Spring naar bijdragen

Bizarre, Bijzondere en Geheime Plaatsen op Aarde


GeoGerard

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

In het online Freecaching Magazine zijn er nu een aantal video's geplaatst.

Deze zijn echt schitterend, gewoon bizar wat er met Google Earth te zien is.

Heeft soms een hoog X-Factor gehalte, om kippevel van te krijgen.

 

Bedoel je X-Files?

 

En heb je een link?

 

Tnx!

 

Mike

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Bij het rondneuzen in Google Earth in de buurt van de kernreactor Tsjernobyl kwam ik dit bouwwerk tegen.

 

Linkje

 

Zo te zien gaat het om een serie antennemasten, qua hoogte / grootte denk ik aan langegolf frequentie's

 

Iemand een idee of meer info ?

 

groeten Jan-Willem PA3FUS.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij het rondneuzen in Google Earth in de buurt van de kernreactor Tsjernobyl kwam ik dit bouwwerk tegen.

 

Linkje

 

Zo te zien gaat het om een serie antennemasten, qua hoogte / grootte denk ik aan langegolf frequentie's

 

Iemand een idee of meer info ?

 

groeten Jan-Willem PA3FUS.

 

Volgens datzelfde Google Earth (GE community aangevinkt) gaat het om een radarantennereeks:

 

Citaat:

"Chernobyl-2, also known as 'FAR' (Phased Grid of Antennas) was the secret soviet army object, aimed to control the air of United States. In the whole USSR, there was only two of these built. It's height is 150 meters and about a kilometer width. In a bright sunny day you can see this grid from anywhere in the forest of the Zone. Now, the object is highly contaminated and of course, not used. "

 

Greetz, Bloodwoosj

 

Misschien ook nog leuk om de grondfoto's te bekijken, te vinden op deze site

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vooral deze geeft een fraaie indruk van dit bouwwerk.

Leuk voor in de achtertuin, of niet Ciara. :(

 

Hmmmmm.....jammer voor jou lieverd, onze achtertuin is niet zo groot. Ik denk dat we dan alleen een mast in de achtertuin hebben...maar aan de andere kant wel een onderhuidsvriendelijke tuin :D.

 

Maar ja ik denk dat de schuur dan ook plat moet en dan de vraag waar laten we de fietsen :P

bewerkt door ciara33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmmmm.....jammer voor jou lieverd, onze achtertuin is niet zo groot. Ik denk dat we dan alleen een mast in de achtertuin hebben...maar aan de andere kant wel een onderhuidsvriendelijke tuin :D.

 

Maar ja ik denk dat de schuur dan ook plat moet en dan de vraag waar laten we de fietsen :P

 

'Alleen maar een mast in de achtertuin hebben' ????

Uhhhh, wat voor achtertuin hebben jullie als die past en 'alleen maar' de tuin vult?

Enkel het schuurtje afbreken? :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'Alleen maar een mast in de achtertuin hebben' ????

Uhhhh, wat voor achtertuin hebben jullie als die past en 'alleen maar' de tuin vult?

Enkel het schuurtje afbreken? :D

Een tuintje waar dus helemaal geen mast in staat..... :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar even weer wat serieuzer....

 

Eigenlijk dus bij toeval en met de hulp van Bloodwoosj ben ik er dus achter gekomen dat dit de bron is waar het zogenaamde woodpecker signaal vandaan kwam.

Dit was een radiosignaal wat tijdens mijn jeugdige luisteruurtjes mij menig maal irriteerde.

Nu ik dus wat meer erover gelezen heb best wel een fraai stukje techniek, alleen jammer dat er zoveel andere radiosignalen storing van ondervonden.

 

Voor mensen die nog wat meer technische info willen lezen is Deze Link misschien nog wel de moeite waard.

Ook deze website is interessant: http://www.brogers.dsl.pipex.com/

Natuurlijk kan de wiki ook niet ontbreken: wikipedia (Engels)

En zo klonk het dus op de radio... Radar signaal

 

Je kunt je voorstellen dat indien je naar radiosignalen van ver weg probeert te luisteren en er komt enkel dit soort storing uit de luidsprekers komt je daar niet echt vrolijk van wordt. :(

 

Groetjes Jan-Willem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pa3fus, bedankt voor deze boeiende materie.

Ook wel eens van die spechten gehoord vroeger, maar nooit geweten hoe of wat.

Vooral de site van http://www.brogers.dsl.pipex.com/ is een erg interessante.

Kom daar nog meer dingen tegen die me vroeger (lees: het pré-internet tijdperk) vaak met vraagtekens achter de wereldontvanger van pa (geen 3fus of andere amateur) liet dromen over verre oorden waar in geen krant of bibliotheek iets over te vinden was.

Tegenwoordig is deze drang tot verkenning van het onbekende vervangen door iets met geo in, maar ik kan even niet meer op de naam komen.... :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...