Team Professor X Geplaatst 6 juli 2008 Geplaatst 6 juli 2008 (bewerkt) Jammer, dan gaat mijn idee niet door. Ik wilde in een gebied (dus toestemming voor dat hele gebied) een cache plaatsen, die na elke vondst door de vinder, binnen dat gebied opnieuw geplaatst moet worden. In zijn log zet ie dan het coord waar gevonden en de projectie, berekenng, rebus, peiling of wat dan ook, die je moet maken om de nieuwe verstopplek te vinden. Dit idee kwam naar aanleiding van onze andere cache, die steeds door vinders ergens anders wordt teruggelegd. Maar bij die cache is het niet de bedoeling! Maar goed, regels zijn regels. groetjes GeoVlinder De caches die je bedoeld zijn oudere caches en worden nog gedoogd zolang ze onderhouden worden. Sterker nog, daar is nooit toestemming voor gevraagd omdat het niet kan. Een cache die bijvoorbeeld het Pieterpad of Drentepad afreist ligt telkens op een ander stukje land. Nieuwe caches in die vorm mogen inderdaad niet meer. 6 juli 2008 bewerkt door Team Professor X
Peetee Geplaatst 6 juli 2008 Geplaatst 6 juli 2008 (bewerkt) Jammer, dan gaat mijn idee niet door. Ik wilde in een gebied (dus toestemming voor dat hele gebied) een cache plaatsen, die na elke vondst door de vinder, binnen dat gebied opnieuw geplaatst moet worden. In zijn log zet ie dan het coord waar gevonden en de projectie, berekenng, rebus, peiling of wat dan ook, die je moet maken om de nieuwe verstopplek te vinden. Dit idee kwam naar aanleiding van onze andere cache, die steeds door vinders ergens anders wordt teruggelegd. Maar bij die cache is het niet de bedoeling! Maar goed, regels zijn regels. Toch kan ik me voorstellen dat de soep eventueel niet zo heet gegeten wordt als hij wordt opgediend, GeoVlinder. Want de regels van .com zijn door .com natuurlijk in de eerste plaats ingesteld om de verstandhouding met de natuurbeheerders goed te houden. En ik denk dat als jij hard kunt maken dat de betreffende boswachter / natuurbeheerder geen enkel probleem met jouw ideeën heeft, dat de .com, c.q. de reviewer van .com daar ook best een mouw aan kan passen. Wat ik me nog wel voor zou kunnen stellen, is dat deze manier van cachen tegen de regels van het spelletje in gaat. Immers, als cacher loop je de kans met de verkeerde cachebeschrijving op pad te zijn gegaan. Want het is immer goed mogelijk dat de cacher die de cache net een uurtje voor jou gezocht en gevonden heeft, hem inmiddels heeft verplaatst. Of zie ik dat verkeerd? 6 juli 2008 bewerkt door Peetee
Team Professor X Geplaatst 6 juli 2008 Geplaatst 6 juli 2008 Wat ik me nog wel voor zou kunnen stellen, is dat deze manier van cachen tegen de regels van het spelletje in gaat. Immers, als cacher loop je de kans met de verkeerde cachebeschrijving op pad te zijn gegaan. Want het is immer goed mogelijk dat de cacher die de cache net een uurtje voor jou gezocht en gevonden heeft, hem inmiddels heeft verplaatst. Of zie ik dat verkeerd? Daarom Peetee, kan je een note plaatsen bij de cache dat jij die dag op pad gaat voor die cache. Maar het blijft lastig, zeker nu er zoveel cachers zijn. Ook voor toeristen met een "oude" beschrijving is het onmogelijk zo'n cache te doen, vandaar dat ze niet toegestaan zijn.
