Spring naar bijdragen
  • 0

LOC file omzetten naar waypoints

Vraag

Geplaatst

Hoi. Ik zit met een probleem waar ik niet uitkom, maar volgens mij kan het niet moelijk zijn (en dat is dus juist het frustrerende...).

Misschien maak ik wel een denkfout maar volgens mij zit het zo.

Ik wil een cache gaan zoeken met iets van 8 waypoints (staan ook netjes op de cachepagina De Manteling).

Volgens mij is het dan handig om de loc-file te downloaden en die om te zetten naar een formaat dat (in mijn geval) oziexplorer aan kan. Ik werk met Ozi-explorer op een PDA (Mio P350).

In mijn beleving is het dan zo, dat wanneer ik de loc file converteer naar een formaat dat ozi aankan (.WPT) ik dan binnen ozi die 8 waypoints moet zien verschijnen.... helaas dus.

Ik heb al van alles geprobeerd (GSAK, maar ik heb geen idee hoe ik daar iets uit kan wegschrijven naar een ander formaat) LOC2WPT, EasyGPS enz enz. Ik krijg op geen enkele manier een bestand dat ozi aankan en mij 8 waypoints oplever.

Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe? Of wil ik iets dat niet mogelijk is?

Graag hulp! Alvast bedankt voor je tijd en moeite!!!!

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst (bewerkt)
Hoi. Ik zit met een probleem waar ik niet uitkom, maar volgens mij kan het niet moelijk zijn (en dat is dus juist het frustrerende...).

Misschien maak ik wel een denkfout maar volgens mij zit het zo.

Ik wil een cache gaan zoeken met iets van 8 waypoints (staan ook netjes op de cachepagina De Manteling).

Volgens mij is het dan handig om de loc-file te downloaden en die om te zetten naar een formaat dat (in mijn geval) oziexplorer aan kan. Ik werk met Ozi-explorer op een PDA (Mio P350).

In mijn beleving is het dan zo, dat wanneer ik de loc file converteer naar een formaat dat ozi aankan (.WPT) ik dan binnen ozi die 8 waypoints moet zien verschijnen.... helaas dus.

Ik heb al van alles geprobeerd (GSAK, maar ik heb geen idee hoe ik daar iets uit kan wegschrijven naar een ander formaat) LOC2WPT, EasyGPS enz enz. Ik krijg op geen enkele manier een bestand dat ozi aankan en mij 8 waypoints oplever.

Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe? Of wil ik iets dat niet mogelijk is?

Graag hulp! Alvast bedankt voor je tijd en moeite!!!!

Hallo,

Ik denk dat hier iets fout gaat. Het LOC file bevat slechts 1 waypoint. In de aanwijzing staat ook dat men hier de auto kan parkeren. De rest van de waypoints kan men zelf overnemen uit de beschrijving en door de vragen te beantwoorden worden de ontbrekende cijfers gevonden voor de uiteindelijke coördinaten waar de cache zich bevind.

Als je het LOC bestand opent in EasyGPS, dan kun je het daarna opslaan als een GPX bestand welke weer te openen is in Oziexplorer. Succes!

bewerkt door blooper65
  • 0
Geplaatst
Het LOC file bevat slechts 1 waypoint. In de aanwijzing staat ook dat men hier de auto kan parkeren. De rest van de waypoints kan men zelf overnemen uit de beschrijving...

Als je niet alle coordinaten kan downloaden, dan is dit een heel handige oplossing die ik tegenwoordig gebruik: http://boulter.com/gps/grabber/ . Hiermee "grab" je alle coordinaten van een willekeurige site af. :rolleyes:

• 0
Geplaatst

Het LOC file bevat slechts 1 waypoint. In de aanwijzing staat ook dat men hier de auto kan parkeren. De rest van de waypoints kan men zelf overnemen uit de beschrijving...

