons eigendom, dus is altijd te herleiden naar ons?

 

2. is het mogelijk dat de TB weer op een bepaald moment terug komt naar de eigenaar?

(denk zelf dat dit bijna onmogelijk is??)

De TB blijft natuurlijk altijd jullie eigendom, je krijgt ook een copy van de bug, en met deze ben je in het bezit van het unieke nummer van de TB.

En op deze manier kan je hem zelf altijd loggen.

Erg handig als hij bijvoorbeeld als vermist wordt opgegeven, dan kan jij, en jij alleen hem nog loggen.

Zo heb ik mijn Famous Grous na een jaar van vermist ten ruste gelegd in de onbekende soldaat.

dat de TB weer bij jou terug komt hangt ook een beetje van jezelf af, neem je hem mee als je hem in een cache tegen komt of niet, het is niet verplicht om een TB uit een cache te halen.

groet Kwibus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt ook je TB een doel meegeven. En dan daarin zetten dat hij (als hij dat doel heeft bereikt) weer terug moet naar een cache die bij jullie in de buurt ligt. Dan is er een kans dat hij na verloop van tijd weer terug komt.

 

Banditgirl.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erg handig als hij bijvoorbeeld als vermist wordt opgegeven, dan kan jij, en jij alleen hem nog loggen.
Nee hoor, iedereen die het nummer weet kan hem loggen.

Daarom moet je het nummer ook onleesbaar maken als je een foto plaatst.

En iedereen die het nummer heeft opgeschreven kan hem altijd weer loggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm geloof dat ik het wel snap...had overigens trouwens ook al de instructies gelezen hoor, maar goed blijven altijd vragen over.

 

1 ding nog LEX als je nog mee leest, hoe bedoel je iedereen kan hem loggen en je moet het nummer op de foto

weg halen?????

 

 

Alvast bedankt iedereen voor het antwoorden...eindelijk is een forum waar snel geantwoord wordt !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm geloof dat ik het wel snap...had overigens trouwens ook al de instructies gelezen hoor, maar goed blijven altijd vragen over.

 

1 ding nog LEX als je nog mee leest, hoe bedoel je iedereen kan hem loggen en je moet het nummer op de foto

weg halen?????

 

 

Alvast bedankt iedereen voor het antwoorden...eindelijk is een forum waar snel geantwoord wordt !!!

 

Lex bedoelt als je een foto van je TB maakt omdat er bijv een leuk dingetje of beestje oid aanzit, je dan er voor moet zorgen dat het TB-nummer niet zichtbaar is.

 

En over dat snel reageren............ valt wel mee hoor, soms is het net chatten :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is het mogelijk dat de TB weer op een bepaald moment terug komt naar de eigenaar?

(denk zelf dat dit bijna onmogelijk is??)

dat valt eigenlijk best mee. zo hebben wij in de zomer van 2003 een tb losgelaten in wales, met de opdracht om naar nederland te komen. we hadden er wel een mooi logboekje bijgedaan, ter verduidelijking.

we hebben zo af en toe wat moeten mailen, maar in mei 2006 is het beest in een rotterdamse cache gedropt, waarna wij een snelle onderscheppingsactie hebben uitgevoerd.

 

en onze 2003 travelbug race winnende antje heeft haar vriendje jantje in het wild ontmoet. we hebben ze toen in 2004 onderschept, hecht aaneengesmeed en samen weer op weg gestuurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...