Spring naar bijdragen

Peilen met de garmin geko 201


hospiheks

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

 

Ik ben in het bezit van een Garmin Geko 201. Nu kom ik de laatste tijd steeds vaker tegen dat ik moet peilen van af het eerste waypoint in graden en meters om naar het tweede te lopen. Ik heb de indruk dat dat met mijn GPS niet kan, maar misschien weten anderen wel hoe dat moet....

 

 

Bedankt,

Leana

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoe je met die GPS kunt projecteren (als dat kan) weet ik niet, maar je kunt altijd een omgekeerde projectie doen.

 

Tel 180 graden op/af bij de gegeven graden. Markeer het punt waar je staat als het punt waar je heen wil lopen. Loop vervolgens de kant op van de berekende graden (met behulp van een kompas of je GPS). Als je op je display de afstand die je zou moeten projecteren weg bent vanaf je beginpunt ben je waar de projectie uit zou komen.

 

Het is iets meer werk, maar het werkt prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je kunt met de geko201 prima peilen,

je neemt je waypont vanwaaruit je de peiling wilt doen, en klikt dan op projecteer. Hier kan je dan de afstand en de graden invullen.

(kan helaas alleen op honderdmeter, dus niet op tientallen)

Hopelijk kom je er zo uit.

groet Doppie

bewerkt door doppie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

:lol1: Ja hoor je kunt met de Geko 201 wel projecteren, er is 1 nadeel aan, het gaat in stappen van minimaal

100 meter, maar ook dat probleem is op te lossen.

Kies het waypoint van waaruit je wilt projecteren, In plaats van de regel 'ga naar' kies je voor projecteer.

Daar kunt je graden en afstand instellen en maakt de geko een nieuw waypoint aan.

Om nauwkeurig te peilen loop ik eerst de gewenste afstand en peil daarna even terug naar het vorige waypoint. Dat is nauwkeurig genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Super! Dank je wel!

Ik heb even gekeken en gevonden. Misschien toch een keer een workshop over mijn gps volgen ofzo....

 

Super! Dank je wel!

Ik heb even gekeken en gevonden. Misschien toch een keer een workshop over mijn gps volgen ofzo....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Super! Dank je wel!

Ik heb even gekeken en gevonden. Misschien toch een keer een workshop over mijn gps volgen ofzo....

 

Super! Dank je wel!

Ik heb even gekeken en gevonden. Misschien toch een keer een workshop over mijn gps volgen ofzo....

 

Of gewoon een keer het boekje lezen wat bij je GPS is geleverd ?

In het engels is daar een bekende term voor : RTFM :lol1:

 

Maar als ex Geko 201 gebruiker kan ik beamen dat er prima mee te werken is, al is er iets moeilijker mee te werken dan GPS modellen die op de meter of 10 meter kunnen projecteren, maar daar is de prijs dan ook naar.

PS, ik kreeg vandaag een mailtje van Garmin dat er een firmware update is voor de Geko 201,

misschien is de projecteeroptie aangepast qua nauwkeurigheid ?

 

Garmin is pleased to announce that new software is available for the Geko 201 System.

The new software is: Geko 201 Ver. 2.60

Garmin recommends that you install this software by using our WebUpdater software. You can learn about WebUpdater on this page:

http://www.garmin.com/products/webupdater/

You can download the new software from our website by clicking the following link:

http://www.garmin.com/support/collection.j...ct=010-00318-00

Changes made from version 2.50 to 2.60:

* Updated software to support manufacturing

 

Succes, Jan-Willem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Super! Dank je wel!

Ik heb even gekeken en gevonden. Misschien toch een keer een workshop over mijn gps volgen ofzo....

 

Super! Dank je wel!

Ik heb even gekeken en gevonden. Misschien toch een keer een workshop over mijn gps volgen ofzo....

 

Hoe noemt men het ook al weer als men zichzelf herhaalt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Super! Dank je wel!

Ik heb even gekeken en gevonden. Misschien toch een keer een workshop over mijn gps volgen ofzo....

 

Super! Dank je wel!

Ik heb even gekeken en gevonden. Misschien toch een keer een workshop over mijn gps volgen ofzo....

 

Hoe noemt men het ook al weer als men zichzelf herhaalt?

 

Alzheimer??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Super! Dank je wel!

Ik heb even gekeken en gevonden. Misschien toch een keer een workshop over mijn gps volgen ofzo....

 

Super! Dank je wel!

Ik heb even gekeken en gevonden. Misschien toch een keer een workshop over mijn gps volgen ofzo....

 

Hoe noemt men het ook al weer als men zichzelf herhaalt?

 

Tijd voor een workshop over posten op het forum? :)

bewerkt door Sambalbai
Link naar opmerking
Deel via andere websites

PS, ik kreeg vandaag een mailtje van Garmin dat er een firmware update is voor de Geko 201,

misschien is de projecteeroptie aangepast qua nauwkeurigheid ?

 

Garmin is pleased to announce that new software is available for the Geko 201 System.

The new software is: Geko 201 Ver. 2.60

Garmin recommends that you install this software by using our WebUpdater software. You can learn about WebUpdater on this page:

http://www.garmin.com/products/webupdater/

You can download the new software from our website by clicking the following link:

http://www.garmin.com/support/collection.j...ct=010-00318-00

Changes made from version 2.50 to 2.60:

* Updated software to support manufacturing

Ik heb net de update erin gezet.

Even door de Geko gebladerd, het lijkt of alles hetzelfde is gebleven.

WP's 6 karakters, projekteren op honderden meters.

Het maakt voor mij niet uit, het is een fijn ding voor op de fiets en in het veld.

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...