Als je niet alle coordinaten kan downloaden, dan is dit een heel handige oplossing die ik tegenwoordig gebruik: http://boulter.com/gps/grabber/ . Hiermee "grab" je alle coordinaten van een willekeurige site af. :rolleyes:

Ik heb het even geprobeerd op de bewuste site voor de cache De manteling, maar deze grabt echter ook alleen het eerste waypoint. Ik zie dus geen voordeel met deze manier, of ik doe iets helemaal fout. :hug:

• 0
Geplaatst

Met GSAK kun je grabben. Ga met de cursor op de bewuste cache staan. klik daarno op tools grabben dan kun verschillende instellingen maken ( Childwaypoints of als waypoint) en weer exporter in ozi. Ik krijg negen punten

• 0
Geplaatst

Ik heb het even geprobeerd op de bewuste site voor de cache De manteling, maar deze grabt echter ook alleen het eerste waypoint. Ik zie dus geen voordeel met deze manier, of ik doe iets helemaal fout. :hug:

Je hebt gelijk, ik zie het ook, bij deze cache lukt het niet. Geen idee waarom. Maar vaak lukt het wel en dan heb je een hele lijst die je kan saven.

Probeer deze cache maar eens, die doet het wel als je deze hele link bovenin zet krijg je 6 waypoints:

http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GCKCKN

• 0
Geplaatst

Heyyyy bedankt voor de snelle reacties! Ligt dus deels aan de cache en deels aan mijn onkunde. Zal eens proberen te grabben met GSAK.

Bedankt!!!

• 0
Geplaatst

En daarbij kun je een loc file in GSAK ook exporteren naar gpx.

Als je een .loc file hebt opgehaald in GSAK en het staat da in een databse van GSAK, is CTRL-G voldoende om in te drukken en dan te kiezen voor .loc of .gpx.

Natuurlijk moet je wel de coördinaten al in GSAK hebben staan.

Als je de coördinaten in GSAK hebt staan en je klikt op CTRL-E, dan wordt er een .wpt file van gemaakt voor Ozi.

Een andere, super mogelijkheid is nog altijd de copy/paste methode :lol1:

• 0
Geplaatst

Waarom GPSBabel gebruiken als extra progje als GSAK al aanwezig is bij de vraagsteller? Immers de laatste versie van GPSBabel zit altijd in de laatse versie van GSAK ingebakken.

GPSBabel.jpg

En "het probleem" was al helemaal geen probleem als Team Pooh gebruik zou maken van de additional waypoints. Helaas, toen deze cache online kwam was de additional waypoints nog niet "verplicht" om in te voeren.

Om de additional waypoints als gpx te kunnen downloaden moet je wel premiummember van gc.com zijn.

• 0
Geplaatst (bewerkt)
Met GSAK kun je grabben. Ga met de cursor op de bewuste cache staan. klik daarno op tools grabben dan kun verschillende instellingen maken ( Childwaypoints of als waypoint) en weer exporter in ozi. Ik krijg negen punten

Hallo, zou je dit kunnen uitleggen? Ik krijg het namelijk niet voor elkaar. Als ik de bewuste LOC file geopend heb in GSAK en ik klik op tools en daarna grabben, dan vindt hij niets. Alvast bedankt!

bewerkt door blooper65
  • 0
Geplaatst
Hallo, zou je dit kunnen uitleggen? Ik krijg het namelijk niet voor elkaar. Als ik de bewuste LOC file geopend heb in GSAK en ik klik op tools en daarna grabben, dan vindt hij niets. Alvast bedankt!
De LOC files bevatten alleen de coordinaten bovenaan de pagina en de eventuele Additional Waypoints.

Als je coordinaten uit de tekst wil grabben zul je dus de GPX bestanden moeten gebruiken, aangezien de tekst daarin wel aanwezig is.

• 0
Geplaatst

Of: Selecteer de additionele waypoints in de tekst met de muis. Druk op [CTRL] + [C] (Kopieren) en kies in GSAK voor Tools | Grab coordinates | Windows Clipboard en natuurlijk Children aanvinken!

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...