Spring naar bijdragen

Kaart uit Mapsource verwijderen


BigFurryMonster

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Hoe kan ik een kaart uit het Mapsource menu verwijderen? Ik heb een upgrade gekocht van de City Navigator en wil niet meer de oude versie bij de opties zien staan.

Gewoon de oude kaart deinstaleren via het windows systeem:

Start-instellingen-configuratiescherm-software en dan de kaart even opzoeken in het lijstje geinstalleerde programma's

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe kan ik een kaart uit het Mapsource menu verwijderen? Ik heb een upgrade gekocht van de City Navigator en wil niet meer de oude versie bij de opties zien staan.

Je kunt dmv verkenner gewoon de map van de kaart die je niet meer wilt zien verwijderen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt dmv verkenner gewoon de map van de kaart die je niet meer wilt zien verwijderen. ;)

 

 

Gooi je dan de kaart zelf weg? En hoe kom ik er achter waar die kaart ergens is geïnstalleerd? Bij het installeren wordt dat niet aangegeven :(

bewerkt door BigFurryMonster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Je kunt dmv verkenner gewoon de map van de kaart die je niet meer wilt zien verwijderen. ;)

 

 

Gooi je dan de kaart zelf weg? En hoe kom ik er achter waar die kaart ergens is geïnstalleerd? Bij het installeren wordt dat niet aangegeven :(

Als het goed is heb je zelf aangegeven bij het installeren waar je de map wilde hebben. Bij mij staat hij op C:/Garmin en dan heb ik een map met topoNL en EuroMG6.

Ik had ook Mapsource 4 en deze map heb ik geheel gedelete en klaar was ik. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Je kunt dmv verkenner gewoon de map van de kaart die je niet meer wilt zien verwijderen. ;)

 

 

Gooi je dan de kaart zelf weg? En hoe kom ik er achter waar die kaart ergens is geïnstalleerd? Bij het installeren wordt dat niet aangegeven :(

Het kan... soms

Bij sommige kaarten gaat Mapsource daarna volledig in de stress en wil niet meer opstarten, tevens blijft ie gewoon in de lijst staan van de te kiezen kaarten.

Het is dus vele malen beter om het gewoon via de aangegeven weg te doen...

 

Mocht je perse het risico willen lopen, meestal worden de kaarten geinstalleerd in C:\Garmin

en dan per kaart een subdirectory. (En in de c:\garmin directory staan ook nog per kaart wat bestandjes die eigenlijk ook weg moeten)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Je kunt dmv verkenner gewoon de map van de kaart die je niet meer wilt zien verwijderen. ;)

 

 

Gooi je dan de kaart zelf weg? En hoe kom ik er achter waar die kaart ergens is geïnstalleerd? Bij het installeren wordt dat niet aangegeven :(

Het kan... soms

Bij sommige kaarten gaat Mapsource daarna volledig in de stress en wil niet meer opstarten, tevens blijft ie gewoon in de lijst staan van de te kiezen kaarten.

Het is dus vele malen beter om het gewoon via de aangegeven weg te doen...

 

Mocht je perse het risico willen lopen, meestal worden de kaarten geinstalleerd in C:\Garmin

en dan per kaart een subdirectory. (En in de c:\garmin directory staan ook nog per kaart wat bestandjes die eigenlijk ook weg moeten)

Zou kunnen, bij mij werkte het, maar een kaart deinstalleren gaan ook zie ik via een wizard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet uit ervaring dat het nogal wat problemen kan opleveren. Ik heb, na de installatie van versie 9, de oude versies 4 en 7 verwijderd. Daarna wilde Mapsource niet meer opstarten. De nieuwe dvd met versie 9 nog eens geinstalleerd en toen deed hij het wel weer. Je kunt natuurlijk de oude kaarten met de verkenner verwijderen maar dan ben je nog niet van de menu's af. Dan moet je het register in duiken. Niet echt eenvoudig dus.

 

Als je er meer over wil weten kijk dan eens op het forum van Notter: http://gps.forum.nl

Daar is er al heel veel over geschreven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...