GeoVlinder Geplaatst 6 juli 2008 Geplaatst 6 juli 2008 (bewerkt) Inderdaad die note was wel mijn idee, om te voorkomen dat iemand je net voor is. Maar dan zou er ook heel duidelijk bovenaan de pagina staan, dat je dus goed moet lezen voor je gaat en loggen dat je gaat! Maar regels zijn regels, al is het argument voor de regel in dit geval niet van toepassing, het is een regel en als daar geen uitzonderingsregel op gemaakt mag worden. So be it. Ik wist niet dat er al caches bestonden/hebben bestaan die in een klein gebied zich bewogen hebben. Ik dacht dat de moving caches, auto's, mesen en voorwerpen waren die de ene keer hier en dan daar te loggen zijn. Verspreid over het land of zelfs de wereld en absoluut niet op vaste punten, laat staan in een klein vast gebied. Dus als mijn idee al heeft bestaan, vind ik er ook eigenlijk niks meer aan. Kijk zo snel kan een probleem opgelost zijn, waar een beetje gezonde communicatie al niet goed voor kan zijn! groetjes GeoVlinder Is de reden dat ze niet zijn toegestaan, dat ze niet te doen zijn voor iedereen, omdat ie geen vaste plek heeft? Dan houdt het inderdaad sowieso meteen op, want met een oude beschrijving pis je mooi naast de cache. 7 juli 2008 bewerkt door GeoVlinder
Team Firefox Geplaatst 6 juli 2008 Geplaatst 6 juli 2008 Ik wist niet dat er al caches bestonden/hebben bestaan die in een klein gebied zich bewogen hebben. Ik dacht dat de moving caches, auto's, mesen en voorwerpen waren die de ene keer hier en dan daar te loggen zijn. Verspreid over het land of zelfs de wereld en absoluut niet op vaste punten, laat staan in een klein vast gebied. Dus als mijn idee al heeft bestaan, vind ik er ook eigenlijk niks meer aan. Kijk zo snel kan een probleem opgelost zijn, waar een beetje gezonde communicatie al niet goed voor kan zijn! Een echte moving cache is tegenwoordig niet meer toegestaan. De kist, tupperwarebak of fotorolletje moeten gewoon vast op één plek blijven liggen. Wat je wel kan doen is bijvoorbeeld een paar TB's laten rondreizen met daaraan een kaartje met daarop het coordinaat van de eindcache. Je hebt dan in feite een mysterie, waarvan de opdracht rondreist en het eindpunt weer vast is.
Kruimeldief Geplaatst 6 juli 2008 Geplaatst 6 juli 2008 Is de reden dat ze niet zijn toegestaan, dat ze niet te doen zijn voor iedereen? Nope, de reden is dat een fysieke cache een vaste plek heeft
barny Geplaatst 6 juli 2008 Geplaatst 6 juli 2008 Dus als mijn idee al heeft bestaan, vind ik er ook eigenlijk niks meer aan. Kijk zo snel kan een probleem opgelost zijn, waar een beetje gezonde communicatie al niet goed voor kan zijn! Wat je wel kan doen is bijvoorbeeld een paar TB's laten rondreizen met daaraan een kaartje met daarop het coordinaat van de eindcache. Je hebt dan in feite een mysterie, waarvan de opdracht rondreist en het eindpunt weer vast is. Ook dat is al een uitgekauwde concept. Je moet ( ow ow wat leuk) een teebee cq coin, auto, hond, kind, fiets of weet ik al niet meer voor flauwekul men meer verzint, discofferen om een coord te krijgen van de uiteindelijke cache. Zelfs als je zonder al die onzin de cache vind en je naam in het boekje heb gekrabbeld zou je hem niet als gevonden mogen loggen in mijn optiek de reinste quatsch. Maar ja, de maker heeft altijd gelijk…………………… Mijn respect naar GeoVlinder die wel de moeite wil doen om iets echt orgineels te zoeken Barny ad N52 00.624 E4 18.742
GeoVlinder Geplaatst 7 juli 2008 Geplaatst 7 juli 2008 Is de reden dat ze niet zijn toegestaan, dat ze niet te doen zijn voor iedereen? Nope, de reden is dat een fysieke cache een vaste plek heeft Heb het even aangevuld, want dat bedoelde ik wel. Dat ie niet te doen is voor iedereen, omdat ie niet op een vaste plek ligt. Of is er een andere reden dat ie op een vaste plek moet liggen en begrijp ik dat weer verkeerd? groetjes GeoVlinder
TuuronTour Geplaatst 7 juli 2008 Geplaatst 7 juli 2008 Het antwoord van Kruimel leek me wel duidelijk: het is een regel dat een cache een vaste plek moet hebben. Wel/niet te doen zijn staat er los van, er zijn zat fysieke caches die alleen mbv duikspullen/klimmateriaal/kano/colorado etc. te doen zijn en dus niet voor iedereen weggelegd zijn.
Aanbevolen berichten